Bekijk volle/desktop versie : De Zogenaamde...



Pagina's : [1] 2

03-02-2010, 20:03
[hoogopgeleide Maro vrouw is een belemmering voor de Maro Moslim Man...
Ze belemmert hem zijn geloof op een normale manier in praktijk te brengen]

Ghari R7eq Ma Lla?

03-02-2010, 20:06


In welk opzicht doet ze dat dan?

03-02-2010, 22:06
In alle mogelijke opzichten.

03-02-2010, 22:13

Citaat door JAABIR:
[hoogopgeleide Maro vrouw is een belemmering voor de Maro Moslim Man...
Ze belemmert hem zijn geloof op een normale manier in praktijk te brengen]

Ghari R7eq Ma Lla?



alla..welloe rhaq
want:

een hoogopgeleide marokkaanse vrouw kan zich ook aanpassen aan de moslimman die zij huwt. als ze samen goede afspraken maken wat betreft het geluk tussne hun, dan hoeft dat niet eens belemmering te zijn.

neem mij als voorbeeld:

ik ben hmdl een hoogopgeleide meid, en hmdl als ik met een praktiserende moslimman trouw en hij meot natuurlijk een praktiserende moslimman zijn, dan denk ik dat wij meer kans hebben van slagen. want als hij voor mij en mijn kinderen de verantwoordeliijkheid op zich neemt om voor ons te zorgen wat betreft op financiele gebied, dan hoef ik echt niet eens te gaan werken met mijn hoge functies, want uiteindelijk is het mijn huis, met mijn man, en mijn kinderen waaar ik me er gelukkig zal voelen, levend op een islamitische manier. er zijn zat dingen waar een vrouw haar man kan helpen, zoals bijvoorbeeld administratie thuis enz..

03-02-2010, 22:38



Citaat door pretty_eyes18:
alla..welloe rhaq
want:

een hoogopgeleide marokkaanse vrouw kan zich ook aanpassen aan de moslimman die zij huwt. als ze samen goede afspraken maken wat betreft het geluk tussne hun, dan hoeft dat niet eens belemmering te zijn.

neem mij als voorbeeld:

ik ben hmdl een hoogopgeleide meid, en hmdl als ik met een praktiserende moslimman trouw en hij meot natuurlijk een praktiserende moslimman zijn, dan denk ik dat wij meer kans hebben van slagen. want als hij voor mij en mijn kinderen de verantwoordeliijkheid op zich neemt om voor ons te zorgen wat betreft op financiele gebied, dan hoef ik echt niet eens te gaan werken met mijn hoge functies, want uiteindelijk is het mijn huis, met mijn man, en mijn kinderen waaar ik me er gelukkig zal voelen, levend op een islamitische manier. er zijn zat dingen waar een vrouw haar man kan helpen, zoals bijvoorbeeld administratie thuis enz..


Salaam,

Maar ik denk dat hij een hoogopgeleide vrouw bedoelt, die haar hoge functie
als werkende vrouw wil blijven uitoefenen.
En niet over de hoogopgeleide vrouw, die toch de taak wil opnemen van een traditionele huismoeder..
Ik denk eerlijk gezegd dat jij bij de minderheid hoort die de regel ontktracht.
Masha'Allah

03-02-2010, 23:22
in welke opzichte? chak s9a waha, ochaghabah tin3achin

03-02-2010, 23:24

Citaat door JAABIR:
[hoogopgeleide Maro vrouw is een belemmering voor de Maro Moslim Man...
Ze belemmert hem zijn geloof op een normale manier in praktijk te brengen]

Ghari R7eq Ma Lla?


Mag ik vragen, wat bedoel jij eigenlijk met hoogopgeleid ...

03-02-2010, 23:32

Citaat door Bashirah:
Mag ik vragen, wat bedoel jij eigenlijk met hoogopgeleid ...



Ayzennay's OT: PABO noemen ze al hoogopgeleid. Een Hollandse griet noemt zichzelf pas hoogopgeleid als ze 8 jaar postdoctoraal de beweging der atomen heeft bestudeerd met de klassieke 4de graads differentiaalvergelijkingen zonder gebruik van laplace...

03-02-2010, 23:34
Yedjies! Min teshiedh Nhara?

03-02-2010, 23:39
Twariegh ThDewkhedh...

03-02-2010, 23:40

Citaat door JAABIR:
Ayzennay's OT: PABO noemen ze al hoogopgeleid. Een Hollandse griet noemt zichzelf pas hoogopgeleid als ze 8 jaar postdoctoraal de beweging der atomen heeft bestudeerd met de klassieke 4de graads differentiaalvergelijkingen zonder gebruik van laplace...


Ik denk eerlijk gezegd niet dat deze vrouw DE belemmering zou zijn in het huwelijk ..
Het zijn de vrouwen die DENKEN dat ze het bovenstaande begrijpen, maar
in realiteit er geen snars van begrijpen ..
Ze zien namelijk de logische structuur niet ..

03-02-2010, 23:41
Bashirah! Ik heb het (helaas) ook over de 'hoogopgeleide' maro vrouw die beweerd een huisvrouw te worden. Ze kan soms (heel soms) nog erger zijn dan de HO werkende vrouw.


Citaat:
Maar ik denk dat hij een hoogopgeleide vrouw bedoelt, die haar hoge functie
als werkende vrouw wil blijven uitoefenen.

03-02-2010, 23:48



Citaat door JAABIR:
Bashirah! Ik heb het (helaas) ook over de 'hoogopgeleide' maro vrouw die beweerd een huisvrouw te worden. Ze kan soms (heel soms) nog erger zijn dan de HO werkende vrouw.


Ah ok, dan was mijn eerste gedachte juist ..
Want ik wist daarna niet exact wat je onder hoogopgeleid verstond ..
In die context, dan is ze volgens mij wel een belemmering..
Want in mijn ogen is elke vrouw die van haar natuurlijke oer-aanleg uitstapt, een belemmering (niet alleen voor haar man)
maar voor heel de maatschappij ..
Wij hebben namelijk fulltime moeders nodig in onze hedendaagse
maatschappij ..
Al de rest kan binnen X aantal jaren, een robot ook .. behalve de prachtige
eigenschappen van "een moeder".

04-02-2010, 00:00

Citaat door Jidjies_N_Asl:

[/QUOTE]

Wat een leuk liedje.

04-02-2010, 00:02

Citaat door florida:


Wat een leuk liedje.[/QUOTE]
Alles draait om bisara en tamikt, daarom draait zijn hoofd er de hele tijd omheen

Pagina's : [1] 2