Bekijk volle/desktop versie : Welke wijze les heb jij geleerd van je ouders/familie e.t.c



Pagina's : [1] 2 3

16-02-2010, 18:01
[Citeer hier die persoon/personen,misschien dat anderen er iets van kunnen leren toen ik klein was zei mijn moeder een keer dit tegen me,en ben het sinds die dag nooit meer vergeten:

'Je hebt een moeilijke en een makkelijke weg in het leven,en ooit zul jij een keuze moeten maken welke weg je gaat kiezen,de makkelijke weg zal soepel vergaan,je zult waarschijnlijk plezier hebben en je zult misschien succesvol zijn en ''gelukkig'' maar dat zal niet lang duren uiteindelijk raak je alles kwijt,de moeilijke weg zal zwaar en bitter zijn,je zult hard moeten vechten en je zult waarschijnlijk heel verdrietig zijn en bijna de hoop verliezen maar uiteindelijk zul je voor altijd gellukig zijn'

en nu? doe ik een goeie opleiding aan de universiteit,ik blink uit in 3 sporten,ben nog nooit in aanraking gekomen met de politie,heb nooit gedronken,gerookt,geblowd
e.t.c

en dit zei zei mijn pa tegen mij toen ik begon te puberen

'Op een dag zul je een meisje leren kennen,en verliefd op haar worden en je zult blind van liefde zijn,ik kan je niet tegenhouden om verliefd te worden maar je moet wel respect hebben voor haar,behandel haar als je vrouw en niet als een speeltje,want zij is ook een dochter van iemand zoals jou zusje mijn dochter is,zij is waarschijnlijk ook het zusje van iemand zoals jou zusje ook van jou is. dus vergeet mijn woorden niet '

Ik ben uiteindelijk verliefd geworden op mijn 16e,had bijna 2 jaar relatie met haar heb haar nooit met 1 vinger aangeraakt,nooit uitgescholden,nooit geslagen,nooit laten huilen e.t.c
maar jammer genoeg is het al iets van 6 maanden uit,door haar verhuizing
maar ik geef niet op ]

nu jullie

[ps: mods niet deze topic verwijderen a.u.b,er is niet alleen 1 relatie tussen mensen,je hebt ook nog familie en vriendschap en dit valt dus in de categorie,jongeren en relaties ]

16-02-2010, 18:03


Me ouders, nooit iemand vertrouwen

16-02-2010, 18:04
Dat zijn wijze woorden van je ma en pa

16-02-2010, 18:09
Mijn moeder :

"Tanger_lover het leven is nooit makkelijk het is wat jij ervan maakt.
Vertrouw op niemand behalve jezelf en allah swt verder zal er niemand zijn die er voor je zal zijn.
Meschien dat dit hard klinkt maar je moet jezelf hard opstellen tegenover de wereld want ook al lijkt tie zo mooi schijn kan bedriegen."

Wijze woorden op mijn 16de en heeft me heeeel goed geholpen.


Mijn oma :

"Goeie mannen zijn tegenwoordig schaars te vinden maar als je het hart op de juiste plek hebt zal allah swt je een man op je pad brengen die voor de rest van zijn leven voor je gaat".

Mijn oom op zijn sterfbed (Allah jerahmoe) :

"Tanger_Lover geef nooit je hele hart weg aan iemand want gegarandeert dat het je zal breken.
Luister altijd naar je gevoel want dat zal je helpen om ver te komen in je leven."


Aan al deze adviezen heb ik altijd iets gehad en ik herinner ze me als de dag van vandaag.

16-02-2010, 18:10



Citaat door roosje33:
Me ouders, nooit iemand vertrouwen

Je kan mensen wel vertrouwen maar nooit 100% je kan alleen jezelf 100% vertrouwen



Citaat door Tangaouiaaaaaaa:
Dat zijn wijze woorden van je ma en pa


weet ik,ik ga het inshallah ook aan mijn kinderen doorgeven
ben ze echt dankbaar,mede door mijn opvoeding ben ik opgegroeid tot de man die ik nu ben.

