Bekijk volle/desktop versie : Khalid ibn Waleed En Salahedinne El eyoobi



11-02-2010, 22:00
Salaam wa3elykoem

Ik ben op zoek naar de biografie van deze geweldige mannen.

Heeft iemand die voor me

11-02-2010, 23:00


Wa alikoem salaam,

Wil je ze kopen of wat?

11-02-2010, 23:02

Citaat door Kippenhok2:
Wa alikoem salaam,

Wil je ze kopen of wat?


Nee nee Ik zoek gwn tekst.
Stukje tekst met een korte samenvating over hun leven

11-02-2010, 23:05

Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
Nee nee Ik zoek gwn tekst.
Stukje tekst met een korte samenvating over hun leven



Gierigerd Geintjeeeee

Ik ga even kijken.

11-02-2010, 23:07


Is je engels goed?


Citaat:

The story of how a fearless enemy of Islam came to be known as Saifullah
(The Sword of Allah)




Khalid bin Waleed was the son of the chieftain of the tribe of Banu Makhzoom, Waleed bin Mughaira.In his youth, the qualities of foresight and planning bloomed to perfection and he occupied an enviable position among the youths of Banu Makhzoom.He was blessed with a graceful physique and had a dignified bearing. Before he accepted Islam, in every battle, he used to enter the battlefield challenging the Prophet Muhammad(pbuh).But each time the Prophet(pbuh)'s majesty and nobility seemed to spread an aura which entered the heart of Khalid bin Waleed.On one occasion when the Prophet(pbuh) was leading the afternoon prayers(Zohr) in the battlefield, with his army behind him, Khalid bin Waleed was tempted to take advantage of this opportunity and attack the muslims who would thereby suffer irreocable losses.But some invisible force seemed to hold him back and he could not muster up enough courage to do it. The same episode happened during the early evening prayer(Asr) and Khalid bin Waleed realised that some unseen power was protecting the Prophet(pbuh) and surely on day he would conquer not only the whole of Arabia but the entire world.

When the Prophet(pbuh) signed the peace treaty of Hudaybiyah (read Muhammad(pbuh)'s biography) , Khalid bin Waleed wondered what would follow next and thought about his own future.He could not seem to decide whether he wanted to give up his warrior's life or not.At this moment, he got a letter from his brother who had converted to Islam.He wrote in very affectionate terms that the Prophet(pbuh) had asked him where Khalid bin Waleed was.He had answered respectfullly that Allah Almighty would surely one day bring Khalid bin Waleed to the Prophet(pbuh) to embrace Islam.It was not possible, he told him that his intelligent, perspective and able brother should be deprived of the blessings of Allah Almighty and Islam. This inclined the mind of Khalid bin Waleed more towards Islam and he felt very elated and proud that the Prophet(pbuh) had asked about him.During this time, he dreamt that he was moving out of a tiny, dark and dingy place into a vast green fertile field.When he woke up he felt extremely pleasant and made up his mind to go to Madinah. When Khalid bin Waleed met the Prophet(pbuh), he respectfully greeted him and was greeted back with a smile.Khalid bin Waleed then took the pledge of allegiance, swearing on the palm of the Prophet(pbuh).The Prophet(pbuh) affectionately told Khalid bin Waleed "I was sure, taking into consideration your brilliance, your wisdom and foresight that surely one day you would accept Islam as your religion".

Khalid bin Waleed then requested him to pray to Allah Almighty to forgive him for all the sins he had committed with the might of his sword against Islamand for the problems he had created for the muslims. The Prophet(pbuh) assured him that all that he had done in his days of ignorance would be automatically erased.

Khalid bin Waleed had converted to Islam not out of fear or greed but because he was influenced by the attractive and magnetic personality of the Prophet(pbuh). Khalid bin Waleed fought great many battles for Islam and his military abilities and strategic thinking held even the enemies in awe.He was a great commader who gave his mind, body and soul for Islam. He greatly inspired the men whom he commanded and during the Battle of Yarmook against the Romans he addressed them thus: "O Mujahideen! This is a memorable day. It is the day on which our faith will be tested and tried. Today we should avoid every kind of arrogance, pride and not contend for individual glory or egoistic bragging. O Mujahid of Islam! Fight only to gain the Goodwill of Allah Almighty.In the muslim army today there are many great generals; each of them is worthy and can be entrusted with the permanent command of this army.Today you have assigned to me this honour of commanding the muslim army.So I hope that for the honour and victory of Islam, today we will enter the battlefield as one. Allah will be our Supporter and Defender."

Khalid bin Waleed had been one of the worst enemies of Islam and Allah Almighty had inclined his heart towards Islam.The Prophet(pbuh) had said: "Khalid, you are the sword of Allah Almighty which has been made to annihilate the kuffar" Thus, he came to be known as Saifullah (the Sword of Allah).

When he lay on his deathbed Khalid bin Waleed wept copiously and said that he always wanted a martyr's death.There was no joint in his body which did not carry a scar of an arrow or of a stab given by the enemy's sword.He defended the Ummah the way a lion protects its cubs.On his death, his mother prayed that the Mercy of Allah should always shelter him.He had given her happiness and she prayed that he should get happiness in the Hereafter.

