Bekijk volle/desktop versie : Hebben jullie dit ook bij bepaalde vriendinnen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

11-02-2010, 22:07
Ik vraag me af of jullie je hierin herkennen. Hebben jullie bij bepaalde vriendinnen ook een slecht gevoel en angst voor boze oog? Ik heb dit bij 1 vriendin en ik weet niet wat ik ermee moet. Als ze op bezoek komt ben ik altijd een beetje zenuwachtig omdat ik bang ben voor boze oog.

Klinkt freaky, maar het lijkt wel alsof me gevoel zegt dat ik het niet helemaal kan vertrouwen. Ze is heel aardig hoor, verder kan ik er niks verkeerds over zeggen, maar soms voel ik me ongemakkelijk bij bepaalde opmerkingen of manier van kijken. Ik kan het niet uitleggen maar ik heb dat gevoel alleen bij haar.

Ik zit te denken of ik een goede voorbeeld kan geven. Zelf ben ik best spontaan en kan ik ook blij zijn voor een ander. Maar als ik iets nieuw heb lijkt het alsof ze moeilijk kan zeggen dat ze het leuk vind. Of ze maakt opmerkingen over mijn huwelijk. Zovan, ja jij heb maar geluk, ik wil ook wel trouwen.

Misschien vage voorbeelden maar ik vraag me af of jullie dit ook hebben bij bepaalde vriendinnen. Gewoon zo een gevoel. En hoe ga je daarmee om? Ik zeg nu door bepaalde opmerkingen en gevoel die ik heb niet zoveel meer tegen haar over persoonlijke dingen. Ik wil me niet ongemakkelijk voelen bij het contact maar het voelt wel zo.

11-02-2010, 22:12


salaam meid nou ik had ook een vriendin en ging 6 jaar met haar om en sorry maar nu pas weet ik echt dat vriendine niet bestaan ze lacht en doet leuke dingen maar achter af is ze Jaloerssssssss en Lult veel en toen ze hoorde dat ik ging trouwen nou...... ze kon het niet geloven en toen pas wist ik echt dat ze gewoon een BItch was zo kun je zien dat ze niksss Gunnerssss zijn gewoon

11-02-2010, 22:13
Komt zeer bekend voor...


Slangen!!

11-02-2010, 22:16
Subhanallah ik vind dat zo jammer he want zelf ben ik helemaal niet zo. Ze zei vorige week toen ik thuis me hijab af deed nog tegen mij van, zooo jou haar is lang geworden. Maar verder zei ze niks geen mooi of masha allah. Ik denk niet dat ze het expres doet maar ik vind het echt vervelend. Ik voel me er heel ongemakkelijk door.

Ik vind het jammer dat me gevoel zo is want verder is ze wel aardig.

11-02-2010, 22:19



Citaat door Islamic_Sarah:
Subhanallah ik vind dat zo jammer he want zelf ben ik helemaal niet zo. Ze zei vorige week toen ik thuis me hijab af deed nog tegen mij van, zooo jou haar is lang geworden. Maar verder zei ze niks geen mooi of masha allah. Ik denk niet dat ze het expres doet maar ik vind het echt vervelend. Ik voel me er heel ongemakkelijk door.

Ik vind het jammer dat me gevoel zo is want verder is ze wel aardig.



wat ik hieruit begrijp, is dat jij graag compimentjes wil ontvangen, er bestaan mensen die gewoon niet zo zijn, maar dat hoeft toch niet te beteken dat ze jaloers zijn

11-02-2010, 22:20
Dan luister je toch naar je gevoel? Heb je niet voor niets toch.

11-02-2010, 22:21

Citaat door gelukkigeleven:
wat ik hieruit begrijp, is dat jij graag compimentjes wil ontvangen, er bestaan mensen die gewoon niet zo zijn, maar dat hoeft toch niet te beteken dat ze jaloers zijn


Het is bij ons wel gebruikelijk om tbarkAllah of iets dergelijks te zeggen, dus raar denkt ze niet. Maar dat meisje kan ook gewoon niet zo zijn.

