Bekijk volle/desktop versie : Oom & Tante. [respect]



31-01-2010, 00:34
Bismillaah ira7maan ira7eem,
Assalaam ou3alaykoum wa ra7matoeh Allaahi wa barakatuhoe,

Oom, ik was degene die je schoenen in de moskee op de grond plaatste vanuit respect zodat je je speciaal zou voelen.
Tante, ik was degene die naar je toe kwam rennen om je boodschappentassen te dragen tot aan huis en je alleen vroeg om een dua als terugbetaling.
Zuster, ik was degene die jouw kinderwagen naar beneden droeg wanneer je hierin hulp nodig had.

Oom, ik was degene die het dodengebed voor jouw geliefden nooit zou missen en ik maakte dua voor hen.
Broeder, ik was degene die opbleef tijdens het derde van de nacht zodat ik dua voor je kon maken.
Zuster, ik was degene die met jou vader mee liep na het ishaa-gebed zodat hij zich geen zorgen hoefde te maken.

Tante, ik was degene aan wie je vroeg om jouw zoon te vergezellen zodat hij de islaam zou volgen.
Oom, waren het niet mijn kinderen waarop je je handen plaatste en 'masha'Allaah' zei?
Tante, bent u vergeten dat u mij zag kruipen op mijn handen toen ik nog klein was?

Zuster, wist je dat ik degene was die dichtbij je stond bij de bussen en metro's voor het geval iemand jou aan zou vallen en dat ik je dan te hulp kon schieten?
Broeder, was ik het dan niet die jou op zou bellen, alleen om je te vertellen dat ik van je hou omwille van Allaah?
Oom, was het dan niet dat ik uit jouw handen heb geleerd om de Quraan te lezen?

Broeder, wie was degene van wie je dingen kon lenen?
Zuster, ik was degene die voor jouw kinderen snoepjes kocht wanneer ze niet genoeg geld hadden om het bij de winkel te halen.
Broeder, ik was degene die jij zou bellen wanneer je instortte aan het einde van de avond.
Zuster, ik was degene die andere kinderen liet ophouden om jouw kinderen te pesten.


Ze kwamen op een dag vroeg in de morgen.
Braken mijn deur en smeette me op de grond.
Ik kon hun afschuwelijke adem ruiken terwijl ze me al scheldend op de grond hielden.
Ze verbonden mijn ogen met tape terwijl ze mijn armen uitstrekte en me meesleurde richting de straat.
Ze kwamen ongevraagd onze slaapkamer binnen zonder dat mijn vrouw zich kon bedekken.

Ze beschuldigde mij van zoveel dingen die ik, bij Allaah, nooit heb gedaan.
Ze hielden me zo lang vast dat ik niet eens meer wist hoelang dit was.
Ze namen me mee naar een ondervraging elke dag.

'Geduld.. geduld; het is van Allaah!' is wat ik mezelf vertel.

Ik kijk naar mijn vrouw en kinderen door een ruit van glas voor maar één uur in de maand.
Ze geven mij niet de kans om mijn baby's aan te raken.

Ik kijk dan naar mijn vrouw hoe ze strijd om haar tranen niet te laten lopen.
de wanhoop is voor iedereen te zien.
niet wetende wat te doen of wat te zeggen.
Ik vraag me af of dat uurtje dat we samen hebben ons meer pijn doet dan goed.

Wat zij mij aandoen is schandalig, maar wat jij deed is zelfs nog erger (O broeder, zuster, oom, tante etc).
Zij zijn mijn vijanden terwijl jij van mijn helft had moeten zijn...

Niemand kwam naar mij van jullie om me te zien,
geen één keer hebben jullie aan mij gedacht.

Was het téveel van mij gevraagd dat jij mijn vrouw zou vragen of ze wel gegeten heeft?
Wat het téveel van mij gevraagd dat je er zeker van was dat mijn kinderen een cadeua hebben gekregen op 'eid?

Voelen je nieuwe kleren goed aan?
wij krijgen een oude trui als we maar goed genoeg smeken.

Smaakt je eten lekker?
wij krijgen koude rijst en vlees waarvan we niet eens weten wat het precies is.

Wanneer je jouw vasten begint, voel je je dan gelukkig?
ze vertellen ons niet wanneer het begint, pas na uren later.
De dag is hier nacht, en de nacht is hier dag.

Praat je vaak tegen je geliefden?
voor ons is het niet toegestaan om zelfs een brief te schrijven.

Isolatie is mijn vriend, maar het is ook mijn vijand.
Mijn vriend die mij toestaat om te herinneren wat ik vergeten was toen ik nog vrij was, maar mijn vijand die mijn vrees opwekt voor mijn familie die het moet stellen zonder enige tweede blik van iemand om hen heen.

Alleen ik en Onze Heer die Getuige was van mijn geboorte,
Die Getuige zal zijn van mijn dood,
en Die Getuige is van wat zij mij allemaal hebben aangedaan...

‘‘Wat zij mij aandoen is schandalig, maar wat jij deed is zelfs nog erger (O broeder, zuster, oom, tante etc).
Zij zijn mijn vijanden terwijl jij van mijn helft had moeten zijn..."


Al Hasan Al Basrie rahimahullah zei soms tegen zijn eigen ziel:
“Jij praat met de woorden van de vromen, onderworpen en aanbidders,
en jij verricht de daden van de zondaars, huichelaars,
en zij die gezien willen worden. Bij Allaah, dit is niet de eigenschap
van de oprechten!”

Hasan al Basrie

31-01-2010, 01:04


http://www.youtube.com/watch?v=KUU7sdFIW3o&feature=related

31-01-2010, 21:47
MachaAllah. Ik kreeg echt tranen bij dit verhaal.

Bedankt voor het plaatsen, Barak Allahoe feek.

31-01-2010, 21:56
layberek fiem sgat

UP!