When the body of Khalid bin Waleed was lowered into the grave, all the Companions had become silent with grief.The weeping of his horse, Ashqar, whose tears were rolling down his cheeks, broke this silence.The Companions were amazed at this expression of grief. Khalid bin Waleed, the great General of Islam died in Hammas and was buried there.


11-02-2010, 23:46
Salahudeen al-Ayyuubie

http://www.speedyshare.com/747342734.html

The history of Nour ad-Deen en Salahudeen.

http://www.speedyshare.com/479286484.html

12-02-2010, 00:25
Wa3alaykoem assalaam, even beknopte biografie;

Citaat:
[I]Sayfoe'Allaah - Khaleed ibn Waleed[/I]

De geleerden hebben gezegd: ''Een echte man is hij die niet alleen moedig is, maar ook intelligent is'' Deze twee componenten vormen een echte man. Je hebt ook een halve man, dat is een persoon die moedig is, maar geen intelligentie heeft, of eentje die intelligentie bezit, maar niet de moed heeft om ernaar te handelen, en de ulama hebben gezegd, diegene die beiden niet heeft, is geen man.

Er waren mannen onder de Sahaba die geadresseerd waren door de profeet (s.a.w) of waarvan de Ummah heeft getuigt van hun moed en kwaliteiten. De profeet (s.a.w) heeft over Abu Talha (r.a) gezegd, tijdens een slag, is de stem van Abu Talha gelijk aan 1000 man !

Toen Amr Ibn Al Aas (r.a) een brief stuurde naar Umar ibn Khattab (r.a) hem vragend, stuur mij 4000 mujahidin, Umar ibn Khattab (r.a) stuurde hem 4000 mujahidin plus 4 mannen waaronder Miqdaad, Zubayr, Maslawa , Ubaada ibn al Samit (r.a) , en schreef 'Ik stuur jou 4000 man, plus 4 mannen die elk als 1000 man gerekend kunnen worden''

De man waar jullie over gaan lezen is Khalid ibn Walid (r.a). Geboren in het huis van een van de grootste vijnanden van Islaam, de zoon van Waleed ibn Al Mugheerah. Waleed ibn Al Mugheera was de rijkste man onder de Quraish, de slimste onder de mushrikin, en hij zat achter alle plannen die utgevoerd werden om de profeet (s.a.w) en Islaam te vernietigen. De profeet (s.a.w.) heeft gezegd ''Alhamdulillahi alaa N'matil Islaam wa kafaa biha N'ma'' Alle lof zij aan Allah, op de N'ma van Islaam, als dit (Islaam) het enige gunst was, zou dat genoeg zijn. Waleed ibn Al Mugheera had alle andere gunsten, behalve Imaan. Hij werd de bloem van Maccah genoemd door de inwoners van Maccah. Tijdens de eerste vorderingen van de mushrikin jegens de profeet (s.a.w) kwamen ze naar Waleed, doordat de pelgrims op Hajj zouden komen om de afgoden te aanbidden, moesten ze concrete antwoorden hebben over de man Mohammad (s.a.w). Ze wouden een gemeenschappelijke mening hebben over Mohammad (s.a.w) zodat ze dat aan de pelgrims die inmiddels ook van de profeet (s.a.w) hadden gehoord konden verkondigen, ze zeiden, ''Laten we zeggen dat hij een kaahin is, (tovenaar), Waleed zei, ik heb gezeten met tovenaars, en Mohammad is geen tovenaar. ze zeiden, laten we zeggen hij is een dichter, Waleed zei, ik heb kennis van dichten, beter dan wie dan ook en Mohammad is geen dichter, ze zeiden, zeg dat hij een gek is, Waleed zei, Ya fulaan, weet je dan niet dat een krankzinnige niet met hetgeen kan komen waar Mohammad mee is gekomen ? Ze zeiden, zeg dat hij een Saahir is (tovenaar), hij zei, Ik heb met tovenaars gezeten en Mohammad is geen tovenaar, tenslotte zeiden ze, wat zullen we dan zeggen ? Waleed ibn al Mugheera zei, alles wat jullie hebben voorgesteld is onwaar, maar we zullen zeggen dat hij een Saahir is die de religie van onze voorvaderen veracht, de moeder en kinderen van elkaar scheidt, families van elkaar scheidt.

Het was Waleed ibn Al Mugheerah die na het horen van de Qur''aan zei ''Bij Allah, niemand van jullie is beter in poezie, liederen en dichtkunsten dan mij, en bij Allah, nooit heb ik iets gehoord wat gelijkwaardig is als dit, het is zo zoet, dan niets het kan overtreffen''


Zijn haat was zelfs zo groot dat hij zijn eigen zoon (Ammarah ibn al Walid) aan Abu Talib wou geven in ruil voor Mohammad. Abu Taalib antwoordde, al geef je mij de hele mensheid voor Mohammad, dan zou dat alsnog niet genoeg zijn. ''Denk je dat het eerlijk is, dat ik jouw zoon opvoed en grootbreng, terwijl je de mijne doodt?''

