Bekijk volle/desktop versie : Tip voor Ondernemingsplan wie o wie



05-02-2010, 23:43
wie kan mij hierbij helpen

ik moet voor school een ondernemingsplan maken en heb er ongeveer 5 maanden te tijd voor. Maar mijn probleem is ik weet niet waarover ik de ondernemingsplan moet schrjven , heeft iemand een tip of advies

het mag een product of een dienst zijn maar geen horeca onderneming

06-02-2010, 02:19



Citaat door Klapstoel:
wie kan mij hierbij helpen

ik moet voor school een ondernemingsplan maken en heb er ongeveer 5 maanden te tijd voor. Maar mijn probleem is ik weet niet waarover ik de ondernemingsplan moet schrjven , heeft iemand een tip of advies

het mag een product of een dienst zijn maar geen horeca onderneming



ga voor een internetonderneming: bijv. verkopen van kleding, je kan het zo breed mogelijk maken als je wilt, voor de standaard opbouw van een ondernemingsplan kun je gewoon googlen. er zijn talloze voorbeelden. ga niet klakkeloos letterlijk overnemen, neem alleen die onderdelen die van belang zijn voor je onderneming.

maak geen lange verhalen, wees kort en concreet ( leid een hoofdstuk in met een algemeen verhaal en probeer daarna (indien mogelijk) zoveel mogelijk op te sommen, immers het doel van de ondernemingsplan is om een startkapitaal van de bank te krijgen, dus probeer in de rol van de bank te spelen en vraag je af wat de bank je zou kunnen vragen. wees kritisch.

ik weet niet op welke niveau je het ondernemingsplan moet schrijven, zorg dat je het lay-out goed vorm geeft. gebruik hoofdstuknummering ( 1.0, 1.1, 1.1.1 etc.) gebruik geen overbodige plaatjes.(het is geen groep 8, dat bij voorbeeld een stuk over voetbal gaat, dat je dan een plaatje van bal ernaast plaatst, niet doen!), HOUD HET ZAKELIJK!!