Bekijk volle/desktop versie : Te hard terug willen in de tijd.



Pagina's : [1] 2

01-02-2010, 20:03

Citaat:
Er is in de afgelopen 2 jaar zoveel gebeurd en het gemis naar de oude tijden wordt met de dag erger. Ik heb in die 2 jaartjes heel mijn leven vergooid en ik probeer zo zo hard om aan mezelf te werken, weer te leven zoals ik eerst leefde, maar het is zo moeilijk! Het gemis van vroegere tijden en het niet kunnen los laten van het verleden maakt het haast onmogelijk voor mij om verder te kunnen en geeft mij alleen maar de neiging om terug te vallen in mijn oude gedrag, hoe hard ik ook probeer.
Hoe ga je hier in godsnaam mee om?

Het is niet dat ik deze topic open en verwacht dat ik mijn oplossing zal vinden. Ik weet dat dit nou eenmaal gewoon tijd kost. Ik doe dit puur om mezelf even te uiten, want ik draai door.

01-02-2010, 20:04


Zoek afleiding waardoor je het even vergeet?

01-02-2010, 20:10

Citaat door Vervloekt.:
Zoek afleiding waardoor je het even vergeet?


Het zit in je hoofd, wat je ook doet.

02-02-2010, 08:43
De enige oplossing is echt om je te verdiepen in de Islam alleen dan zul jij je echt beter voelend, dit is mij door verschillende mensen ook aangeraden.
Het is de seytan die jou weer dwalend wilt maken, maar meid laat je niet afleiden.

02-02-2010, 13:28


wat kan je niet loslaten? heb je t over een geliefde? of wat?

02-02-2010, 14:43

Citaat door Rokana:
De enige oplossing is echt om je te verdiepen in de Islam alleen dan zul jij je echt beter voelend, dit is mij door verschillende mensen ook aangeraden.
Het is de seytan die jou weer dwalend wilt maken, maar meid laat je niet afleiden.


Ik weet het. Ik schreeuw de du3a's dag in, dag uit uit. Maybe kost het gewoon tijd..

Citaat door _Elisa_:
wat kan je niet loslaten? heb je t over een geliefde? of wat?


Was het maaar gewoon een geliefde, was dat het maar..

02-02-2010, 14:48
sommig dingen kan je niet zo maar vergeten, ik weet hoe erg is het zit idd in hoofdt je moet vechten tegen je hoofdt tegen de gedachten zo veel moglijke bezig houden met ander dingen zo als sporten lezen zo veel moeglijke naar moskee met mensen praten en lachen mensen helpen dat helpt ook heel erg goed,zo veel moelglijke naar koran luisteren, ik heb de ervaring gehadt en nog steeds...
het is idd moelijke...vooral met liefde...

02-02-2010, 16:04

Citaat door ibnu_adam:
sommig dingen kan je niet zo maar vergeten, ik weet hoe erg is het zit idd in hoofdt je moet vechten tegen je hoofdt tegen de gedachten zo veel moglijke bezig houden met ander dingen zo als sporten lezen zo veel moeglijke naar moskee met mensen praten en lachen mensen helpen dat helpt ook heel erg goed,zo veel moelglijke naar koran luisteren, ik heb de ervaring gehadt en nog steeds...
het is idd moelijke...vooral met liefde...


Het is gewoon, je probeerd er zo hard tegen te vechten, probeerd alles goed te maken wat je de afgelopen jaren stuk hebt gemaakt, bent de heledag bezig met maar 1 doel in je hoofd, maar natuurlijk zal dit niet lukken zonder fouten, zonder tegenslagen, maar die geven je gewoon zo hard de neiging om op te geven. Je hebt de hele dag afleiding, maar zodra je na een zware dag thuis komt zak je gewoon in elkaar.

&Dan kan ik wel de hele dag afleiding hebben, maar de momenten wanneer je die afleiding niet heb zullen blijven. Op deze manier ren je er alleen voor weg, maar ik wil niet blijven rennen..

