Bekijk volle/desktop versie : G7 scheldt schulden Haïti kwijt



Pagina's : [1] 2

06-02-2010, 22:23
De zeven rijkste industrielanden schrappen de schulden die het door een aardbeving verwoeste Haïti bij deze landen heeft uitstaan. Dat is tijdens een bijeenkomst van de G7 in Iqaluit in het noorden van Canada besloten, meldde de BBC

,,De G7 scheldt alle bilaterale schulden van Haïti kwijt'', zei de Canadese minister van Financiën Jim Flaherty. De G7 bestaat uit Canada, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en Japan.

Het straatarme Haïti heeft circa 660 miljoen euro aan schulden bij donorlanden en internationale instituties uitstaan. Het is onduidelijk hoeveel daarvan bij de landen van de G7.

De Britse premier Gordon Brown prees de schuldsanering. ,,Een land dat begraven is onder het puin, daarvan moeten ook de schulden begraven worden'', zei hij op de top.


BRON


06-02-2010, 22:27



Citaat door Truebeauty-:
De zeven rijkste industrielanden schrappen de schulden die het door een aardbeving verwoeste Haïti bij deze landen heeft uitstaan. Dat is tijdens een bijeenkomst van de G7 in Iqaluit in het noorden van Canada besloten, meldde de BBC

,,De G7 scheldt alle bilaterale schulden van Haïti kwijt'', zei de Canadese minister van Financiën Jim Flaherty. De G7 bestaat uit Canada, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en Japan.

Het straatarme Haïti heeft circa 660 miljoen euro aan schulden bij donorlanden en internationale instituties uitstaan. Het is onduidelijk hoeveel daarvan bij de landen van de G7.

De Britse premier Gordon Brown prees de schuldsanering. ,,Een land dat begraven is onder het puin, daarvan moeten ook de schulden begraven worden'', zei hij op de top.


BRON


Een goed idee.

06-02-2010, 22:28
Van een kale kip kan je niet plukken.

06-02-2010, 22:29
kost je een ramp, maar dan heb je ook wat..

07-02-2010, 01:49


je zou bijna kwaad worden over deze gunst!!!

07-02-2010, 05:18
Oh jippie..

07-02-2010, 09:21
Altijd die vage stukjes..
Waarom mag ik niet weten hoeveel precies, voordat ik braaf begin te 'juichen'?

07-02-2010, 09:47

Citaat door rasjiet:
Altijd die vage stukjes..
Waarom mag ik niet weten hoeveel precies, voordat ik braaf begin te 'juichen'?


http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=ha&v=94&l=nl

07-02-2010, 09:53

Citaat door Marcuse:
http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=ha&v=94&l=nl

Niet wat de schuld is, maar hoeveel er bij deze vreugdevollle, uiterst humanitaire 'jezus' actie is kwijt gescholden door de 'geweldige' 7.
Ik houd mijn vlaggetje en hoedje klaar..

07-02-2010, 11:37

Citaat door Arabianboy:
Het was toch altijd G8 of 1 kapot arm geworden door de credit crisis welk land?



Rusland


Ik vind dit schandalig! Zoveel rijkdom heeft heel de wereld en toch leven veel landen onder armoede!!!!

07-02-2010, 11:37
Leuk nieuws!

Kan de corrupte dictator weer een nieuw vliegtuig bestellen en wat extra cash stallen in Zwitserland.

07-02-2010, 11:43
Borstklopperij vanwege een fooitje..
Chapeau, chapeau.....

07-02-2010, 11:52



Citaat door rasjiet:
Niet wat de schuld is, maar hoeveel er bij deze vreugdevollle, uiterst humanitaire 'jezus' actie is kwijt gescholden door de 'geweldige' 7.
Ik houd mijn vlaggetje en hoedje klaar..


Ze kunnen toch moeilijk de schulden kwijtschelden die Haïti bij andere landen heeft?

07-02-2010, 13:20
werd eens tijd, het waren toch schandalige onrechtvaarige "schulden"

07-02-2010, 13:36

Citaat door THE_WHAT:
Ze kunnen toch moeilijk de schulden kwijtschelden die Haïti bij andere landen heeft?

Ik wil een bedrag..

Pagina's : [1] 2