Op een dag was de profeet (s.a.w) bij het gebedshuis en een paar mannen van Quraysh en Walid ibn al Mugheera was ook aanwezig, An Nadr ibn Al Harith kwam er ook bij zitten. de profeet van Allah (s.a.w) sprak waarna Nadr ibn al harith naar hem kwam, trachtend om hem te weerleggen. Toen An Nadr was weerlegd reciteerde de profeet (s.a.w) de aya :

إِنَّكُمْ وَمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ أَنتُمْ لَهَا وَارِدُونَ

98. Voorwaar, jij met hetgeen je buiten God aanbidt, zal de brandstof der hel zijn. Daartoe zul je komen. (Surah Al Anbiya)

Rasulallah (s.a.w) stond op en ging bij Abdullah bin Az Zab'ari As Sahmi zitten, Waleed ibn Al Mugheerah zei tegen Abdullah bin Zab'ari, Bij Allah, An Nadr kon Muhammad niet weerleggen, Mohammad zegt dat wij en de goden die wij aanbidden brandstof voor het vuur van de hel zijn. Az Zab'ari antwoordde, ik zal hem weerleggen. Az Zab'ari zei, ''Vraag Mohammad of diegenen die anderen dan Allah aanbidden, verenigd zullen worden met hun in de hel, want wij aanbidden de engelen, de Christenen aanbidden Isa al Masih en de Joden aanbidden Uzayr'' De aanwezigen waren verbaasd over de woorden van Az Zab'ari, want Isa ibn Maryam was een vrome profeet volgens Mohammad (s.a.w), en de engelen worden niet in de hel bestraft. De aanwezigen dachten dat hij een goed argument had gevonden. Wanneer deze vragen aan de profeet van Allah waren gesteld, zei hij :

«كُلُّ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يُعْبَدَ مِنْ دُونِ اللهِ، فَهُوَ مَعَ مَنْ عَبَدَهُ، إِنَّهُمْ إِنَّمَا يَعْبُدُونَ الشَّيْطَانَ وَمَنْ أَمَرَهُمْ بِعِبَادَتِه»

Iedereen die in plaats van Allah wenst aanbeden te worden, zal zijn met diegenen die hem aanbaden, want voorwaar, zij aanbidden de Shaytaan en diegene die zij gehoorzamen in hun aanbidding''

En Allah openbaarde de ayat uit Surah Al Anbiya

[إِنَّ الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِّنَّا الْحُسْنَى أُوْلَـئِكَ عَنْهَا مُبْعَدُونَ - لاَ يَسْمَعُونَ حَسِيَسَهَا وَهُمْ فِى مَا اشْتَهَتْ أَنفُسُهُمْ خَـلِدُونَ ]

101. Voorzeker degenen, aan wie door Ons tevoren de belofte van een goede beloning is gedaan, dezen zullen er ver van verwijderd worden.

102. Geen gerucht daarvan (van de hel) zullen zij horen, en zij zullen voor eeuwig vertoeven in hetgeen hun zielen begeren.

Deze ayat waren geopenbaard omtrent Isa (a.s), Uzayr, monken, en rabbijnen die aanbeden werden in plaats van Allah. Mensen die waarachtig waren en Allah hadden aanbeden, maar die zelf als goden werden gezien door de mensen die na hen kwamen. En op de vraag van Az Zab'ari werd ook antwoord gegeven in de Qur'aan:

[وَمَن يَقُلْ مِنْهُمْ إِنِّى إِلَـهٌ مِّن دُونِهِ فَذلِكَ نَجْزِيهِ جَهَنَّمَ كَذَلِكَ نَجْزِى الظَّـلِمِينَ ]

Surah Al Anbiya
29. En wie hunner zou zeggen: "Ik ben een God naast Hem," die zouden Wij met de hel vergelden. Aldus vergelden Wij de onrechtvaardigen.

Surah Az Zukhruf
57. En wanneer de zoon van Maria als voorbeeld wordt genoemd, ziet, uw volk rijst op en keerde zich of in ofschuw.

58. En zij roepen: "Zijn onze goden beter of is hij beter?" Zij zeggen dit tot u alleen om te twisten. Waarlijk zij zijn een twistziek volk.

59. Hij (Jezus) is niets dan een dienaar wie Wij Onze gunst schonken en Wij stelden hem tot voorbeeld voor de kinderen van Israël.

60. En indien Wij het wilden, konden Wij engelen uit uw midden tot opvolgers op aarde maken.

Toen Waleed ibn Al Mugheerah overleed, heeft Allah een aya over hem geopenbaard, hetgeen vertaald kan worden als

11. Laat Mij alleen met hem die Ik schiep.
12. Ik heb hem overvloedig bezit gegeven.
13. En zonen die bij hem zijn.
14. En ik verschafte hem elk gemak.
15. Toch verlangt hij dat Ik hem nog meer zal geven.
16. Stellig niet; want hij was vijandig tegenover Onze boodschappen.
17. Hem zal Ik een zware straf opleggen.
[I]
Surah Al Mudassir

De man die met haat was gevoed, en de man die de grootste obstakel zou vormen en de vlag van de mushrikin ophijsen was niemand minder dan zijn zoon, khalid, Khalid ibn Walid (r.a).