16-02-2010, 18:12

Citaat door Turkish-Assasin:
[Citeer hier die persoon/personen,misschien dat anderen er iets van kunnen leren toen ik klein was zei mijn moeder een keer dit tegen me,en ben het sinds die dag nooit meer vergeten:

'Je hebt een moeilijke en een makkelijke weg in het leven,en ooit zul jij een keuze moeten maken welke weg je gaat kiezen,de makkelijke weg zal soepel vergaan,je zult waarschijnlijk plezier hebben en je zult misschien succesvol zijn en ''gelukkig'' maar dat zal niet lang duren uiteindelijk raak je alles kwijt,de moeilijke weg zal zwaar en bitter zijn,je zult hard moeten vechten en je zult waarschijnlijk heel verdrietig zijn en bijna de hoop verliezen maar uiteindelijk zul je voor altijd gellukig zijn'

en nu? doe ik een goeie opleiding aan de universiteit,ik blink uit in 3 sporten,ben nog nooit in aanraking gekomen met de politie,heb nooit gedronken,gerookt,geblowd
e.t.c

en dit zei zei mijn pa tegen mij toen ik begon te puberen

'Op een dag zul je een meisje leren kennen,en verliefd op haar worden en je zult blind van liefde zijn,ik kan je niet tegenhouden om verliefd te worden maar je moet wel respect hebben voor haar,behandel haar als je vrouw en niet als een speeltje,want zij is ook een dochter van iemand zoals jou zusje mijn dochter is,zij is waarschijnlijk ook het zusje van iemand zoals jou zusje ook van jou is. dus vergeet mijn woorden niet '

Ik ben uiteindelijk verliefd geworden op mijn 16e,had bijna 2 jaar relatie met haar heb haar nooit met 1 vinger aangeraakt,nooit uitgescholden,nooit geslagen,nooit laten huilen e.t.c
maar jammer genoeg is het al iets van 6 maanden uit,door haar verhuizing
maar ik geef niet op ]

nu jullie

[ps: mods niet deze topic verwijderen a.u.b,er is niet alleen 1 relatie tussen mensen,je hebt ook nog familie en vriendschap en dit valt dus in de categorie,jongeren en relaties ]


relaties zijn haraam dat heb ik geleerd van mijn mamma

16-02-2010, 18:13

Citaat door tanger_lover:
Mijn moeder :

"Tanger_lover het leven is nooit makkelijk het is wat jij ervan maakt.
Vertrouw op niemand behalve jezelf en allah swt verder zal er niemand zijn die er voor je zal zijn.
Meschien dat dit hard klinkt maar je moet jezelf hard opstellen tegenover de wereld want ook al lijkt tie zo mooi schijn kan bedriegen."

Wijze woorden op mijn 16de en heeft me heeeel goed geholpen.


Mijn oma :

"Goeie mannen zijn tegenwoordig schaars te vinden maar als je het hart op de juiste plek hebt zal allah swt je een man op je pad brengen die voor de rest van zijn leven voor je gaat".

Mijn oom op zijn sterfbed (Allah jerahmoe) :

"Tanger_Lover geef nooit je hele hart weg aan iemand want gegarandeert dat het je zal breken.
Luister altijd naar je gevoel want dat zal je helpen om ver te komen in je leven."


Aan al deze adviezen heb ik altijd iets gehad en ik herinner ze me als de dag van vandaag.


Wijze woorden,ik vind dit echt belangrijk bij een opvoeding
ik kan niet begrijpen dat veel ouders,hun kind gewoon hun gang laten gaan
de meeste of misschien wel alle ''sletten'',drugsdealers e.t.c hebben geen goeie opvoeding gehad,geen familie liefde gevoeld

allah rahmou,moge allah zijn zondes vergeven en hem het paradijs schenken inshallah.