Echt hopeloos dit.

02-02-2010, 20:07
Je vecht er te hard tegen, dat je je doelen die je stelt, laat stikken in plaats van laten ademen. Wat jij niet ziet bij jezelf, is dat je er al ruim 2 jaar of zelfs langer tegenaan loopt, dat je letterlijk en figuurlijk stikt, dat jouw tactiek en werkwijze gewoon NIET werkt. Daarbij ben je nu gefrustreerd over en snak je haast naar adem. Anders zag je wel resultaat in jouw acties en je ademhaling.

En de resultaten die jij wilt zien, zal heel langzaam gaan. Stapsgewijs ga je kleine succesjes halen en paar stappen achter. Maar je komt wel weer vooruit.
Je hebt geen keus, dan overgaan tot een ander tactiek.

Zolang je maar geen vechtersmentaliteit meer hebt. Dit kan je alleen bereiken door overgave aan Allah swt. En wat andere ook zeggen, doea en nog eens doea.

Vroeg of laat, insjelah je gaat t wel accepteren..

02-02-2010, 22:13

Citaat door _Freedom:
Ik weet het. Ik schreeuw de du3a's dag in, dag uit uit. Maybe kost het gewoon tijd..


Allah m3a sabirien...

03-02-2010, 04:01
Willen, want kunnen is onmogelijk.

06-02-2010, 01:07
niet meer eraan denken, verleden behoort bij het verleden

06-02-2010, 15:51


Alles is een test, we hebben nou eenmaal ups en downs in het leven.. Niet alles kan zo perfect verlopen.. Gewoon accepteren en doorgaan met je leven. Zoek steun in je geloof en bij de mensen die jou liefhebben.. Je kan blijven treuren en dan? Verspil je nog een jaar of 10 van je leven. Het leven is wat je er zelf van maakt.

06-02-2010, 16:26

Citaat door Eyez:
Je vecht er te hard tegen, dat je je doelen die je stelt, laat stikken in plaats van laten ademen. Wat jij niet ziet bij jezelf, is dat je er al ruim 2 jaar of zelfs langer tegenaan loopt, dat je letterlijk en figuurlijk stikt, dat jouw tactiek en werkwijze gewoon NIET werkt. Daarbij ben je nu gefrustreerd over en snak je haast naar adem. Anders zag je wel resultaat in jouw acties en je ademhaling.

En de resultaten die jij wilt zien, zal heel langzaam gaan. Stapsgewijs ga je kleine succesjes halen en paar stappen achter. Maar je komt wel weer vooruit.
Je hebt geen keus, dan overgaan tot een ander tactiek.

Zolang je maar geen vechtersmentaliteit meer hebt. Dit kan je alleen bereiken door overgave aan Allah swt. En wat andere ook zeggen, doea en nog eens doea.

Vroeg of laat, insjelah je gaat t wel accepteren..


Tot welke tactiek als ik vragen mag?

Inshallah.

Citaat door Listen:
Allah m3a sabirien...

insh'allah.

Citaat door Rebirth.:
Willen, want kunnen is onmogelijk.


Bij willen, is alles mogelijk.

06-02-2010, 16:28

Citaat door .CoCo.:
niet meer eraan denken, verleden behoort bij het verleden


Citaat door History:
Alles is een test, we hebben nou eenmaal ups en downs in het leven.. Niet alles kan zo perfect verlopen.. Gewoon accepteren en doorgaan met je leven. Zoek steun in je geloof en bij de mensen die jou liefhebben.. Je kan blijven treuren en dan? Verspil je nog een jaar of 10 van je leven. Het leven is wat je er zelf van maakt.


Ik weet het, maar je kan nou eenmaal gewoon niet op de één of andere dag zeggen; Oké, nou treur ik niet meer en ga gewoon verder.

Als dat zo makkelijk was, had ik deze topic nu niet hoeven openen..

Pagina's : [1] 2