(..)

12-02-2010, 00:28
Deel II
Citaat:
Khalid ibn walid was van de Bani Makhzuma, een stam die verantwoordelijk was voor oorlog, en een stam dat rijk was. Niemand onder zijn stam was een grotere strijder dan Khalid ibn Walid, hij was de enige die twee zwaarden tegelijk kon gebruiken en die zijn paard enkel met zijn voeten onder controle had. Tijdens de slag van Badr was de broer van Khalid ibn walid gevangen genomen door de muslims. Khalid ibn al Waleed bevrijdde hem door 4000 dirham cash te betalen voor hem. Toen de broer van Khalid ibn Walid een plaats genaamd Dhul Hulayfah bereikte, was hij zo verbijsterd over de gelovigen, dat hij Islaam aanvaardde tijdens de aanwezigheid van de profeet (vzmh). Dit maakte Khalid ibn walid woester. Het is niet overdreven om te zeggen dat de rede dat de muslims de slag van Uhud verloren, Khalid ibn walid daar een grote rol bij speelde. De profeet (s.a.w) had 50 boogschutters bevolen om op de berg van Uhud te blijven en zich onder geen omstandigheden te verplaatsen. Nadat de muslims de overhand bleken te hebben, verlieten 40 van de boogschutters hun posities zeggende dat de orders van de profeet (s.a.w) alleen golden gedurende de strijd. En het was op dit moment dat Khalid ibn Walid van achter aanviel, overmeesterde de boogschutters en verdreef de muslims. De profeet (s.a.w) was alleen op het slagveld Ikrimah, de zoon van abu Jahl verwondde de profeet (s.a.w), en de eerste die hem bereikte was Zyaad ibn Saql, en Abu Bakr Sadiq, Zubayr ibn Al Awwaam, Abu Ubaidah ibn al Jarrah, Umar Ibn Khattab, en andere prominente Sahaba. Zyaad was een oude man, en de profeet (s.a.w) zei, breng hem naar mij, en terwijl er oorlog werd gevoerd, verliet de oude Sahaba (r.a) de dunya, met zijn wang op de been van de profeet (s.a.w), wat een eer !

Abu Dujaanah (r.a) had zoveel pijlen in zijn lichaam, dan hij voor de profeet (s.a.w) ging staan en viel neer van de pijn. Er is overgeleverd dat de rug van Abu Dujaanah eruit zag als een egel. Talha ibn Ubaydullah had zoveel pijlen in zijn lichaam, dat hij de helft van zijn lichaam niet kon bewegen. De profeet (s.a.w) zei tegen hem, ''O Talha, vandaag is Jannah waajib geworden voor jou'' al-Harith bin as-Simma zei tegen de profeet (s.a.w) ''Wajhi, doena Wajhi, Nafsi doena Nafsik'' Mijn gezicht zal de pijlen opvangen ipv jou gezicht, mijn lichaam zal geraakt worden in plaats van jou lichaam''

Op deze dag kregen 70 Sahaba het martelaarschap. Khalid ging naar Abu Sufyan (r.a) en zei, weet je zeker dat Mohammad dood is? Abu Sufyan ibn Harb antwoordde bevestigend, waarop Khalid zei '' Mannen als Mohammad sterven niet zo makkelijk''

Khalid ging weer richting Uhud om de profeet (s.a.w) te zoeken, hij zag Umar ibn Khattab (r.a) op de berg staan en hij haalde zijn zwaart tevoorschijn en zei, Khaalid, kom !

Khalid wist dat hij geen kans maakte op de berg, helemaal niet alleen. En dit was de dag waarom de profeet (s.a.w) veel tranen verliet, hij huilde om de dood van Hamza (r.a), zijn oom, wiens lichaam in stukken was gescheurd. Geschiedenis getuigt dat in de geschiedenis twee generalen nooit een oorlog hebben verloren. De eerste is Ganghis Khan en de tweede is Khalid ibn Walid, die later geëerd werd door de profeet (s.a.w) met de naam die jullie aan het einde zullen lezen'

Genghis was een tiran, die zei dat hij ervan hield om zijn vijanden te verslaan, hun bloed vergiette, hun eigendommen plunderen en van hun pijn te genieten, en als laatst, hun vrouwen laten verkrachten. Het verschil tussen hem en Khalid was, dat Khalid gezegd zou hebben ''Het meest dierbare voor mij is om op een koude nacht op Jihaad te gaan op de weg van Allah, Bij Allah, dat is mij meer geliefd dat de eerste nacht samen met mijn vrouw of het ontvangen van het nieuws van een kind !''

