Bekijk volle/desktop versie : verbod op bouw van moskeeen en minaretten



06-02-2010, 22:01
De zwitserse politicus Daniel Streich, die berucht was vanwege zijn campagne tegen minaretten en moskeeën, is tot de Islam bekeerd. Hij was een belangrijke lid van de SVP, de Zwiterse Volkspartij, en de eerste die een campagne begon tegen de bouw van moskee minaretten en wilde de moskeeën in Zwitserland sluiten. De verklaring over zijn bekering heeft tot grote oproer gezorgd in de Zwitserse politiek. Hij wil de 5e moskee in Zwitserland bouwen als boetedoening voor zijn eerdere hetze tegen de Islam.

Bron: http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/50657-spijtbetuiging-voor-het-minaretten-verbod-in-zwitserland.html

06-02-2010, 22:16


Soeb7aana mughayyiri al 7awaal (verheven is Hij, die (toe)standen doet veranderen)

06-02-2010, 22:49
Allahu Akbar!

06-02-2010, 23:40
Subhanallah als dit echt waar is dan lijkt het wel op het bekeeringsverhaal van khaled ibn walid!

07-02-2010, 12:06


http://www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws.php?id=1621

Zwitserse politicus bekeerd tot Islam

Daniel Streich, instructeur van het leger en tot voor kort politicus van de SVP (Zwitserse Volkspartij) in Bulle, is uit zijn partij getreden. Reden: Hij is bekeerd tot de Islam. Twee jaar lang heeft hij dit verborgen gehouden voor zijn ex-partijgenoten. Nu -“met de huidige hetze tegen de Islam”- werd de situatie ondragelijk.

Hij was een trouw SVP-er en christen. Hij las de bijbel en bezocht regelmatig de kerk. Nu leest de instructeur van het leger en gemeenteraadslid van Bulle de Koran. Hij bidt vijf keer per dag en gaat naar de moskee. “De Islam biedt meer logische antwoorden op belangrijke levensvragen dan ik in het christendom kon vinden.” zegt Streich.

Terwijl hij de “hetze van de SVP tegen de Islam” niet langer uithield, is Streich twee weken geleden uit zijn partij gestapt. Twee jaar na zijn bekering heeft hij dit nu openbaar bekend gemaakt. Hij is momenteel betrokken bij de opbouw van de nieuwe BDP (Burgerlijk-Democratische Partij) in Kanton Freiburg. De voormalig kerkafgevaardigde is fel tegen het antiminaretten wetsvoorstel. “Als dit wetsvoorstel wordt aangenomen zal dat een harde klap voor mij zijn. Ik moet me dan afvragen waarom ik mij meer dan 30 jaar zowel beroepsmatig als politiek voor deze staat heb ingezet.” “Zwitserland heeft juist dringend meer moskeen nodig.” “Het is Zwitserland niet waardig dat moslims hun geloof moeten belijden in achteraf-vertrekken.”

Bij de SVP zijn de reacties gemengd. “Iedereen kan geloven wat hij wil”, zegt de Generalsekretär Martin Baltisser. Minder vriendelijk reageerde SVP Nationalrat Alfred Heer.

Politicoloog Geprg Lutz reageert: “De SVP en de Islam staan dichterbij elkaar dan men denkt. Beide vertegenwoordigen zij een conservatief wereldbeeld.”

Bron: 20 minuten Online (http://www.20min.ch/news/schweiz/story/27286120)

Vertaald door team al-Yaqeen
23 november 2009

1. Schweizerische Volkspartei, grootste partij in Zwitserland. De SVP is een rechts, populistische partij die de vrije markteconomie omhelst en voorstander is van isolationistische binnenlandse politiek. Dit is de partij die verantwoordelijk is voor het omstreden 'Minaretten verbod'.
2. Bürgerlich-Demokratische Partei der Schweiz. De BGP is een conservatief-liberale partij.

07-02-2010, 12:40
ik denk dat dit wel waar is... subhanallah..