Bekijk volle/desktop versie : Mooie islamitische spreuken



15-02-2010, 16:38
Voor je ot ofzo

Je mag trouwens meeplaatsen

Ik begin:

~Als een mens wist, wat het gebed ons kon geven, dan ging iedereen, geknield door het leven..

~Waarom Heeft Allah Ons 2 Handen & 2 Benen Gegeven, 2 Ogen 2 Oren Gegeven? En Maar 1 Hart? De Ander Moet Je Nog Vinden..

~Al zijn de dagen Groot of klein, Door Allah te vertrouwen Zal je nooit alleen zijn.

~Het leven is net een examen, Maar dan zonder herexamen(s).

~Lieg, steel, bedrieg en drink nooit. Als je dat toch doet..;
Lieg dan voor bestwil, steel iemands hart, bedrieg de dood en drink uit het fontein van de liefde.”

~vertrouw op onze heer!!! allah is zijn naam!!! richten tot hem dat versterkt onze imaan!!!

Ik ga zo verder

15-02-2010, 18:15


Tien aandachtspunten om over na te denken.


1. Denk eraan dat de Heer degene vergeeft die hem om vergeving vraagt en hij accepteert het berouw van degene die berouw toont en hij aanvaardt degene die naar terug keet


2. Toon genade aan de zwakkeren en je zult gelukkiger zijn ;geef aan de behoeftigen en je zult het goed hebben; koester geen wrok en je zult gezond zijn


3. Wees optimistisch, want Allah swt. is met jou en de engelen bidden om vergeving voor jou en het paradijs wacht op jou


4. Droog je tranen, denk enkel het goede over jou Heer en jaag je zorgen weg door de zegeningen te herinneren die Allah swt. je geschonken heeft


5. Denk niet dat deze wereld ooit perfect is voor wie dan ook er loopt niemand op aarde rond die alles krijgt wat hij wil, of die vrij is van allerlei zorgen


6. Wees als een hoge boom met hoge doelen , als er een steen naar gegooid wordt laat het zijn vrucht vallen


7. Heb je ooit gehoord dat verdriet dat wat verloren is terugbrengt of dat zorgen fouten recht zetten? dus waarom treur je en maak je zorgen?


8. Verwacht geen problemen en moeilijkheden maar verwacht vrede, veiligheiden een goede gezondheid als Allah swt. dat wil


9. Verban de vlamen van haat uit je hardt door iedereen te vergeven die ooit gekwetst heeft

10. Ghoesl, woedhoe siwaak en georganiseerd zijn ,zijn effectieve medicijnen voor allerlei onrust en zorgen





Bron: Overgeschreven van het boek(gekopieërd uit een andere topic):
Jij kunt de gelukkigste vrouw ter wereld zijn
Van: Dr, Aaidh al Qarni
Blz 24.

16-02-2010, 13:52
Up!

16-02-2010, 14:26

Citaat door Rihaam:
Spreuk???

ja,zo noem je dat

16-02-2010, 14:37



Citaat door geakke_ysmntje:
ja,zo noem je dat











oke, mijn gedachten gingen heel ergens anders bij het horen van een spreuk, kinderverhalen van vroeger

08-03-2010, 20:16

Citaat door Rihaam:









oke, mijn gedachten gingen heel ergens anders bij het horen van een spreuk, kinderverhalen van vroeger

haha,oke dan

08-03-2010, 20:19
ik heb er eentje, die had ik een tijd geleden zelf verzonnen

~ oog om oog geeft de wereld een betere kijk, want dan zijn er meerdere ogen.

(als tegenargument voor de mensen die zeggen ''oog om oog maakt de wereld blind)