Tijdens de slag van Khandaq was Khalid weer van plan om de profeet (s.a.w) te doden. De muslims hadden loopgraven gegraven om de vijand buiten te houden, en gedurende deze slag slaagden twee mannen erin om de kuilen over te steken in de territorium van de muslims te betreden. De eerste onder de groep van Amr ibn Abd Wud. Hij was de grootste krijger, worstelaar, en vechtkampioen. Hij was zo berucht, dat wanneer de vrouwen hun kinderen lieten slapen, ze zouden zeggen ''Ga slapen, straks komt Abd Wud achter je aan''. Abd Wud stapte uit zijn paard, en hij sneed de poten van zijn paard, betekenend dat hij niet van plan was om terug te gaan. Hij riep, is er iemand die het met mij wil opnemen ? Niemand antwoordde, en hij begon te lachen. de ongelovigen begonnen ook te lachen. Ali (r.a) zei, Ya rasul allah, laat mij met hem doden ! Abd Wud zei, Mohammad, ik heb gehoord dat jullie martelaren het paradijs zullen betreden..Is er iemand onder jullie die verlangt naar het paradijs ?

Ali (r.a) zei, Geef mij toestemming om deze tiran te bestrijden. De profeet (s.a.w) gaf hem toestemming en hij zette zijn mantel op zijn hoofd, hij gaf hem zijn zwaard, Zulfiqar en de Profeet (s.a.w) hief vervolgens zijn handen op en vroeg Allah ''O Allah, op de dag van Uhud, heb je Hamza van me ontnomen, neem vandaag Ali niet van mij af '

Toen Abd Wud, Ali (r.a) zag, hij zei klenerend, hebben jullie niet iemand groter/beter dan hem gevonden ? Waarop Ali (r.a) met de legendarische woorden antwoordde ''Ik ben de laagste van de gelovigen, maar jij verdient niemand beter dan mij !'' Allahuakbar. Let op zijn bescheidenheid.

Ali (r.a) zei, voor ik jou bestrijd, wil ik je twee keuzes geven, dat je La ilaaha illallah mohammad ar rasul allah accepteert, of je gaat terug en bestrijdt de profeet (s.a.w) niet. Abd Wud zei, al lag mijn hoofd in de diepste putten van Djahannam (hel), zal ik deze woorden niet reciteren. En als ik terugga, zullen de mensen zeggen dat ik van een klein kind ben weggerend. Amr vroeg hem, wie ben jij ? Hij zei, ik ben Ali, de zoon van Abu Talib. Amr zei, ik kende jou vader, hij was mijn vriend ik wil jou niet doden. Ali (r.a) antwoordde , jij wil mij dan misschien niet doden, maar ik wil jou wel doden omdat je een vijand van Allah bent !

Abd Wud viel aan en Ali (r.a) bleef ontwijken tot Abd Wud uitgeput was en hij wierp Abd Wud neer op de grond. Toen Ali (r.a) hem wou doden, tufte Abd Wud op het gezicht van Ali (r.a), Ali keek hem aan en zei, ''Wij zijn gelovigen, ik zou je omwille van jou vijandschap jegens Allah doden, maar nu heb je het persoonlijk gemaakt, en hij begon weg te lopen. Abd wud kon niet met deze schande leven en hij viel hem aan, waarna Ali (r.a) hem doodde met de zwaard van de profeet (s.a.w).

De tweede man die de khandaq gepasseerd was, was Khalid ibn Walid. Hij viel direct de massa aan en er is overgeleverd dat er 200 boogschutters nodig waren om Khalid weer te verdrijven.

Voor het verdrag van Hudaybiyyah was Khalid eveneens van plan om de profeet (s.a.w) te doden, met 100 man zou hij de profeet (s.a.w) Dhohr (namaze peshin) bidden en hou zij zeggen ''Als ze Asr zullen bidden, zal ik hen aanvallen, en vandaar dat de ayaat omtrent de salaat al khawf geopenbaard, waarbij een deel van de Mujahidin bidden terwijl de andere de wacht houden. Het verdrag van Hudaybiyyah hield in dat de mushrikin de muslims het recht hadden gegeven om het komend jaar de Hajj te mogen verrichten in Maccah. Toen de profeet (s.a.w) naar Maccah was gekomen, was het eerste wat ie zei ''Waar is Khaalid?''
Er is overgeleverd dat Khalid (r.a) gezegd zou hebben ''Als Muhammad naar Maccah komt, en Khalid is in Maccah, zal Muhammad niet levend terugkeren''
De profeet (s.a.w) zei hierop ''Lillahi Durro Aqle Khaalid'' , weet een intelligent persoon als Khalid dan niet dat er geen schepper is behalve Allah en dat ik zijn gezant ben ?

