Bekijk volle/desktop versie : arabische en koran les in osdorp??



15-02-2010, 13:40
Dag dames

wordt steeds meer een stille lezeres helaas maar als ik een prangende vraag heb weet ik dat ik op jullie kan rekenen voor een goed gedegen antwoord


Ik wil mijn dochter van 7 op koran- en arabische les doen, waar kan ik die vinden in Osdorp?

Het moet geen moskee zijn a la onze jeugd, heb daar echt een trauma aan overgehouden vanwege de chaos die daar altijd heerste en onprofessionaliteit van de manier van lesgeven. Dat wil ik mijn dochter niet aandoen.

Ik ben op zoek naar een instantie die:

- goed onderwijs geeft
- de tijd die die kinderen daar zitten ook optimaal benut wordt aan onderwijs, de kinderen in toom gehouden worden en geen gegal en uit hun neus zitten eten
- begrijpelijk onderwijs geeft dus niet als een rund uit hun hoofd stampen en verder geen uitleg geven wat het allemaal betekent.

kortom een beetje het onderwijs zoals er op nederlandse scholen les gegeven wordt....ben ik op zoek naar het onmogelijke


Ik heb gehoord dat er in de moskee bij Begraafplaats Westgaarde wel goed onderwezen wordt, en dat er arabische les wordt gegeven via Sidali partners aan de Calandlaan, wie heeft hier ervaring mee?

15-02-2010, 13:49


nou schat

voor dat soort onderwijs is er wel een buurthuis (pedagogische aanpak, naar leeftijd etc) maar in oost. Zelfs ik ga daar elke zondag heen omdat ik ook geen moskee wil.

15-02-2010, 13:59

Citaat door Niyah:
nou schat

voor dat soort onderwijs is er wel een buurthuis (pedagogische aanpak, naar leeftijd etc) maar in oost. Zelfs ik ga daar elke zondag heen omdat ik ook geen moskee wil.




in noord is ook een hele goede, in nieuwendam maar die hebben een wachtlijst. Die jongens die daar les geven hebben allemaal pabo gevolgd en geven les op nederlandse scholen doordeweeks en die kinderen steken er heel wat van op. Gewoon serieus, zonder gegal enzo.
Maar ik wil eerst in West kijken voor ik ze daar inschrijf, ik moet doordeweeks al genoeg heen en weer sjezen.

Hoe ga je dat dan doen bij jouw jongens? of ga je ze thuis onderwijzen?

15-02-2010, 14:05
De tijd dat er goed les in Osdorp werd gegeven is voltooid verleden tijd dame.

Mijn nichtje gaat helemaal naar zeeburg. Schijtn goed te zijn