Bekijk volle/desktop versie : Wederopstanding van de oermens.



11-02-2010, 05:30
Resurrection: ancient humans 'rise from dead'
http://www.newscientist.com/article/dn18509-resurrection-ancient-humans-rise-from-dead.html

Genen prehistorische man volledig in kaart gebracht

AMSTERDAM – Deense wetenschappers zijn er voor het eerst in geslaagd om het genoom van een prehistorische man te ontcijferen aan de hand van haren die 4400 jaar lang bewaard zijn gebleven in ijs.

De onderzoekers van de Universiteit van Kopenhagen voerden een uitgebreide genetische analyse uit op een bosje menselijk haar dat werd gevonden in permafrost op de Noordpool.
Aan de hand van dit onderzoek konden de wetenschappers voor het eerst de genen van een prehistorisch individu volledig reconstrueren.


Zeehonden
De haren bleken afkomstig van een man die waarschijnlijk bruine ogen had en aanleg voor mannelijke kaalheid. Zijn bloedgroep was A positief. De man leefde ongeveer 4400 jaar geleden en was een van de eerste Eskimo's. Hij leefde vermoedelijk op een dieet van vogels en zeehonden.
De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Nature. De onderzoekers gaan ervan uit dat de prehistorische man – die inmiddels Inuk wordt genoemd – op jonge leeftijd is overleden.

Veel haar
“We hebben vrij veel haar van de man gevonden, daarom nemen we aan dat hij jong stierf”, verklaart hoofdonderzoeker Eske Willerslev in de Britse krant The Guardian. “Hij was genetisch aangepast aan het leven op de Noordpool, maar waarschijnlijk waren zijn voorouders slechts een paar generaties geleden naar het gebied getrokken.

De methode waarmee het genoom van Inuk in kaart is gebracht kan waarschijnlijk ook worden gebruikt om de genen van nog oudere voorouders van de mens te reconstrueren. Zo verwacht het Max Planck Instituut in Duitsland binnenkort het genoom te publiceren van enkele Neanderthalers.

Verre voorouder
Eske Willerslev hoopt zelfs om de genen van een Homo heidelbergensis (een nog oudere menselijke voorouder) te reconstrueren aan de hand van opgegraven botten. “We staan op het punt om daarmee te beginnen”, zo verklaart hij in het Britse tijdschrift New Scientist.

http://www.nu.nl/wetenschap/2181805/genen-prehistorische-man-volledig-in-kaart-gebracht.html



Klik hier voor de volledige publicatie met DNA-sequentie-analyse gegevens

11-02-2010, 07:35


Begrijp er werkelijk niks van..

11-02-2010, 07:41
Waarom wederopstanding?

Ik ben nog niet dood

11-02-2010, 07:43

Citaat door rooiemao:
Waarom wederopstanding?

Ik ben nog niet dood


Maar jij bent geen Neanderthaler of een oude Eskimo.

11-02-2010, 07:56



Citaat door ilhameloves:
Begrijp er werkelijk niks van..

Wat snap je dan niet ?

11-02-2010, 07:57

Citaat door aplat:
Wat snap je dan niet ?



Alles niet..

11-02-2010, 08:01

Citaat door ilhameloves:
Alles niet..

Dus je snapt de gebruikte termen niet?

11-02-2010, 08:02

Citaat door aplat:
Dus je snapt de gebruikte termen niet?



Nee ook niet,moet ik terug naar school?

11-02-2010, 08:05

Citaat door aplat:
Maar jij bent geen Neanderthaler of een oude Eskimo.


ik ben een Nederlanderthaler

11-02-2010, 08:07

Citaat door ilhameloves:
Nee ook niet,moet ik terug naar school?


Ik vrees dat die kennis waar het hier over gaat nog niet is doorgedrongen op scholen. Ze lopen daar soms wat achterop.

Maar het gaat er hier gewoon om dat ze aan de hand van haren en andere onderdelen van oermensen die gevonden zijn in een bevroren laag van de bodem en goed bewaard zijn gebleven, allerlei kenmerken en genetische eigenschappen kunnen opsporen. En door dit te vergelijken met moderne mensen kun je dan nagaan in hoeverre er een bpaalde verwantschap bestaat en hoelang dat geleden is.

Een soort forensisch onderzoek eigenlijk.

11-02-2010, 08:34

Citaat door ilhameloves:
Begrijp er werkelijk niks van..
Dat is normaal. Daarom ben ik centurion en jij maar decurion.

11-02-2010, 08:36
Interessant.

11-02-2010, 08:42



Citaat door aplat:
Ik vrees dat die kennis waar het hier over gaat nog niet is doorgedrongen op scholen. Ze lopen daar soms wat achterop.

Maar het gaat er hier gewoon om dat ze aan de hand van haren en andere onderdelen van oermensen die gevonden zijn in een bevroren laag van de bodem en goed bewaard zijn gebleven, allerlei kenmerken en genetische eigenschappen kunnen opsporen. En door dit te vergelijken met moderne mensen kun je dan nagaan in hoeverre er een bpaalde verwantschap bestaat en hoelang dat geleden is.

Een soort forensisch onderzoek eigenlijk.



Ok dankje voor de uitleg