De broer van Khalid (r.a) stuurde hem een brief zeggende ''O Khaalid, toen de profeet van Allah kwam, was de eerste persoon naar wie hij vroeg was jij !, en ik zei dat jij gezegd hebt, Als Muhammad naar Maccah komt, terwijl ik ook in Maccah ben, zal Muhammad Maccah niet levend verlaten. En het enige wat de profeet (s.a.w) zei was Lillahi Durro Aqli Khaalid''

Sommige riwayaat getuigen dat Khalid ibn Walid naar huis ging, zijn paard losmaakte, zijn zwaard pakte en naar de mensen riep

'Inwoners van Maccah, weet' dat ik naar Madinah ga om Islaam te accepteren bij de getuigenis van de profeet van Allah, als iemand van jullie wil dat zijn vrouw een weduwe wordt, en zijn kinderen wezen worden, laat hem dan voor mij staan''

Niemand had het lef om voor hem te staan. Dus ging Khaalid ibn Walid samen met Amr Ibn Aas (r.a) richting Madeenah, toen ze de profeet (s.a.w) bereikten zei de profeet (s.a.w) NIET ''Waarom ben je naar Madeenah gekomen, ben jij het die 70 van mijn metgezellen heeft vermoord, ben jij het Khaalid, die het mogelijk maakte dat het levenloze lichaam van Hamza verminkt werd? Ben jij het Khaalid, de zoon van Waleed ibn Al Mugheerah ? Ben jij het Khaalid die mij gedurende de slag van Uhud beloofde om me voor zonsondergang te doden ? Ben jij het Khalid die me wou doden tijdens de Ummrah ? Dat zei de profeet (s.a.w) niet omdat de Imaan van 1 persoon, groter is dan de kufr van de gehele mensheid ,hij zei '' Ik wist dat een intelligent persoon als jou naar waarheid zou handelen'' Toen hij Amr ibn Aas en Khalid (r.a) samen zag zei hij, ''Vandaag is Maccah haar lever kwijt''

(..)

12-02-2010, 00:29
Deel III

Citaat:
Binnen drie maanden naderde de slag van Mu'tah. De profeet (s.a.w) had een boodschapper gestuurd naar de Christenen die onder Romeins gezag leefden, en deze boodschapper was als vee geslacht waarna de profeet (s.a.w) een leger van 3000 mujahidin stuurde. Hij zei, de leider van deze ghazwah zal Zaid ibn Haaritha zijn, en als hij gedood wordt, zal Ja'far ibn Abu Talib zijn plaats vervangen, en als hij gedood wordt, dan zal Abdullah ibn Ruwaahah (r.a) zijn plaats innemen en als hij gedood wordt, mogen jullie zelf kiezen wie jullie als leider kiezen. De Romeinen hadden opdracht gegeven dat elk arabier die islaam accepteert, gedood zal worden. De Mujahidin kregen te horen dat de Romeinen een leger hadden van meer dan 100.000 man, sommigen zeiden laten we de profeet (s.a.w) hierover informeren, en de woorden van Abdullah Ibn Ruwaahah (r.a) inspireerden een leger van 3000 man om tegen een leger te strijden die 33x groter was toen hij zei ''O Muslims, hetgeen dat jullie willen ontvluchten is hetgeen waarnaar jullie verlangen , Shahaada ! Wij strijden niet met aantallen, maar met de hulp van Allah azzawajal, dus ga en strijd op de weg van Allah en je zult 1 van de twee deugden ontvangen, of je zal een martelaar worden of je zult de overwinning krijgen over je vijnanden''

Zaid ibn Haaritha was gedood, Ja'far ibn Abu Talib kreeg de vlag, zijn rechterhand was afgehakt, hij bleef de vlag vasthouden met zijn linkerhand, en zijn linkerhand werd afgesneden, het is overgeleverd dat hij de vlag zou vasthouden met zijn 2 armen, waarna hij met een speer in zijn borst gestoken was. De profeet (s.a.w) heeft hierover gezegd, ''Ik zag Ja'far vliegen in Jannah met de Malaika, en Allah heeft zijn armen met vleugels vervangen '' Abdullah ibn Ruwaaha (r.a) nam de vlag en hij werd gedood, Zaid ibn Akram nam de vlag en hij zei, ''O gelovigen, kies een man onder jullie'' en zijn ogen vielen op Khalid ibn Walid (r.a), en alle andere mujahidin waren het ermee eens, maar Khalid zei, nee neem jij de vlag, jij bent een persoon die deel heeft genomen aan de slag van Badr, maar op aandringen van de soldaten nam hij de vlag en zei ''Hasbunallah Wa Ni'amal Wakil'' ("God is ons genoeg en Hij is een uitstekende Beschermer." )

