Bekijk volle/desktop versie : Morrelen aan namenplicht van Marokko



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

11-02-2010, 07:27
De Marokkaanse regering zet de deur op een kier om problemen rond de verplichte namenlijst van Marokkaanse kinderen op te lossen.

Minister Van der Laan (Integratie) zoekt het komende halfjaar in Nederland naar de obstakels die deze plicht opwerpt voor Nederlands-Marokkaanse ouders.

Als Marokkaanse ministers dit najaar Nederland bezoeken, wil de PvdA-bewindsman hen met de bewijsstukken confronteren. Nederlands-Marokkaanse gezinnen stuiten - vaak op de verplichting om hun kind een Marokkaanse naam te geven, anders kan de kleine niet worden ingeschreven bij het consulaat van het Afrikaanse land. Weigeren de ouders zo'n traditionele naam, dan is ook een Marokkaans paspoort onmogelijk. ''Dit raakt niet alleen aan het gevoel van vrijheid, het heeft ook consequenties voor het uitoefenen van het erfrecht in Marokko'', zegt Van der Laan, die vandaag terugkomt van een bezoek aan Rabat en het Rifgebergte.

Juristen in beide landen zullen ook deze erfrechtkwestie tot op de bodem uitzoeken. ''Ik wil niet dat deze Nederlandse Marokkanen alleen via een lange juridische procedure in Marokko het erfrecht kunnen uitoefenen'', zegt Van der Laan. De Marokkaanse minister Ameur (Diaspora) bezweert dat bij zijn regering het probleem met verplichte namen voor migranten onbekend is. Sterker: ''Die verplichte namenlijst bestaat niet.''

Van der Laan: ''Maar Ameur erkent wel dat ouders vrij moeten zijn om hun kinderen te noemen zoals ze willen. Daar houd ik hem aan als ik dit najaar een stapel knelgevallen kan presenteren. Dan wil ik de boel ook gelijk regelen.'' De minister heeft de regering in Rabat er goed van doordrongen dat telkens wanneer ouders, die boos zijn vanwege die namenlijst, de media halen, wat tot grote consternatie leidt in de Tweede Kamer, aldus telegraaf.nl.

11-02-2010, 07:30


Laat die mensen toch zelf kiezen hoe ze hun kind willen noemen...
Een echte belachelijke lijst.

11-02-2010, 07:32
Ja ik vind dat daar ook verandering in moet komen,ik wil namelijk later als ik een zoontje krijg Cristiano Ronaldo noemen..

11-02-2010, 07:32
''Die verplichte namenlijst bestaat niet.''

Dus wat valt er dan nog te morrelen?

11-02-2010, 07:43



Citaat door aplat:
''Die verplichte namenlijst bestaat niet.''

Dus wat valt er dan nog te morrelen?


Gewoon zeggen dat het probleem niet bestaat
dat hebben we vaker gehoord

11-02-2010, 08:09

Citaat door rooiemao:
Gewoon zeggen dat het probleem niet bestaat
dat hebben we vaker gehoord

Je gewoon ontkennen dat er een probleem is. Echt politiek is dat.

11-02-2010, 08:12
Mensen moeten beschermt worden tegen hunzelf, sommigen hebben een handje ervan om hun kinderen on-Islamitische namen te geven soms zelfs namen van afgoden zoals die azultjes doen.

11-02-2010, 08:13

Citaat door ilhameloves:
Ja ik vind dat daar ook verandering in moet komen,ik wil namelijk later als ik een zoontje krijg Cristiano Ronaldo noemen..


Zoals dit westers gebrainwasht geval.

11-02-2010, 08:29

Citaat:
Zoals dit westers gebrainwasht geval.Door: Taliban
Jij bent wel errug radicaal Jan Taliban,....

11-02-2010, 08:41

Citaat door Taliban_:
Mensen moeten beschermt worden tegen hunzelf, sommigen hebben een handje ervan om hun kinderen on-Islamitische namen te geven soms zelfs namen van afgoden zoals die azultjes doen.


Mensen tegen zichzelf beschermen? Alsjeblieft...

Mensen moeten zelf bepalen hoe ze hun kind noemen.

11-02-2010, 08:43

11-02-2010, 08:46
zullen we het najaar maar afwachten....

11-02-2010, 08:47



Citaat door Taliban_:
Zoals dit westers gebrainwasht geval.



Ik noem mijn kind iniedergeval geen Ali of Fatima..

11-02-2010, 08:47

Citaat door Tangerino:
zullen we het najaar maar afwachten....


Najaar?

Ik snak naar de lente en de zomer, en jij begint alweer over het najaar?

11-02-2010, 08:48

Citaat door Eekhoorn:
Najaar?

Ik snak naar de lente en de zomer, en jij begint alweer over het najaar?



jij geniet zo te zien nog na van de herfst.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18