Bekijk volle/desktop versie : Uiterlijk is blijkbaar zo belangerijk...



Pagina's : [1] 2

27-06-2004, 14:45
Nog steeds tot de dag van vandaag en ik denk dat in de toekomst het alleen maar erger word...

Dat het heel belangerijk is om een good look te hebben.

Vooral bij een sollicitatiegesprek...

Ik was met een vriendin en we hadden vlak achter elkaar een sollicitatiegesprek... Ik werd meteen aangenomen... Ik zag er spontaan uit ik zou heel goed bij hun passen... En had een leuk koppie volgens hun.

En mijn vriendin daar hadden ze percies het tegenovergestelde tegen gezegd...
Dat ze absoluut niet bij hun zou passen.
Terwijl ze meer ervaring had dan mij.
Ze had er zelfs ruzie met mij over gehad.

Ik snap het niet... Echt werkelijk niet.

27-06-2004, 14:48


Was je vriendin lelijk dan ?

Ik had afgelopen donderdag ook een sollicitatiegesprek en ze zeiden tegen mij dat ik er verzorgd en goed uitzag maar dat ze me niet alleen daardoor hebben aangenomen


zo lullig voor je vriendin
Ga je daar nu werken of nie ?

27-06-2004, 15:01

Citaat:
Origineel gepost door IkBenSaliha
Nog steeds tot de dag van vandaag en ik denk dat in de toekomst het alleen maar erger word...

Dat het heel belangerijk is om een good look te hebben.

Vooral bij een sollicitatiegesprek...

Ik was met een vriendin en we hadden vlak achter elkaar een sollicitatiegesprek... Ik werd meteen aangenomen... Ik zag er spontaan uit ik zou heel goed bij hun passen... En had een leuk koppie volgens hun.

En mijn vriendin daar hadden ze percies het tegenovergestelde tegen gezegd...
Dat ze absoluut niet bij hun zou passen.
Terwijl ze meer ervaring had dan mij.
Ze had er zelfs ruzie met mij over gehad.

Ik snap het niet... Echt werkelijk niet.
Een vraagje?
Draag jij hoofddoek, of je vriendin?
En hoe was je gekleed?
Als ik vragen mag..

27-06-2004, 15:05

Citaat:
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
Was je vriendin lelijk dan ?

Ik had afgelopen donderdag ook een sollicitatiegesprek en ze zeiden tegen mij dat ik er verzorgd en goed uitzag maar dat ze me niet alleen daardoor hebben aangenomen


zo lullig voor je vriendin
Ga je daar nu werken of nie ?
Ik ben niet meer op komen dagen... Ik kan dat haar toch niet aan doen....

27-06-2004, 15:06


Mijn werkgever wist dat ze door mij clienten kwijt zou raken en ben toch aangenomenEn het had allemaal te maken met mijn hijaab

27-06-2004, 15:06

Citaat:
Origineel gepost door nadieh
het verliefd worden op iemand is in eerste instantie vaak gebaseerd op iemand zijn/haar uiterlijk. jammer maar dat is de realiteit.

persoonlijk vind ik iemands karakter veel belangrijker.
wie wil nou een mooi koppie met een klote-karakter?
Volgens mij moest je ook de tekst lezen, in plaats van alleen de onderwerp... Wie heeft het hier over verliefd en karakter.... Ejooow nu breekt echt mij klomp

27-06-2004, 15:06

Citaat:
Origineel gepost door Raihana
[B]Een vraagje?
Draag jij hoofddoek, of je vriendin?
En hoe was je gekleed?
Als ik vragen mag.. [/B]
Het mooie van alles is... Ik draag hijaab en zij niet.
Ik droeg gewoon normale kleding...
En zij ook gewoon het zelfde als mij alleen draagt zij geen hijaab,

Ze had wel warrig haar... Maar ik denk dat het daar niet aan ligt...

27-06-2004, 15:10

Citaat:
Origineel gepost door IkBenSaliha
Het mooie van alles is... Ik draag hijaab en zij niet.
Ik droeg gewoon normale kleding...
En zij ook gewoon het zelfde als mij alleen draagt zij geen hijaab,

Ze had wel warrig haar... Maar ik denk dat het daar niet aan ligt...
Soebhan allah..
Zo zie je maar weer.
Nou laat dit een voorbeeld zijn voor je vriendin..

