Bekijk volle/desktop versie : Islamitische trucker ontslagen om weigering bier te vervoeren



Pagina's : [1] 2 3

27-06-2004, 16:10
In de Verenigde Staten heeft een islamitische vrachtwagenchauffeur zijn voormalige werkgever aangeklaagd voor religieuze discriminatie omdat hij werd ontslagen nadat hij had geweigerd bier te vervoeren.

Ibrahim Barzinji werkte nog maar een paar maanden voor het transportbedrijf Hunt Transport Services toen hij in juni vorig jaar een lading auto-onderdelen naar St. Louis moest brengen. Hij werd gevraagd om op de terugweg een lading Budweiser-bier op te pikken. Barzinji besloot dat dit tegen zijn geloof was en weigerde de opdracht. Een van zijn bazen stelde hem toen voor de keuze: het bier vervoeren of ontslagen worden. Barzinji vroeg daarop om een andere lading te mogen vervoeren. Die kreeg hij maar daarna werd hij toch ontslagen.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

27-06-2004, 16:24



Citaat:
Origineel gepost door groink
Ach, veel moslims houden zich bezig met de kweek van marihuana en de handel daarin. Als dat geaccepteerd is, waarom zou het dan slecht zijn om een vrachtje bier te vervoeren? Hij hoeft er toch niet van te drinken!
je moet je ook niet elke moslim associeren met de rest. dat was blijkbaar iemand die zijn geloof goed uitvoerd en die hash kwekers niet

27-06-2004, 16:39

Citaat:
Origineel gepost door groink
Ach, veel moslims houden zich bezig met de kweek van marihuana en de handel daarin. Als dat geaccepteerd is, waarom zou het dan slecht zijn om een vrachtje bier te vervoeren? Hij hoeft er toch niet van te drinken!
Je bedoelt dus dat als mijn islamitische buurman steelt, ik andere verwerpelijke praktijken hiermee kan rechtvaardigen?

27-06-2004, 17:42
Gebeurt toch wel vaker... Als je een opdracht weigert van je werkgever risceer je gewoon risico dat je wordt ontslagen. Je moet gewoon je werk doen, punt!

27-06-2004, 17:45



Citaat:
Origineel gepost door Raihana
[B]In de Verenigde Staten heeft een islamitische vrachtwagenchauffeur zijn voormalige werkgever aangeklaagd voor religieuze discriminatie omdat hij werd ontslagen nadat hij had geweigerd bier te vervoeren.

Ibrahim Barzinji werkte nog maar een paar maanden voor het transportbedrijf Hunt Transport Services toen hij in juni vorig jaar een lading auto-onderdelen naar St. Louis moest brengen. Hij werd gevraagd om op de terugweg een lading Budweiser-bier op te pikken. Barzinji besloot dat dit tegen zijn geloof was en weigerde de opdracht. Een van zijn bazen stelde hem toen voor de keuze: het bier vervoeren of ontslagen worden. Barzinji vroeg daarop om een andere lading te mogen vervoeren. Die kreeg hij maar daarna werd hij toch ontslagen.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
[/B]
Groot gelijk dat hij het niet wou vervoeren

27-06-2004, 17:55

Citaat:
Origineel gepost door Marusa
Gebeurt toch wel vaker... Als je een opdracht weigert van je werkgever risceer je gewoon risico dat je wordt ontslagen. Je moet gewoon je werk doen, punt!
Dat is bij mensen zoals jij het geval.

Ik verlaat mijn godsdients te nimmer, zelfs als ik word onthoofd

27-06-2004, 17:57
Voorzeker, Allah is de grootste Voorziener, de Almachtige, de Alsterke. Bron: Koran 51:58

Ik heb niemand nodig buiten Allah die mij voorziet van levensonderhoud

27-06-2004, 18:00

Citaat:
Origineel gepost door Screech_Bep
Dat is bij mensen zoals jij het geval.

Ik verlaat mijn godsdients te nimmer, zelfs als ik word onthoofd
Hij wist van te voren dat hij dingen zal moeten vervoeren die tegenstrijdig zijn met zijn religie. Hij had gewoon van begin af aan een baan moeten zoeken die wel kan samen gaan met zn relgie, en niet pas later gaan zeiken.

