Bekijk volle/desktop versie : 515 terroristische aanslagen in EU: 1 door moslims



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

16-02-2010, 11:38
In 2008 meldden 7 EU-landen 515 pogingen tot terroristische aanslagen.

Slechts 1 daarvan was afkomstig van moslimzijde. Zo blijkt uit het trendrapport van Europol: the European Union Terrorism Situation and Trend Report (TE-SAT) 2009.

Van de 515 pogingen zijn 137 afkomstig van de Corsicaanse afscheidingsbeweging in Frankrijk en 253 van de Baskische afscheidingsorganisatie ETA in Spanje. Spanje voert de lijst met 263 aanslagpogingen aan. Groot-Brittannië staat met 74 aanslagen op de derde plaats van landen. Dit gaat dan om aanslagen van de Noordierse IRA. 441 Van de aanslagen zijn ook gelukt.
Vanuit linkse hoek werden er 28 aanslagpogingen ondernomen. Vanuit de rechtervleugel geen, hoewel niet uit te sluiten valt dat die wel ondernomen zijn, maar niet als zodanig zijn herkend. In Frankrijk en Italië heeft namelijk een aantal aanslagen plaatsgevonden die niet toegeschreven konden worden aan een groep. Aanslagen vanuit rechtse en linkse kringen worden door een aantal landen overigens niet als terrorisme genoteerd maar als extremisme.

1009 mensen zijn in 2008 in de EU gearresteerd en vooral op verdenking van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Ongeveer 1/3 (359) zijn ook voor de rechter verschenen, de helft daarvan waren moslims. 29% van de gedaagden zijn vrijgesproken.
De meesten zijn in Frankrijk opgepakt: 402, waarvan de 2 grootste groepen separatisten (283) zijn en moslims (78). In Nederland werden 4 moslims op verdenking van terrorisme opgepakt (Hofstadgroep, red.).

Het profiel van de van terrorisme verdachte personen is man en rond de 35 jaar. Het aantal gearresteerde vrouwen is laag, maar vrouwen spelen wel een belangrijke rol als het gaat om het ondersteunen van terroristische activiteiten, aldus Europol. Terroristen met een moslimachtergrond zijn over het algemeen ouder dan zij die gearresteerd zijn voor linksextremisme of separatisme. Rechtsextremisten zijn vaak jonger dan 30 jaar.

Het algemene beeld dat rijst uit de trendrapportage van Europol is echter dat het aantal aanslagen daalt ten opzichte van het jaar 2007. En hoewel er slechts 1 terroristische aanslag in 2008 in de EU is gepleegd door moslims, wordt moslimterrorisme nog wel als grootste bedreiging gezien, aldus wereldjournalisten.nl.

16-02-2010, 11:52


Nu is 't afwachten totdat 'n Spanjaard met 'n blonde pruik in Madrid opstaat en roept ''niet alle Basken zijn terroristen, maar alle terroristen zijn Basken''. Blijkt garantie voor succes.

16-02-2010, 11:53
Moraal van het verhaal: katholieken zijn geen terroristen, terroristen meestal katholiek.

Wist je nog toen iemand dit een paar jaar geleden zei en het zo vreemd vond toen moslims het verafschuwden?

16-02-2010, 11:54

Citaat door Elbazkuetteball:
Nu is 't afwachten totdat 'n Spanjaard met 'n blonde pruik in Madrid opstaat en roept ''niet alle Basken zijn terroristen, maar alle terroristen zijn Basken''. Blijkt garantie voor succes.



Great minds think alike.

16-02-2010, 12:06


ja maar 'moslim terroristen' tellen voor 100!

16-02-2010, 12:23
Moraal van dit "gekleurde"verhaal;

Moslims zijn uitermate vriendelijke mensen die geen vlieg kwaad doen.


Er zijn altijd mensen die dit nog geloven ook.

16-02-2010, 12:25

Citaat door MOCKBA1:
Moraal van dit "gekleurde"verhaal;

Moslims zijn uitermate vriendelijke mensen die geen vlieg kwaad doen.


Er zijn altijd mensen die dit nog geloven ook.

dat is echt zo kijk maar naar mij. ik wacht altijd netje tot de mieren voor bij zijn. en ik maak nooit muggen af ookal steken ze mee

16-02-2010, 12:30

Citaat door pizatie:
dat is echt zo kijk maar naar mij. ik wacht altijd netje tot de mieren voor bij zijn. en ik maak nooit muggen af ookal steken ze mee



Je bent een goed mens!

16-02-2010, 12:34
Er zullen op dit forum een paar leden zijn die niet al te blij gaan zijn met dit artikel.

16-02-2010, 12:34
Wat zijn dit voor zielige reacties zeg pffffffffffffff

JULLIE HADDEN LIEVER GEZIEN DAT ER STOND DAT DE MOSLIMS DE MEESTE AANSLAGEN PLEEGDEN. ahahaahahhaha GO GET A LIFE ~PEOPLE.

Wie willen jullie overtuigen met jullie zielige reactes

16-02-2010, 12:35

Citaat door MOCKBA1:
Je bent een goed mens!

dankje wel .

16-02-2010, 12:38

Citaat door MOCKBA1:
Moraal van dit "gekleurde"verhaal;

Moslims zijn uitermate vriendelijke mensen die geen vlieg kwaad doen.


Er zijn altijd mensen die dit nog geloven ook.



en wat is gekleurd aan cijfers?!

16-02-2010, 12:43



Citaat door Don Vito:
en wat is gekleurd aan cijfers?!



"In Frankrijk en Italië heeft namelijk een aantal aanslagen plaatsgevonden die niet toegeschreven konden worden aan een groep.

Zo kan ik dus ook conclusies trekken.

16-02-2010, 12:47

Citaat door MOCKBA1:
"In Frankrijk en Italië heeft namelijk een aantal aanslagen plaatsgevonden die niet toegeschreven konden worden aan een groep.

Zo kan ik dus ook conclusies trekken.



Corsicanen, Maffia, Basken....

jij hebt gewoon liever dat de Moslims verantwoordleijk zijn voor alles.....

16-02-2010, 12:49
Ik begrijp eigenlijk niet hoe dit artikel - duidelijk in't voordeel van de moslims in Europa - niet ergens gefilterd is geweest.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6