11-02-2010, 22:23

Citaat door gelukkigeleven:
wat ik hieruit begrijp, is dat jij graag compimentjes wil ontvangen, er bestaan mensen die gewoon niet zo zijn, maar dat hoeft toch niet te beteken dat ze jaloers zijn


Nee dat is het niet. Als ik bv iets nieuw heb vind ik het niet erg om te horen dat een ander het niet mooi vind, want wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden. Maar het gaat mij erom dat ik bang ben voor het boze oog. Of ik iets bij een ander nou wel of niet mooi vind, ik zal wel masha allah of tabarak allah zeggen. Omdat het gewoon belangrijk is om te zeggen.

Dus doordat zij zo reageert in combinatie met bepaalde opmerkingen en manier van kijken krijg ik een zenuwachtig gevoel. Het is dus een combinatie van en en, snap je?

11-02-2010, 22:26
heb jij je wel eens afgevraagd waarom jullie vriendinnen zijn

11-02-2010, 22:38
Ja dat heb ik me wel eens afgevraagt Kijk verder is ze aardig en ik wil haar ook niet zomaar laten vallen. Je kan niet ineens een vriendschap gaan verbreken toch? Want we kennen elkaar al sinds we heel klein zijn. Ik weet nog wel dat ze toen al van die dingetjes had. Als ik bv iets nieuw had zei ze altijd dat het lelijk of stom was en als ik aan haar vroeg waar ze bv dat speelgoed had gekocht wou ze het niet zeggen hahaha. Maar dat zijn kinderdingen.

Ik denk dat ze het niet bewust doet en dat ze gewoon van zichzelf zo is. Maar ik vind het lastig om ermee om te gaan omdat ik de hele tijd bang ben voor het boze oog. Dus de vraag is hoe ga je daarmee om?

11-02-2010, 22:53
je moet haar ogen leegprikken met een mes!
zo probleem opgelost.
neem afstand van dr als je zo bang bent meid.
ik begrijp je situatie maar je kan vrij weinig doen.

11-02-2010, 22:55
1 tip, zodra je twijfels hebt over een persoon, man of vrouw, afstand nemen en heeeeeeeeel hard weg rennen. Je hart en je verstand waarschuwen je niet voor niks.

11-02-2010, 22:57


Ik begrijp dit niet eigenlijk.
Wesh draait je vriendschap dan om complimenten geven/krijgen en altijd letten op wat ze zegt. Denk dat het meer aan jezelf ligt, je staat te stil bij onbenullige zaken.

11-02-2010, 23:12

Citaat door Mummy:
Ik begrijp dit niet eigenlijk.
Wesh draait je vriendschap dan om complimenten geven/krijgen en altijd letten op wat ze zegt. Denk dat het meer aan jezelf ligt, je staat te stil bij onbenullige zaken.


Nee natuurlijk draait het daar niet om maar ik ken teveel verhalen van boze oog helaas. We weten toch allemaal hoe belangrijk het is om ons en een ander daartegen te beschermen. Boze oog kan zelfs al komen doordat je ergens heel blij mee bent en vergeet masha allah te zeggen [dus zonder jaloerzie].

Bij andere vriendinnen [die bv bijna nooit masha allah zeggen] heb ik dit gevoel niet. Ik heb dat alleen bij haar zoals ik al zei maar ik kan niet duidelijk uitleggen waarom want het is een gevoel. Het is in ieder geval echt niet zo dat ik complimentjes verwacht.

11-02-2010, 23:17
Ik heb hier geen last van, ik heb het dan ook altijd bij één vriendin gehouden alhamdoelilah. Die vertrouw ik ook blind.....

En wat betreft je vriendin wel vreemd dat je zo'n gevoel bij je ''vriendin'' hebt, kan je dan nog wel spreken van vriendin? Of vind je het gewoon hsouma of afspraakjes met haar af te zeggen, als dit zo door blijft gaan kan je beter afstand nemen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8