Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse scheiding!!! dringend



13-02-2010, 15:45
Assalamou alaikoum allemaal,

Er is vast wel iemand die mij hiermee kan helpen inshaAllah.

Is het normaal dat als de rechter in Marokko de scheiding heeft uitgesproken dat het dossier dan eerst bij wakil almaliki komt te liggen ( hoort bij de procedure?) voor ongeveer twee weken en dat dan de scheiding definitief/officieel uitkomt.

En als de scheiding uit is gekomen wat krijg je dan precies voor papieren? Krijg je kopie van de beschikking van de scheiding? of krijg je iets anders. En welke papieren krijg je nog meer?


Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen.
Alvast bedankt

13-02-2010, 15:52



Citaat door Islam4iedereen:
Assalamou alaikoum allemaal,

Er is vast wel iemand die mij hiermee kan helpen inshaAllah.

Is het normaal dat als de rechter in Marokko de scheiding heeft uitgesproken dat het dossier dan eerst bij wakil almaliki komt te liggen ( hoort bij de procedure?) voor ongeveer twee weken en dat dan de scheiding definitief/officieel uitkomt.

En als de scheiding uit is gekomen wat krijg je dan precies voor papieren? Krijg je kopie van de beschikking van de scheiding? of krijg je iets anders. En welke papieren krijg je nog meer?


Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen.
Alvast bedankt



jij moet ook naar de notaris(la3doul) stappen, jij betaal ongveer 30 euro, jij krijgt scheidingsacte. de vrouw mag ook de oude huwelijksacte behouden

13-02-2010, 15:59

Citaat door MohamedMaroc:
jij moet ook naar de notaris(la3doul) stappen, jij betaal ongveer 30 euro, jij krijgt scheidingsacte. de vrouw mag ook de oude huwelijksacte behouden



Bedankt voor je reactie,

Ik praat eigenlijk over de scheiding van de kant van de man.

Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat je naar de notaris moet en daar de scheidingsacte ophalen en is dit dan een origineel of kopie?

Alvast bedankt.

13-02-2010, 16:04
En? kan iemand mijn vragen beantwoorden?

13-02-2010, 16:25



Citaat door Islam4iedereen:
Bedankt voor je reactie,

Ik praat eigenlijk over de scheiding van de kant van de man.

Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat je naar de notaris moet en daar de scheidingsacte ophalen en is dit dan een origineel of kopie?

Alvast bedankt.


origineel, jij moet je uitspraak van de rechter meenemen of jij moet vermelden wanneer de uitspraak plaats heeft gevonden.
ik wist dat jij over de scheiding praat, daarom zei ik dat de oude huwelijkseacte aan de vrouw wordt gegeven

met dat scheidingsacte kan men eventuele hertrouwen

13-02-2010, 16:46

Citaat door MohamedMaroc:
origineel, jij moet je uitspraak van de rechter meenemen of jij moet vermelden wanneer de uitspraak plaats heeft gevonden.
ik wist dat jij over de scheiding praat, daarom zei ik dat de oude huwelijkseacte aan de vrouw wordt gegeven

met dat scheidingsacte kan men eventuele hertrouwen



Bedankt voor je reactie, je bent behulpzaam.

De uitspraak van de rechter is dat een kopie? en krijg je die van de advocaat?
En het origineel kan alleen bij de notaris gehaald worden?

Als de ex-vrouw in nl woont krijgt hoe krijgt zij dan die huwlijksacte? En is dat standaard dat dat wordt gedaan?


Sorry voor mijn vele vragen, maar zo krijg ik duidelijkheid.
Heel erg bedankt!!

13-02-2010, 16:48
hier ben ik ook benieuwd naar ...

noti. up

13-02-2010, 16:51

Citaat door Islam4iedereen:
Bedankt voor je reactie, je bent behulpzaam.

De uitspraak van de rechter is dat een kopie? en krijg je die van de advocaat?
En het origineel kan alleen bij de notaris gehaald worden?

Als de ex-vrouw in nl woont krijgt hoe krijgt zij dan die huwlijksacte? En is dat standaard dat dat wordt gedaan?


Sorry voor mijn vele vragen, maar zo krijg ik duidelijkheid.
Heel erg bedankt!!



jij hoef niet te denken voor de tegenpartij

jij hoef ook niet veel vragen stellen.

jij kan gewoon bij la3doul stappen, jij zegt de rechter heeft die en die dag de scheiding uitgesproken. ( de datum van de scheiding krijg jij van je advokaat)
la3doul gaat de rechtebank, hij haalt dat boek waar alles staat geristreerd, en hij schrijft voor je de scheidingsacte

klaar

13-02-2010, 17:08

Citaat door MohamedMaroc:
jij hoef niet te denken voor de tegenpartij

jij hoef ook niet veel vragen stellen.

jij kan gewoon bij la3doul stappen, jij zegt de rechter heeft die en die dag de scheiding uitgesproken. ( de datum van de scheiding krijg jij van je advokaat)
la3doul gaat de rechtebank, hij haalt dat boek waar alles staat geristreerd, en hij schrijft voor je de scheidingsacte

klaar



Oke Soukran,

Nog 1 vraag als je het niet erg vind. De uitspraak van de rechter ligt nu bij wakil almaliki, als hij geen bezwaar indient dan is de scheiding rond. Weet jij of hij op basis van wat toch een bezwaar kan maken. Er zijn ook kinderen in het spel.

Moge allah jou belonen.

14-02-2010, 14:45

Citaat door Islam4iedereen:
up


Salam ,
je kunt beter contact nemmen met Arabika vertaalbureau en ienst in Ansterdan of Rabat.
ik heb goede ervaring mee, ze hebben het voor mijn zus geregeld.
ze kunneb je verder helpen en belgeleiden .ih heb het nummer je
0204890993 of 0643819497
http://www.arabika.nl of ma

14-02-2010, 16:00
Je kunt contact opnemen met Hulporganisatie TalaQ (http://www.talaq.nl). Zij kunnen je helpen bij het beantwoorden van je vragen omtrent de Marokkaanse echtscheiding.