Bekijk volle/desktop versie : --> Struisvogelmentaliteit bij Marokkaanse vrouwen!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

06-02-2010, 15:35
Salaam allemaal,

Vele Marokkaanse vrouwen in het dagelijkse leven en op het forum klagen dat mannen vaak autoritair in het huwelijk zijn. Ze willen graag hun eigen wetten en regels op de vrouw opleggen door bijvoorbeeld beperkingen zoals:
- je mag niet werken
- je mag geen vriendinnen meer hebben
- je mag niet shoppen met anderen
- je moet hijaab dragen
- je mag 1x in de 3 maanden naar je ouders
- je mag dit niet, je mag dat niet en ga maar door.

Mijn vragen aan vrouwen: Hoe komt het dat je dit allemaal pikt? Heb je geen zelfvertrouwen? Ben je blij dat je eindelijk een man op je pad hebt gekregen (wanhoopsdaad)? Of vind je dat de man alles beter weet dan de vrouw? Ben je verblind door de liefde? Heb je geen duidelijke afspraken voor het huwelijk gemaakt?

Het toepassen van de struisvogeltechniek moet nu maar eens voorbij zijn! Vrouwen moeten zich niet meer verschuilen voor de realiteit. Het is aan ons om erachter te komen wat wij met ons leven wel of niet willen. Laten we ons behandelen als het ‘onderdrukte’ huisvrouwtje of laten wij de mannen duidelijk zien dat wij een gelijkwaardige partner zijn die ook een gelijke stem willen hebben in het huwelijk?

@ Leeuwin_: Als je psychologie wilt gaan studeren, misschien is dit een mooi onderwerp voor een scriptie.



p.s. Dit is een discussieplatform! En ja, ik heb feministische ‘trekjes’

06-02-2010, 15:40


goed zo chick!

06-02-2010, 15:45
marokkaanse vrouwen zijn ezels en hun mannen stieren

06-02-2010, 15:45
grote bekkie maar kleine kopie dat wordt geramt

06-02-2010, 15:47



Citaat door Mnyrtarella:
Salaam allemaal,

Vele Marokkaanse vrouwen in het dagelijkse leven en op het forum klagen dat mannen vaak autoritair in het huwelijk zijn. Ze willen graag hun eigen wetten en regels op de vrouw opleggen door bijvoorbeeld beperkingen zoals:
- je mag niet werken
- je mag geen vriendinnen meer hebben
- je mag niet shoppen met anderen
- je moet hijaab dragen
- je mag 1x in de 3 maanden naar je ouders
- je mag dit niet, je mag dat niet en ga maar door.

Mijn vragen aan vrouwen: Hoe komt het dat je dit allemaal pikt? Heb je geen zelfvertrouwen? Ben je blij dat je eindelijk een man op je pad hebt gekregen (wanhoopsdaad)? Of vind je dat de man alles beter weet dan de vrouw? Ben je verblind door de liefde? Heb je geen duidelijke afspraken voor het huwelijk gemaakt?

Het toepassen van de struisvogeltechniek moet nu maar eens voorbij zijn! Vrouwen moeten zich niet meer verschuilen voor de realiteit. Het is aan ons om erachter te komen wat wij met ons leven wel of niet willen. Laten we ons behandelen als het ‘onderdrukte’ huisvrouwtje of laten wij de mannen duidelijk zien dat wij een gelijkwaardige partner zijn die ook een gelijke stem willen hebben in het huwelijk?

@ Leeuwin_: Als je psychologie wilt gaan studeren, misschien is dit een mooi onderwerp voor een scriptie.



p.s. Dit is een discussieplatform! En ja, ik heb feministische ‘trekjes’


hijaab dragen is een plicht voor de vrouw dus als zij gezond verstand heeft dan doet ze dat voor derzelf en niet voor een man. maar de rest vooral wanhopig, blij dat ze eindelijk aan de man zijn.

06-02-2010, 15:51

Citaat door sweetmami:
goed zo chick!





Citaat door APEbekkiee:
marokkaanse vrouwen zijn ezels en hun mannen stieren


En waarom zijn in jou ogen Marokkaanse vrouwen 'ezels'?


Citaat door APEbekkiee:
grote bekkie maar kleine kopie dat wordt geramt


Dus jij vindt het normaal om een ongehoorzame/gebekte vrouw te mishandelen?

06-02-2010, 15:52

Citaat door Mnyrtarella:




En waarom zijn in jou ogen Marokkaanse vrouwen 'ezels'?



