Bekijk volle/desktop versie : ZUSTERS&BROEDERS wie kan me met deze vraag helpen>>???



12-02-2010, 13:51
selaamu alaikoem,

ik heb namelijk een vraag over een droom die ik om de zoveel tijd krijg ( om de maan ongeveer )

dat ik droom over geesten dat ze mij willen bezeten.. ik word dan echt geschrokken wakker en kan niet meer in slaap vallen ..

weet iemand meschien wat die droom zou kunnen beteken?? ik weet dat het ook een droom kan zijn van de shaytaan zonder betekenis..

maar na dat ik droom krijg dan wil ik gaan bidden 2 rakaat, maar dan durf ik niet naar de douche te gaan of ergens anders zo bang ben ik dan ook


insha allah jullie hulp

12-02-2010, 17:50


uppp niemandd :

12-02-2010, 17:55
Stel dit aan een geleerde of imam!

12-02-2010, 17:59
Ik weet het niet. Maar ik heb wel een dua gevonden die je op kan zeggen wanneer je uit een onplezierige droom ontwaakt:

"Alhamdullilaahi 3alaa kulli haal."
(Allah zij onder alle omstandigheden geloofd)

Bij het ontwaken uit een nachtmerrie:
"A'uudhu bikalimaatil laahittaammaati min 3adabihi wa 3adabihi washarri 3ibaadihi wamin hamazaatish shayaatin wa an yahduruun."
(Ik zoek mijn toelvucht bij de volmaakte woorden van Allah, tegen Zijn ongenoegen en bestraffing en tegen de slechte mensen en tegen de kwade influisteringen van de duivels en tegen hun aanwezigheid."

Voor als je gaat slapen:
" Bismika rabbie wa tha3toe djanbi wa bikka arfa3oe in amsakta nafsie fa3firlaha wa in arsaltaha fahfadha bi maa tahfadhoe bihi 3ibadaka sallihien."

tip: Schrijf ze op een post-it en plak ze tegen het bed. Makkelijk bereikbaar en na een aantal keren heb je het zo uit je hoofd geleerd.

12-02-2010, 18:37


bedankt voor jullie reactiess ..

de goeiste bedankt voor die doua .. ik zal hem opslaan ..

alleen wil graag de betekenis wetenn als dat kan

12-02-2010, 18:43

Citaat door leouisa:
bedankt voor jullie reactiess ..

de goeiste bedankt voor die doua .. ik zal hem opslaan ..

alleen wil graag de betekenis wetenn als dat kan

De betekenis staat er bij de eerste twee onder omdat ik die zo overgetikt heb van het boek: Een verzameling van smeekbeden uit de quraan en sunnah van Jamal a Badawi. De laatste kende ik toevallig uit mijn hoofd en kan je daar geen correcte betekenis van geven. Het was in ieder geval iets met: We keren ons tot Allah die ons tot leven heeft gewekt en ons weer zal doen terugkeren.

Hoop je hiermee geholpen te hebben inshAllah.