27-06-2004, 15:12

Citaat:
Origineel gepost door nadieh
whatever. het gaat om uiterlijk.....snuggere!
Snuggere... moet jij zeggen..
ejooow lachewekkend ben je wel, moet ik zeggen..

27-06-2004, 15:16

Citaat:
Origineel gepost door nadieh
ik hoop dat je het niet al te negatief bedoeld!
Neehh dat valt wel mee

27-06-2004, 15:23
Uiterlijk is belangrijk, het is altijd belangrijk geweest en zal altijd belangrijk zijn. Zo simpel is het.

Het is bewezen dat knappe mensen meer verdienen, aardiger gevonden worden, gelukkiger zijn, een beter zelfbeeld hebben enz.

27-06-2004, 15:31

Citaat:
Origineel gepost door Huey
Uiterlijk is belangrijk, het is altijd belangrijk geweest en zal altijd belangrijk zijn. Zo simpel is het.

Het is bewezen dat knappe mensen meer verdienen, aardiger gevonden worden, gelukkiger zijn, een beter zelfbeeld hebben enz.
Dus jij zal zeker wel niet aardig, en gelukkig zijn, en weinig verdienen en absoluut geen zelfbeeld hebben...

Ik wil wel bewijzen zien als het kan??
Ik bedoel denk eens even na, en doe even de tv aan, en kijk eens naar buiten... Dat kan nooit waar zijn.

27-06-2004, 15:38



Citaat:
Origineel gepost door Huey
Uiterlijk is belangrijk, het is altijd belangrijk geweest en zal altijd belangrijk zijn. Zo simpel is het.

Het is bewezen dat knappe mensen meer verdienen, aardiger gevonden worden, gelukkiger zijn, een beter zelfbeeld hebben enz.
Daar geloof ik helemaal niks van...
Dus ik moet me gelukkiger voelen omdat ik werd aangenomen en zij niet...

Sommige mensen hebben het gewoon harder te voorduren...

En als we oud worden... Dan zijn we ineens niets meer waard??
Schoonheid vergaat toch...

27-06-2004, 15:55

Citaat:
Origineel gepost door Raihana
[B]Dus jij zal zeker wel niet aardig, en gelukkig zijn, en weinig verdienen en absoluut geen zelfbeeld hebben...

Ik wil wel bewijzen zien als het kan??
Ik bedoel denk eens even na, en doe even de tv aan, en kijk eens naar buiten... Dat kan nooit waar zijn. [/B]
Ik kan het zo niet bewijzen, ik heb het namelijk gelezen in een boek over sociale psychologie.

Maar je kan het eigenlijk zelf ook wel beredeneren. Van jongs af aan worden mensen al opgevoed met het idee dat iemand die mooi is "goed" is en een "slecht" iemand lelijk is. Denk aan de sprookjes over de mooie sneeuwwitje, en de boze lelijke heks met de haakneus en de pukkels die haar wil vermoorden.

Daarnaast is het ook logisch, stel je eens het verschil voor van een beeldschoon meisje dat binnenkomt bij een feestje. Zij zal aandacht krijgen van jongens die met haar willen praten omdat zij zo mooi is. Zij wordt aardig bejegend, dus zal ze een positief zelfbeeld krijgen. "Mensen vinden mij leuk, dus ben ik blijkbaar leuk". Ze zal gelukkiger zijn met al die aandacht enz.

Een lelijk meisje krijgt al die aandacht niet, mensen die met haar praten zijn vaak minder aardig, hierdoor krijgt ze minder eigenwaarde enz.

Zo werkt het. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen van doodongelukkige beeldschone mensen. En lelijke mensen die een fantastische leven hebben.

Maar gemiddeld is vast komen te staan dat mooie mensen meer verdienen, sneller promotie maken, daardoor gelukkiger zijn enz enz.

27-06-2004, 16:46
Over wat voor werk hebben we het hier?

Pagina's : [1] 2