Dus jij vindt het normaal om een ongehoorzame/gebekte vrouw te mishandelen?

beetje normaal ik kan mij niet in bedwang houwe ik ben nog niet getrouwt maar als ik ga trouwen dan ga ik mijn best doen maar aaf en toe een klapje is niet erg ik ben haar man zij moet mij acepteren

06-02-2010, 15:53
vrouwen moeten vooral doen wat ze willen, geen probleem mee. maar ga mannen niet dwingen jullie te accepteren zoals jullie zijn.gun mannen ook zelf te kiezen wat ze willen

06-02-2010, 15:53

Citaat door Baboe:
hijaab dragen is een plicht voor de vrouw dus als zij gezond verstand heeft dan doet ze dat voor derzelf en niet voor een man. maar de rest vooral wanhopig, blij dat ze eindelijk aan de man zijn.



ja ben ik met je eens

leven voor de buitenwereld maar ondertussen leven in een hel

06-02-2010, 15:54

Citaat door touafik_83:
vrouwen moeten vooral doen wat ze willen, geen probleem mee. maar ga mannen niet dwingen jullie te accepteren zoals jullie zijn.gun mannen ook zelf te kiezen wat ze willen

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaa

06-02-2010, 15:54

Citaat door Baboe:
hijaab dragen is een plicht voor de vrouw dus als zij gezond verstand heeft dan doet ze dat voor derzelf en niet voor een man. maar de rest vooral wanhopig, blij dat ze eindelijk aan de man zijn.



Hijaab is inderdaad een plicht in de Islam. Maar men moet een hoofddoek dragen voor Allah. Alleen voor Allah dient men te vrezen en niet voor een tiran die op de bank ligt te luieren.

De wanhoopsdaad is inderdaad een bekend fenomeen, maar het zal niet snel gebeuren dat iemand op dit forum dit gaat toegeven.

06-02-2010, 15:57
bij dragen van hijab bestaat geen keuze als je een moslima bent hoor, de keuze om te werken bestaat ook niet in de islam.. jullie kennen de islam niet denk ik

06-02-2010, 16:00



Citaat door Mnyrtarella:
Hijaab is inderdaad een plicht in de Islam. Maar men moet een hoofddoek dragen voor Allah. Alleen voor Allah dient men te vrezen en niet voor een tiran die op de bank ligt te luieren.

De wanhoopsdaad is inderdaad een bekend fenomeen, maar het zal niet snel gebeuren dat iemand op dit forum dit gaat toegeven.


nee hier zijn ze allemaal als prinsessen getrouwd met hun droomman.
thuis benijden ze hun vrijgezellenleventje
ben ook getrouwd en heb ook kinderen maar steek me hand niet in het vuur voor een man


Citaat door steelpannetje:
ja ben ik met je eens

leven voor de buitenwereld maar ondertussen leven in een hel


inderdaad en zolang het plaatje buiten maar klopt he
eigenlijk is het best wel erg hoor want ergens kun je je geluk zelf bepalen.

06-02-2010, 16:06

Citaat door APEbekkiee:
beetje normaal ik kan mij niet in bedwang houwe ik ben nog niet getrouwt maar als ik ga trouwen dan ga ik mijn best doen maar aaf en toe een klapje is niet erg ik ben haar man zij moet mij acepteren


Een ontwikkelingspunt voor jou is om je handen thuis te houden. De vrouw is geen boksbal om je agressie af te reageren. Maar sommige mannen houden daar natuurlijk van, omdat de vrouw weerloos is. Ze kan je lichamelijk niet aan. Tegen mannen vechten gebeurt niet zo snel (je belandt meteen in het ziekenhuis).

Zij heeft je namelijk al geaccepteerd door met je te huwen. Wat moet ze nog meer accepteren?


Citaat door touafik_83:
vrouwen moeten vooral doen wat ze willen, geen probleem mee. maar ga mannen niet dwingen jullie te accepteren zoals jullie zijn.gun mannen ook zelf te kiezen wat ze willen



Het huwelijk is geven en nemen. Het is aan beiden de taak om aan hun huwelijk te werken. Ieder draagt zijn of haar verantwoordelijk voor haar deel wat hij/zij in het huwelijk brengt.
En over het accepteren: Je hebt toch wel een globaal idee hoe iemand is met wie je gaat trouwen?

Kan je voorbeelden noemen waar mannen zelf voor willen kiezen?

06-02-2010, 16:09

Citaat door touafik_83:
bij dragen van hijab bestaat geen keuze als je een moslima bent hoor, de keuze om te werken bestaat ook niet in de islam.. jullie kennen de islam niet denk ik


Je kan moeilijk iemand gaan dwingen om een hijaab te gaan dragen. De 'irada' (wil) moet wel aanwezig zijn, want anders heeft het geen nut.

De Islam kennen velen, maar ernaar handelen is een ander verhaal

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12