Bekijk volle/desktop versie : Flirten Soebhana´Allah Dit Klopt Hellemaal!‏



05-02-2010, 10:36
Flirten..

Ik ben deze interessante passage gekomen in Ibn Hazm's 'Tawq al-Hamamah', waar hij kort schreef over de factoren die tot de vernietiging van de Islamitische maatschappij in Al-Andalus (Spanje) hebben geleidt:

"En ik zal iets voor jou beschrijven, die je met je eigen ogen ziet; en dat is dat ik nog nooit een vrouw in een plek gezien heb die voelt dat een man naar haar aan het kijken of luisteren is, behalve dat ze begint te gebaren op een manier waarop ze normaal gesproken niet gebaart. En ze begint opmerkingen te maken die ze daarvoor niet zou maken, en je zou zien dat ze meer aandacht geeft aan hoe ze haar woorden articuleert en hoe ze haar houdingen afwisselt - in een duidelijke en non-subtiele manier.

Mannen doen hetzelfde als zij de aanwezigheid van een vrouw opmerken. Zoals het showen van lichamelijke kenmerken (spieren etc), het recht maken de loopwijze, en het optreden van een flirterig gedrag tussen mannen en vrouwen in elkaars aanwezigheid of als de paden elkaar kruisen (elkaar tegenkomen op weg). Dit is duidelijker dan de Zon, op elke plek.


Allah - De Machtige en Verhevene - Zei: {". Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen..."} [an-Nur; 30], en Hij Zei: {"En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen..."} [an-Nur; 31]

Was het niet Allah's Kennis van de zachte manier waarop vrouwen hun oogleden laten hangen als zij proberen om de affectie van de harten van mannen te winnen, en de gemene plannen die zij in het geheim smeden om de verlangens van een man te wekken, dan zou Hij nooit een Vers over zoiets hebben doen neerdalen."

['Tawq al-Hamamah'; p. 97]

رباه إن القلب أبكى الأدمع
http://www.youtube.com/watch?v=0N0ABFeQOi4&feature=related

Fie Amanie Allah..

05-02-2010, 11:09


soubhana ALLAH

05-02-2010, 12:20
Herkenbaar...