Het is overgeleverd dat Khalid tijdens deze slag 9 zwaarden heeft gebroken waarna de Romeinen zich terugtrokken. Khalid ibn Walid wist dat het heel moeilijk was om zo een grote leger te verslaan. Hij zei tegen een groep Sahaba, ga weg van het leger, en stationeer in de verte van het slagveld en wanneer de slag begint, laat je paarden in het zand rennen, een ander groep beveelde hij om zich te verstoppen, hij beveelde het achterste deel van het leger om plaats te nemen in de frontlinies, en de eerste rijen van de Mujahidin moesten naar achteren. Hij verwisselde de vlaggen, en toen het gevecht de volgende dag uitbarstte zagen de Romeinen nieuwe gezichten ! ze zagen nieuwe mensen en wisten zeker dat de Muslims versterking hadden. Bovendien zagen ze zand oprijzen in de verte wat nog meer versterking betekende, waardoor ze in de war raakten. De profeet (s.a.w) was op dat moment in Madina, en hij verzamelde de Sahaba om zich heen, en zei ''Zaid ibn Haritha is gedood, Moge Allah hem het Paradijs schenken, Jafar ibn Abu Talib is gedood, Moge Allah hem Jannah schenken terwijl tranen over zijn ogen vloeiden, Abdullah ibn Ruwaahah is gedood moge Allah hem Jannah schenken, tenslotte zei de profeet (s.a.w) 1 van de zwaarden van de zwaarden van Allah heeft de vlag''. Tijdens een andere slag, de slag van Hunayn was Khalid (r.a) zwaar gewond geraakt en de profeet (s.a.w) ging de tenten af om hem op te zoeken, hij ging naar hem toe en deed zijn speeksel op zijn wond, het is overgeleverd dat zijn wond direct verdween alsof het er nooit was.

Het is overgeleverd dat iemand een flesje bij zich had en Khaalid vroeg, wat is dat? Hij zei, dit is gif, waarop khalid zei, geef het aan mij, hij zei, ''Bismillah Ar Rahmaan Ar Raheem'' Hij zei, Ik zweer bij Allah, dat niets in de hemelen of op aarde kan je kwaad doen als je de naam van Allah uitspreekt'' en hij dronk het !

De man, een Christen, genaamd Abdul Massih zei , Ik zweer bij Allah, waar jij ook heen zult gaan, jij zal niet verslagen kunnen worden ! En hij spoedde naar het fort van de vijand en zei, gooi je deuren open, want deze mensen kunnen op basis van hun Imaan niet verslagen worden.


De profeet (s.a.w) stuurde hem om de afgoden te breken, en hij zei, breek Uzzah, dat was een afgod die aanbeden werd met 3 bomen zo genoemd in het vallei genaamd Bakhra. De profeet (s.a.w) vroeg hem om het eerste breken. Hij deed dat en kwam terug, de profeet (s.a.w) vroeg hem, ''Heb jij iets gezien ?'' Hij antwoordde, nee. Hij zei tegen hem, ga en vernietig het tweede. khalid ibn Walid ging erheen en verwoestte de tweede, de profeet (s.a.w) zei weer tegen hem, ''Heb jij iets gezien ?'' Hij zei nee. Toen zei de profeet, ga, en verwoest de derde. Toen Khalid de derde Uzzah aan wou vallen, zag hij de demoon van Uzzah die hem aanviel. Khalid zei ''Kufraanak Laa Subhaanak, Qadra'ietullah Tahaanak'' (Er is geen goed voor jou Kufr, en er is geen puurheid voor jou) en hij vernietigde het.

Nadat de profeet (s.a.w) de Dunya verliet, tijdens de Khilaafah van Abu Bakr Sadiq kwamen een heleboel nep profeten en een deel van de Peninsula rebelleerde. Een van hen was Tulayha die een veel groter leger had. Toen Khalid (r.a) met een veel kleiner leger aanviel, raakten de volgelingen van Tulayha in de war en snelden naar Tulayha zeggende '' O profeet van Allah, is Gibrael al gekomen (om te helpen?) Tulayha zei , wacht nog even, hij komt wel''.

Khalid viel verwoestend aan, en de druk op Tulayha werd groter, en hij zou zeggen, Gibrael is gekomen, en dit is een dag, die jullie niet gauw zullen vergeten''.
zijn leger werd verpletterd. Abu Sharjah kwam en daagde khalid uit, Abu Sharjah en zijn aanhang werd verslagen, Malik ibn Nubayra kwam, en hij werd verslagen, en toen kwam de ergste van alle, Kadhaab. Hij had al het leger van Ikramah verslagen en had een leger van 40.000 man. Hij hoorde dat khalid maar 14.000 man had en het een kinderspel zou zijn. En ook de valse profeet Kadhaab werd verslagen.

En Amir ul M'minin Abu Bakr Sadiq (r.a) beveelde hem om de grootmacht Perzie aan te vallen. Abu Bakr zei, omdat je mannen veel hebben gevochten, moge diegenen die terug naar huis wensen, terug. Elf duizend man keerde terug en Khalid bleef achter met 3000 man. Abu Bakr (r.a) stuurde hem slechts 1 man, Ka'ka ibn Amr (r.a). De metgezellen waren verbaasd en zeiden, O Abu Bakr, je stuurt 1 man als compensatie voor 11.000 man ? Waarna Abu Bakr anrwoordde ''De ranken die de gelijken van Kaka ibn Amr hebben, zullen niet in de steek gelaten worden door Allah'' .

