Bekijk volle/desktop versie : Een Man die niet terug lacht naar een Voorbij lopende lachende vrouw



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

13-02-2010, 17:01
Siert de man

13-02-2010, 17:03


Is gewoon een chagrijnige asshole.

13-02-2010, 17:04

Citaat door Arpia:
Is gewoon een chagrijnige asshole.




13-02-2010, 17:04
Nee, hij heeft zelfrespect en Probeert de vrouw Daarin te temmen.





laat een glimlach in zijn waarde.

Het boek van de Vredesgroet.
Hoofdstuk 137
blz. 653en654

865- Het is overgeleverd van Asma bint Yazied (moge Allah tevrede met haar zijn) dat ze zei: ''De profeet ( vrede zij met hem) passeerde ons toen we met een groep vrouwen (waren) en hij gaf ons de vredesgroet.'' [Aboe Dawoed en At-Tirmidhie die zei: hasan. Dit is de bewoording van Aboe Daawoed]

De bewoording van At-Tirmidhie: ''de boodschapper van Allah ( vrede zij met hem) liep op een dag door de moskee en een groepje vrouwen zat (daar) en hij gebaarde met zijn hand ter vredesgroet.''

Uitleg: De toelaatbaarheid voor mannen om vrouwen te groeten, en vice versa, is op de voorwaarde dat er geen angst bestaat voor verleidingen om verboden daden te begaan. Hier volgen de details:

1. Het is voor een jonge vrouw verboden om mannen te groeten en op hun groet te antwoorden.
2. Het is voor een groep vrouwen of een oude vrouw toegestaan om mannen te groeten en te antwoorden op groeten van mannen. Het is ook voor mannen toegestaan om een groep vrouwen of een oude vrouw te groeten.
3. Het is voor een man die alleen is, niet toegestaan om een jonge vrouw te groeten.

Het is voor een man die alleen is, toegestaan om een groep vrouwen te groeten. In al deze gevallen moeten echter de Islamitische regels hieromtrent in acht worden gnomen, inclusief het neerslaan van de blikken.


Uit het boek: Riyad-Oes-Salihien
Samengesteld door: Al-Imam An-Nawawi

Revisie (ahadieth) door: Sheick Mohammed Nasi-oeddien al-Albaanie
Met commentaar van o.a: Sheick Mohammed bin Salih Al-Oethaymien

13-02-2010, 17:04



Citaat door Whiteshadow-:
Siert de man


als hij fitna vreest dan is dat inderdaad de beste manier om jezelf te beschermen, maar als er geen sprake is van fitna dan mag hij gerust met een glimlach "asalamoe alaikoem warahmatoe allah" zeggen...

13-02-2010, 17:05

Citaat door Whiteshadow-:
Nee, hij heeft zelfrespect en Probeert de vrouw Daarin te temmen.



Want glimlachen naar mensen is echt voor hoeren en respectloos.



Je neemt jezelf te serieus schat.

13-02-2010, 17:06

Citaat door 7himi:
als hij fitna vreest dan is dat inderdaad de beste manier om jezelf te beschermen, maar als er geen sprake is van fitna dan mag hij gerust met een glimlach "asalamoe alaikoem warahmatoe allah" zeggen...


Is dat daadwerkelijk het geval? Is het toegestaan, of zelfs verplicht, om een vreemde man op straat de Islamitische groet terug te geven indien hij jou als eerste groet?

Ik doe dit namelijk (bewust) nooit.

13-02-2010, 17:06

Citaat door 7himi:
als hij fitna vreest dan is dat inderdaad de beste manier om jezelf te beschermen, maar als er geen sprake is van fitna dan mag hij gerust met een glimlach "asalamoe alaikoem warahmatoe allah" zeggen...




Denk dat sonja wel blij is met een simpele 'hoi' ipv "asalamoe alaikoem warahmatoe allah"

13-02-2010, 17:07
Amehoela als hij niet lacht kijkt hij anders wel gewoon aan hoor ook al loopt ie haar voorbij

13-02-2010, 17:25

Citaat door Humi:
Is dat daadwerkelijk het geval? Is het toegestaan, of zelfs verplicht, om een vreemde man op straat de Islamitische groet terug te geven indien hij jou als eerste groet?

Ik doe dit namelijk (bewust) nooit.


dat is wat de geleerden hier over zeggen, zolang je weet dat het geen deuren opent naar fitna. dus dat je simpel en alleen groet en niet nog verder een blik of iets anders probeer uit te lokken.

als je ziet dat het maar een idioot is die uit is op je aandacht dan doe je er natuurlijk goed aan hem die aandacht niet te schenken.

13-02-2010, 17:27

Citaat door 7himi:
dat is wat de geleerden hier over zeggen, zolang je weet dat het geen deuren opent naar fitna. dus dat je simpel en alleen groet en niet nog verder een blik of iets anders probeer uit te lokken.

als je ziet dat het maar een idioot is die uit is op je aandacht dan doe je er natuurlijk goed aan hem die aandacht niet te schenken.


Ik voorkom liever dan dat ik genees. Aangezien ik niet qua uiterlijk iemand zijn niya kan peilen, besluit ik simpelweg geen enkele vreemde man de salaam terug te geven.

13-02-2010, 17:27
Dat zal een zware deuk worden in haar vrouwelijke ego

13-02-2010, 17:28



Citaat door Arpia:
Denk dat sonja wel blij is met een simpele 'hoi' ipv "asalamoe alaikoem warahmatoe allah"


dan begroet ik sonja ook met een hoi, de islamitische groet, zoals genaamd is alleen voor de moslim, dus je opmerking zou eigenlijk ongeoorloofd zijn zou je de regels van de islam kennen

13-02-2010, 17:29

Citaat door Humi:
Ik voorkom liever dan dat ik genees. Aangezien ik niet qua uiterlijk iemand zijn niya kan peilen, besluit ik simpelweg geen enkele vreemde man de salaam terug te geven.


jij kiest het zekere voor het onzekere

13-02-2010, 17:30

Citaat door koper:
Dat zal een zware deuk worden in de vrouws ego

zeker..
Zo kunnen we de te moderne vrouwen een beetje fatsoeneren

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6