27-06-2004, 18:03

Citaat:
Origineel gepost door Marusa
Gebeurt toch wel vaker... Als je een opdracht weigert van je werkgever risceer je gewoon risico dat je wordt ontslagen. Je moet gewoon je werk doen, punt!
Ligt er een beetje aan, vind ik.
Als die trucker van te voren wist dat hij weleens bier zou moeten vervoeren, of andere dingen die tegen zijn geloof indruisen (minirokjes, niet halal-geslacht vlees), dan moet hij niet moeilijk doen.

Anders wordt het als hem was beloofd dat dat niet zou hoeven, of als hij goede redenen had om aan te nemen dat dat nooit het geval zou zijn.

27-06-2004, 18:04

Citaat:
Origineel gepost door Screech_Bep
Voorzeker, Allah is de grootste Voorziener, de Almachtige, de Alsterke. Bron: Koran 51:58

Ik heb niemand nodig buiten Allah die mij voorziet van levensonderhoud
Zo is het

27-06-2004, 18:07

Citaat:
Origineel gepost door Marusa
Hij wist van te voren dat hij dingen zal moeten vervoeren die tegenstrijdig zijn met zijn religie. Hij had gewoon van begin af aan een baan moeten zoeken die wel kan samen gaan met zn relgie, en niet pas later gaan zeiken.
Sorry, maar waar haal jij dat vandaan..
ik kan het namelijk nergens terug lezen.

Ps: Je zeikt nu zelf, als je het nog niet door had.

27-06-2004, 18:35

Citaat:

Schreech_Bep,
Ik schrijf wat ik bedoel. Vedraai mijn woorden niet. Het is zoals het is, veel (niet alle, dus ik generaliseer niet!) moslims verdienen hun dagelijks brood met het verbouwen van cannabis. Dit spul wordt door andere moslims naar Europa vervoerd. Als dat niet geaccepteerd zou zijn, dan zou daar toch iets tegen gebeuren? Of werkt dat zo niet in Marokko en andere islamitische staten?

[/B]
Als de regering er niet tegen optreedt duidt dit niet op goedkeuring volgens de islam. Dat is het verschil

In Marokko wordt alcohol gedronken in discotheken, kunnen we nu klakkeloos aannemen dat de Islam het gebruik van alcohol toestaat?

27-06-2004, 18:55



Citaat:
Origineel gepost door groink
Interessant, een moderator die inhoudelijk reageert met:
"Je moet ook niet elke moslim associeren met de rest"

Dat is een interessante verspreking. Wat bedoel je daarmee?
Bedoel je soms dat ik die chauffeur niet mag associeren met de rest van de moslims - die zich zoals jij laat doorschemeren - bezig houdt met onoirbare praktijken? Of zou het maar een deel van de moslims zijn, die (zoals ik schreef) geld verdient aan cannabis?

dat is voor jou niet inhoudelijk genoeg maar voor mij wel. je kunt niet iedereen met elkaar vegelijken. niet elk moslim leeft naar de islamitische wetten. de een verricht zijn geloof op een correcte wijze de ander noemt zich moslim maar doet wat god verboden heeft. dus een vegelijken kan je niet.

maar zoals ik al hier net las. als de man vantevoren had geweten dat hij bier zou vervoeren dan had hij daar nooit moeten werken, maar als hij het niet wist en hoort het dan op dat moment dan heeft hij het recht om nee te zeggen

27-06-2004, 19:04

Citaat:
Origineel gepost door tetouani79
als de man vantevoren had geweten dat hij bier zou vervoeren dan had hij daar nooit moeten werken
In de supermarkten waar ik mijn boodschappen doe werken erg veel Marokkaanse meiden. Omdat ze veelal hoofddoeken dragen, ga ik er maar vanuit dat zij moslima's zijn. Flessen wijn e.d. rekenen zij zonder problemen met je af. Zijn deze meiden nu ook fout bezig?

27-06-2004, 19:13

Citaat:
Origineel gepost door tonk
In de supermarkten waar ik mijn boodschappen doe werken erg veel Marokkaanse meiden. Omdat ze veelal hoofddoeken dragen, ga ik er maar vanuit dat zij moslima's zijn. Flessen wijn e.d. rekenen zij zonder problemen met je af. Zijn deze meiden nu ook fout bezig?
ja helaas voor die meiden is dat ook verboden. je mag geen drank gebruiken en ook niet verkopen. je mag ook geen varken vlees eten en ook niet aanraken en koken. dit is wat het geloof zegt
in nederland en in het westerse wereld kom het wel voor dat je dit soort dingen moet doen. dan is het aan jou de keus of je het wel doen of niet. maar het blijft verboden

Pagina's : [1] 2 3