Tijdens de eerste gevecht wist Khalid ibn Walid dat het leger van de Perzen veel groter was dan die van de gelovigen. Hun leger was gestationeerd in een plaats genaamd Kaazima. Wat Khalid ibn Walid wist was dat elk soldaat van de soldaten zwaar bewapend was qua zwaard, harnas etc. De muslims waren daarentegen mobiel en hadden geen zware spullen bij zich. Khalid beveelde de mujahidin om naar de plaats Hudayr te gaan. De Perzen kwamen hierachter en gingen achter hun aan, wat precies de plan van Khalid (r.a) was. Hierna gingen ze weer terug naar Kaazima, en de Perzen bleven hen achtervolgen, eenmaal terug in Kaazima waren de Perzen uitgeput. Khalid ibn Walid (r.a) orderde de mujahidin om in rijen op te stellen, enkelen zeiden, O Khalid, er is geen water hier !, Hij zei, ''Water zal er zijn, voor diegenen die standvastig zijn en diegenen die het verdienen. de overleveringen getuigen dat direct na zijn uitspraak, de wolken zich verzamelden en het begon te regenen. De generaal van de Perzen was een man genaamd Hurmus, een man die van Iraaq tot India bekend was als een groot krijger, en Hurmus had enkele van zijn mannen bevolen om voor het begin van de slag, naar voren te komen en Khalid aan te vallen. Hurmus kwam naar voren en gooide zijn zwaar weg, hij zei tegen Khaalid, ''O Arabier, gooi je zwaard weg'' Hij viel Khalid aan en riep tegelijkertijd een groep van zijn mannen die zich hadden verstopt om hem aan te vallen. Telkens als ze Khalid wouden aanvallen, werden ze neergeslagen, door Ka'ka ibn Amr, de versterking die Abu Bakr Sadiq (r.a) had gestuurd i.p.v. 11.000 man.
De leger van Hurnus werd verslagen, waarna de mujahidin deelnamen aan een ander slag. Onder het leger van de Perzen was een man genaamd Anus Jaan, een groot krijger van de Perzen die naar voren kwam en riep ''Is er onder jullie een man genaamd Khaalid ? Zoja, en als hij man genoeg is, laat hem naar voren komen''

Khalid ibn Walid kwam naar voren en zei ''Jij bent gek opjezelf'' (ie. hoogmoedig). Anus Jaan zei, moet ik dat niet zijn ? Er is geen man in Perzie die mijn gradratie heeft. Khalid zei, ''Is het niet waar dat moedige mannen, ook intelligent moeten zijn ?'' Anus Jaan zei, ''Er is geen man in heel Perzie die moediger of slimmer is dan ik ben''

(..)

12-02-2010, 00:30
Laatste deel.
Citaat:
Hij zei tegen hem , ''vertel me dan, Hoe kan een intelligente man vuur aanbidden ? Hij voegde toe, vuur verbrandt zijn vijanden, evenals zijn aanbidders.'' Anus Jaan antwoordde ''Ik ben hier niet gekomen om een religieus debat te voeren''

Anus Jaan werd gedood door Khalid ibn Walid en zijn grote leger werd met de grond gelijkgemaakt. Vele waren gevangen genomen, waaronder de vader van Hassan Al Basri (r.a), die een Christen was die aan de zijde van de Perzen vocht. Slag na slag wonnen de mujahidin waarna de grootmacht Perzie gedemoraliseerd was. Hoewel het laatste slag om Perzie de slag van Qaadisiyyah was, met Sa'd ibn Abi Waqqaas (r.a) als de Amir.

Er zijn nog vele honderden veldslagen en documentaties die niet genoemd zijn, te denken aan de slag van Yarmuk, Armenie, Anatolie, Het Bijzijntijne Rijk, de slag van Zumayl, Zafar, de slag van de Rivieren, Muzayyah, de verovering van Jeruzalem, Tabuk, Hazir, de slag van Ghamra, Al Anbar, de slag van Yamaama, Naqra, de slag van Maraaj, Hira en vele andere.

Zijn dood, was dat van een krijger, wiens tong zich bezig zou houden met het gedenken van Allah, en wiens lichaam diende op de weg van Jihaad.
Hij heeft op zijn sterfbed gezegd ''Mijn lichaam heeft geen plek die geen litteken draagt van een speer, een zwaard of een dolk, en hier ben ik, stervend op een bed, als een oud kameel, Moge de ogen van de laffaards nooit rusten''

En de profeet (s.a.w) heeft ons herinnerd in een riwaaya, dat diegene die streefde om het martelaarschap te verkrijgen en de intentie ervoor had, al sterft hij thuis in zijn bed, Allah hem bij de rangen van de Shuhada zal voegen.

Een antwoord van khalid ibn Walid (r,.a) op Umar ibn Khattab (r.a) die hem vroeg om meer troepen mee te nemen.
-Those Kuffaar, Allah has only given them a piece of the Dunya, but Allah gave us, the promise of Akhira.-

De titel die deze Sahaba van de Profeet (s.a.w) kreeg, was Sayfoe'Allah.

Einde.

12-02-2010, 11:13
MashaAllah.

12-02-2010, 19:31
Djazak Allahoe gahiren heeft iemand misschien die van Salhedinne?