Bekijk volle/desktop versie : Tiramisu recept



Pagina's : [1] 2 3 4

28-06-2004, 20:40


Je hebt nodig:

250 gr. mascarpone
3 eieren gesplitst
50 gr poeder suiker
2 vanillie suiker
2 bekers slagroom
1 pak lange vingers voor tiramisu
1 kom sterke koffie en cacao
een oven schaal.

Bereiding:
1-de eiwit kloppen tot schuim.
2-dan de eigeel kloppen met de vanillie en de poeder suiker .
3-dan doe je de mascarpone er bij paar tellen mixen.
4-dan ga je de slagroom mixen en je doet 2 eetlepels poeder suiker er bij tot het stijf is .
5- dan ga je alles bij elkaar mengen.
6-de lange vinger in de koude koffie dompellen en in de schaal leggen,je gaat zo verder tot je een volle laag hebt van koekjes daarna pak je de mengsel en je giet er wat overheen, daarna ga je een tweede laag van koekjes aan leggen en dan weer de mengsel er overheen,je kan twee of drie lagen maken hangt vanaf hoe diep je schaal is.dus de mengsel moet je goed in porties verdelen.
De boven kant bestrooi met cacao het liefst met een kleine zeefje krijg je mooi resultaat. afdekken en in de koelkast laten opstijven voor een nachtje.
en de volgende dag kan je lekker van smullen.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

Groetjes aan alle huisvrouwtjes.

28-06-2004, 20:44


vraagje he is die foto echt van je eigen creatie of internet want hij is zo mooi en moet je speciale langevingers kopen die gemaakt zijn voor dit gerecht
kusje

28-06-2004, 20:48
wat bedoel je met twee bekers slagroom, bedoel je twee kartonnetjes room van 0.2 liter?

je bent een schatje, maar da wist je al

28-06-2004, 20:54

Citaat:
Origineel gepost door ladyq
vraagje he is die foto echt van je eigen creatie of internet want hij is zo mooi en moet je speciale langevingers kopen die gemaakt zijn voor dit gerecht
kusje
Hoi Lady,

De foto' s die je hier ziet zijn mijn eigen creatie en worden gemaakt in mijn keuken.
De lange vingers kan je de normale kopen , maar de speciale voor tiramassu zijn langer en dikker en het is een pak van vier pakjes.

28-06-2004, 20:56



Citaat:
Origineel gepost door Dina21
wat bedoel je met twee bekers slagroom, bedoel je twee kartonnetjes room van 0.2 liter?

je bent een schatje, maar da wist je al
Je hebt twee bekers slagroom nodig van 250ml bijvoorbeeld friesevlag die je zelf op moet kloppen.

28-06-2004, 22:32
beetje stomme vraag..maar wat is mascapone..en waar kan ik het vinden als het in de supermarkt te koop is...

shokran alvast

28-06-2004, 22:37
Mascarpone is een soort roomkaas. Het is Italiaans en je vindt het bij elke goeie supermarkt in de xxxxxng afdeling kaas! Het is te koop in een ronde plastike bak.

01-07-2004, 13:25
he elma ik heb hem gisteren gemaakt en ga hem vanavondf nuttigen ik ben benieuwd in iedergeval erg mooi gelukt en makkelijk

01-07-2004, 14:15
Ik heb m ook gemaakt, was erg lekker en goed gelukt ook. Bedankt kitchenprincess

waar kan je trouwens die lange vingers speciaal voor teramisu halen?? bij AH vond ik ze niet, heb gewone gebruikt.

02-07-2004, 11:09
het was echt geslaagd en lekker jammmie mijn bezoek heeft gesmuld

02-07-2004, 11:49
Als je het voor gasten maak is het een leuk idee. Maar niet wanneer je het helemaal alleen gaat eten. Dat zijn me een portie calorieen.

02-07-2004, 11:59
Nou er zijn erbij die dat best kunnen. Ik kan me het ook niet voorstellen omdat te doen. Ik wordt al misselijk van een beetje slagroom laat staan een hele bak.

02-07-2004, 12:24


Die kwarktaart van jou Yara heb ik ook in mijn eentje op, mn man heeft maar 1 stuk genomen.

Ik halveer altijd de ingredienten omdat we maar met zn 2-en eten, heb ik ook met die tiramisu gedaan. Toen was het binnen notime op.
Volgende dag heb ik geleefd op salade en water

02-07-2004, 12:26
Ach ja we leven maar een keer. Dus waarom niet genieten van lekker eten. Maar kwarktaart is niet zo kalorierijk.

02-07-2004, 12:42
dus je moet die lange vingers in koffie doen die je gemaakt hebt??

Pagina's : [1] 2 3 4