16-02-2010, 18:13
Geloof me dat hoeven niet meteen sletten en drugs dealers te zijn

16-02-2010, 18:15

Citaat door meidmetklasse:
relaties zijn haraam dat heb ik geleerd van mijn mamma


Ja het is haram maar tegenwoordig is het bijna onmogelijk om nooit een relatie te hebben gehad,en dat wist mijn pa dus daarom zei hij dat mij niet kon tegenhouden maar hij kon me wel leren hoe om te gaan met vrouwen
en dat heb ik dus ook in de praktijk toegepast.

verbied een kind iets,en hij zal het express doen
leer een kind iets,en hij zal luisteren

16-02-2010, 18:15

Citaat door Turkish-Assasin:
Wijze woorden,ik vind dit echt belangrijk bij een opvoeding
ik kan niet begrijpen dat veel ouders,hun kind gewoon hun gang laten gaan
de meeste of misschien wel alle ''sletten'',drugsdealers e.t.c hebben geen goeie opvoeding gehad,geen familie liefde gevoeld

allah rahmou,moge allah zijn zondes vergeven en hem het paradijs schenken inshallah.

Dat begrijp ik ooit niet
Ik zal hetzelfde doen bij mijn kinderen inshallah zonder advies en de steun van je ouders ben je gewoon nergens.

Amien inshallah

16-02-2010, 18:15

Citaat door Tangaouiaaaaaaa:
Geloof me dat hoeven niet meteen sletten en drugs dealers te zijn


Was alleen een voorbeeld,je hebt nog andere groepen

16-02-2010, 18:17

Citaat door Turkish-Assasin:
Was alleen een voorbeeld,je hebt nog andere groepen

oke, want je hebt ook nog dat je kan worden beïnvloed door je omgeving snapje

16-02-2010, 18:19



Citaat door tanger_lover:
Dat begrijp ik ooit niet
Ik zal hetzelfde doen bij mijn kinderen inshallah zonder advies en de steun van je ouders ben je gewoon nergens.

Amien inshallah


Inderdaad,de meeste mensen begrijpen niet hoe belangrijk de opvoeding is
want een kind vergeet nooit,hij zal het uiteindelijk in zijn hersenen opslaan en bewust of onbewust gaan toepassen,ik vind ook niet dat je je kind moet gaan slaan,ik heb wel eens klappen gehad van me moeder haha maar nog nooit mishandeld,mijn vader kan echt heel goed praten als hij praat kan je uren luisteren naar hem,hij praatte altijd met mij en mijn zusje,neefjes,nichtjes enz en leerde ons van alles doormiddel van verhaaltjes

inshallah zal hij mijn kinderen ook verhaaltjes kunnen vertellen
en mijn moeder haar moeder liefde schenken aan mijn kinderen

16-02-2010, 18:21

Citaat door Tangaouiaaaaaaa:
oke, want je hebt ook nog dat je kan worden beïnvloed door je omgeving snapje


Dat ook maar,dat vind ik een beetje bullshit
want je kiest niet voor je familie,maar je kiest wel voor je vrienden
ik ben ook opgegroeid in een slechte buurt maar toch heb ik nooit slechte dingen gedaan,nu wonen we gelukkig in een mooi groot huis en een nette buurt,maar vroeger was dat niet zo daarom is familie heel belangrijk

16-02-2010, 18:22

Citaat door Turkish-Assasin:
Inderdaad,de meeste mensen begrijpen niet hoe belangrijk de opvoeding is
want een kind vergeet nooit,hij zal het uiteindelijk in zijn hersenen opslaan en bewust of onbewust gaan toepassen,ik vind ook niet dat je je kind moet gaan slaan,ik heb wel eens klappen gehad van me moeder haha maar nog nooit mishandeld,mijn vader kan echt heel goed praten als hij praat kan je uren luisteren naar hem,hij praatte altijd met mij en mijn zusje,neefjes,nichtjes enz en leerde ons van alles doormiddel van verhaaltjes

inshallah zal hij mijn kinderen ook verhaaltjes kunnen vertellen
en mijn moeder haar moeder liefde schenken aan mijn kinderen

Nou met dat klappen ben ik het niet echt mee eens.
Ik heb ze echt ontvangen in mijn jeugd en mede daardoor ben ik toch wat beter opgegroeid dan bijv mijn jongste zusje.
Als ze wat verkeerd doen vind ik een klap wel op zijn plek anders leert een kind het niet.
Dat praten kan ik begrijpen mijn ma kan dat uuurrrrreeen volhouden

Inshallah

Pagina's : [1] 2 3