Bekijk volle/desktop versie : l'asr



13-02-2010, 08:58
zoals iedereen weet is het Gebed heel belangrijk
maar het gebed El Asr is de belangrijkste gebed van de dag!
kan iemand me uitleggen waarom etc...

13-02-2010, 09:30


No 528 - Narrated Ibn 'Umar:
Allah's Apostel zei: "Wie mist het 'asr gebed (opzettelijk), dan is het alsof hij verloor zijn familie en eigendom."

No 529 - Overgeleverd Abu Al-mahh:
We waren met Buraida in een strijd op een bewolkte dag en hij zei: "het aanbod van de 'asr gebed vroeg de Profeet zei:" Wie laat de' asr gebed, al zijn (goede) daden zullen worden vernietigd. "

No 549 - Overgeleverd door Abu Bakr bin Abi Musa:
Mijn vader zei: "Allah's Apostel zei:" Wie bidt de twee koele gebeden ( 'ASR en Fajr) gaat naar het Paradijs. " "

13-02-2010, 09:38
En in de Qoraan:

"Wa hafiedoe 3ala assalatie wa sallatie alwoesta"
Sommige geleerden hebben uitgelegd dat dit het asser gebed is.

13-02-2010, 10:23

Citaat door Soussiaah:
zoals iedereen weet is het Gebed heel belangrijk
maar het gebed El Asr is de belangrijkste gebed van de dag!
kan iemand me uitleggen waarom etc...


Ik heb het ook vaker gehoord, ik zou ook willen weten waarom. Ik heb ook gehoord dat als je bv. salat Istighara wil dit het beste is om na Asr te doen. En dat je Asr altijd op tijd moet bidden!!

13-02-2010, 11:20


Het ‘Ashr-gebed (namiddaggebed)
De tijd voor de 'Ashr, het namiddaggebed, begint wanneer een voorwerp en zijn schaduw dezelfde lengte hebben. Het eindigt net voor zonsondergang.
Het is aan te bevelen om het ‘Ashr-gebed te verrichten vóórdat de zon geel wordt, want, al is het toegestaan om op dit moment het ‘Ashr-gebed te bidden, de Profeet Mohammed (v.z.m.h.) hield er niet van wanneer de moslims het ‘Ashr-gebed tot deze tijd uitstelden. Hij vertelde dat de moenaafiqs (de schijnheiligen en hypocrieten) op deze tijd bidden.

13-02-2010, 11:23

Citaat door lala_amira:
Het ‘Ashr-gebed (namiddaggebed)
De tijd voor de 'Ashr, het namiddaggebed, begint wanneer een voorwerp en zijn schaduw dezelfde lengte hebben. Het eindigt net voor zonsondergang.
Het is aan te bevelen om het ‘Ashr-gebed te verrichten vóórdat de zon geel wordt, want, al is het toegestaan om op dit moment het ‘Ashr-gebed te bidden, de Profeet Mohammed (v.z.m.h.) hield er niet van wanneer de moslims het ‘Ashr-gebed tot deze tijd uitstelden. Hij vertelde dat de moenaafiqs (de schijnheiligen en hypocrieten) op deze tijd bidden.


dit was toch juist voor het Magreb gebed??
Zodat we niet de zonaanbidders nadoen?