Bekijk volle/desktop versie : ziek melden of niet?



15-02-2010, 19:51
salam dames ik wil graag wat kwijt en wil graag advies van zusters. ik ben een vrouw van 27 jaar oud en heb 2 kinderen en werk partime, het probleem is dat mijn man heel erg geestelijk ziek is (zsofreen) heeft hij en het is heel moeilijk voor mij want ik doe echt alles thuis en voor de kinderen ook en hij is heel moeilijk hij wordt snel boos en ik kan hem nix vragen en durf hem ook nix te vragen en ik kan het niet lang volhouden ik wil me gaan ziek melden want mijn kinderen hebben mij nodig en ik persoonlijk kan het niet meer aan vindt het allemaal te zwaar om nog erbij te werken heb geen steun aan mijn man. ik wil gewoon even rust. moet ik mi8jn dan ziek melden of niet?

15-02-2010, 19:53


Jij kan je even ziek melden om bij te komen, maar het is geen blijvende oplossing, als je in de ziektewet gaat omdat je bv overspannen bent, wordt je niet zomaar met rust gelaten, je moet dan naar de dokter, therapie...
Is zorgverlof misschien een optie?

15-02-2010, 19:54
Trouwens veel sterkte in deze moeilijke periode!

15-02-2010, 19:54
hoeveel is zorgverlof?

15-02-2010, 19:56



Citaat door amani2010:
hoeveel is zorgverlof?


Ik weet het niet precies, heb het zelf nooit aangevraagd, kun je niet met een maatschappelijke werker kijken wat het beste is in jouw situatie?

15-02-2010, 19:56
je kan je inderdaad ziek melden als je oververmoeid bent. Slikt je man wel medicijnen?

Mijn oom is ook schyzofreen maar als hij zijn pillen op tijd slikt dan gaat het prima. Hij heeft een wao uitkering omdat hij niet in staat is o te werken dus hij vangt de kinderen op en de huishouding.

15-02-2010, 20:01
dat is goed van je oom mijn man slikt ook medicinen maar hij slaapt hele dag en hij doet helemaal nix thuis en hij staat op om te eten en dat is het hij speelt niet eens met de kids en toen ik zwanger was heeft hij 9 maanden niet met mij gepraat en het doet zo en pijn allemaal ik kan het nu niet meer aan

15-02-2010, 20:12

Citaat door fatna:
je kan je inderdaad ziek melden als je oververmoeid bent. Slikt je man wel medicijnen?

Mijn oom is ook schyzofreen maar als hij zijn pillen op tijd slikt dan gaat het prima. Hij heeft een wao uitkering omdat hij niet in staat is o te werken dus hij vangt de kinderen op en de huishouding.

mijn mans slikt ook medicijnen maar doet nix thuis alleen slapen

15-02-2010, 20:16
meid, kaart dit aan bij je huisarts
hij/zij kan je adviseren en eventueel doorverwijzen

15-02-2010, 20:21

Citaat door Yasmina1:
meid, kaart dit aan bij je huisarts
hij/zij kan je adviseren en eventueel doorverwijzen

dankje meid iemand nog ervaring met deze probleem ?

15-02-2010, 20:29
Salam beste zuster, je ziekmelden is inderdaad een tijdelijke oplossing. Wist je dat je recht hebt op een pgb (persoonsgebondenbudget). Dit omdat je dan ook als verzorger van je man kan opgeven. Het bedrag kan zo hoog zijn dat je je salaris zo kan missen. Moge Allah het voor je vergemakkelijkken insch.

15-02-2010, 20:46
meldt je even ziek, Rust uit en zoek zelf ook hulp.
zij kunnen je verder helpen.
veel sbar toegwenst...


groetjes

15-02-2010, 20:51



Citaat door amani2010:
salam dames ik wil graag wat kwijt en wil graag advies van zusters. ik ben een vrouw van 27 jaar oud en heb 2 kinderen en werk partime, het probleem is dat mijn man heel erg geestelijk ziek is (zsofreen) heeft hij en het is heel moeilijk voor mij want ik doe echt alles thuis en voor de kinderen ook en hij is heel moeilijk hij wordt snel boos en ik kan hem nix vragen en durf hem ook nix te vragen en ik kan het niet lang volhouden ik wil me gaan ziek melden want mijn kinderen hebben mij nodig en ik persoonlijk kan het niet meer aan vindt het allemaal te zwaar om nog erbij te werken heb geen steun aan mijn man. ik wil gewoon even rust. moet ik mi8jn dan ziek melden of niet?



vraag een gesprek aan bij je bedrijfsarts. zo heb je haar/zijn steun en kan je je ziekmelden. zij/hij zal namelijk oordelen dat je overspannen bent (lijkt mij zo).

15-02-2010, 20:56

Citaat door amani2010:
salam dames ik wil graag wat kwijt en wil graag advies van zusters. ik ben een vrouw van 27 jaar oud en heb 2 kinderen en werk partime, het probleem is dat mijn man heel erg geestelijk ziek is (zsofreen) heeft hij en het is heel moeilijk voor mij want ik doe echt alles thuis en voor de kinderen ook en hij is heel moeilijk hij wordt snel boos en ik kan hem nix vragen en durf hem ook nix te vragen en ik kan het niet lang volhouden ik wil me gaan ziek melden want mijn kinderen hebben mij nodig en ik persoonlijk kan het niet meer aan vindt het allemaal te zwaar om nog erbij te werken heb geen steun aan mijn man. ik wil gewoon even rust. moet ik mi8jn dan ziek melden of niet?

Je man dient Roeqyah te gaan verrichten.

Wassalaam