Bekijk volle/desktop versie : Paniek in dierentuin na ontsnapping tijgers



Pagina's : [1] 2

30-01-2010, 14:46
Paniek in dierentuin na ontsnapping tijgers

GUWAHATI - Bezoekers van een dierentuin in India kregen zaterdag de schrik van hun leven toen twee volwassen Bengaalse tijgers ontsnapten uit hun verblijf.

© ANPDe circa tienduizend bezoekers van het park in de noordoostelijke stad Guwahati raakten in paniek en sloegen op de vlucht, zo meldden media in India.
Een groot aantal politieagenten en medewerkers van de dierentuin kwam in actie om de levensgevaarlijke roofdieren te vangen. Mannelijke exemplaren kunnen een gewicht bereiken van meer dan 250 kilo, bij een lichaamslengte van ruim twee meter.



Desinfecteren
Verzorgers waren bezig met het desinfecteren van het verblijf, toen de tijgers er door nog onbekende oorzaak in slaagden het toegangshek te openen en zich te mengen onder het publiek. De zeven overige Bengaalse tijgers bleven achter in de kooi. Het was zaterdag erg druk in de enige dierentuin in de deelstaat Assam.
De ontsnapte dieren hadden kennelijk al goed gegeten voordat ze uitbraken, want ze vielen niemand aan. De tijgers werden uiteindelijk uitgeschakeld met verdovingsgeweren

http://www.nu.nl/buitenland/2173852/paniek-in-dierentuin-ontsnapping-tijgers.html

30-01-2010, 15:04


Ik zie ze wel graag, poesjes.

30-01-2010, 15:51

Citaat door rijmaran:
Ik zie ze wel graag, poesjes.

Het zijn leuke beestjes inderdaad.

30-01-2010, 16:00

Citaat door aplat:
Het zijn leuke beestjes inderdaad.

Prachtdieren zijn het, maar ik hou het wel bij de poes van de buren om te aaien.

30-01-2010, 16:00



Citaat door rijmaran:
Ik zie ze wel graag, poesjes.



Maar deze zijn niet echt voor op schoot... 250 kilo en 2 meter lang? Niet echt een hoge aaibaarheidsfactor...

30-01-2010, 16:01

Citaat door Sjahrazade:
Maar deze zijn niet echt voor op schoot... 250 kilo en 2 meter lang? Niet echt een hoge aaibaarheidsfactor...

Ik had het over andere poesjes.

30-01-2010, 16:02

Citaat door rijmaran:
Ik had het over andere poesjes.





Ik las het later, de poes van de buren

30-01-2010, 16:04

Citaat door Sjahrazade:


Ik las het later, de poes van de buren

Grapjas.

30-01-2010, 16:05
Dat moest even geschrokken zijn, jemig nog aan toe...

30-01-2010, 16:06

Citaat door H_Bonaparte:
Dat moest even geschrokken zijn, jemig nog aan toe...

Die Indische dierentuinen zijn shit, ik ben in Delhi naar de dierentuin geweest..wat een zootje.

30-01-2010, 16:10

Citaat door rijmaran:
Die Indische dierentuinen zijn shit, ik ben in Delhi naar de dierentuin geweest..wat een zootje.



Zo te zien ook eens gevaarlijk als er twee volwassen tijgers onsnapt zijn.

30-01-2010, 16:14

Citaat door H_Bonaparte:
Dat moest even geschrokken zijn, jemig nog aan toe...


Ik heb een keer meegemaakt dat er in Artis een neushoorn ontsnapte. Jaren geleden alweer.

Dat was ook schrikken.

Dat beest baande zich eerst een weg door hokken met herten die van angst over het hek sprongen.
Ik verschool mij met een vriend uit angst achter een dikke boom.

Maar dat beest werd met verdovingsgeweren helaas uiteindelijk dood geschoten.

30-01-2010, 16:18



Citaat door aplat:
Ik heb een keer meegemaakt dat er in Artis een neushoorn ontsnapte. Jaren geleden alweer.

Dat was ook schrikken.

Dat beest baande zich eerst een weg door hokken met herten die van angst over het hek sprongen.
Ik verschool mij met een vriend uit angst achter een dikke boom.

Maar dat beest werd met verdovingsgeweren helaas uiteindelijk dood geschoten.

Woow Zo eng!

30-01-2010, 16:20

Citaat door H_Bonaparte:
Woow Zo eng!

Hier staat er kort iets over.

Zie nr. 4
http://www.dierennieuws.nl/red/art/col0201.htm

30-01-2010, 16:20
Prachtige dieren!

In principe geldt de vuistregel dat hoe groter de schedel (van een katachtige), des te groter de herseninhoud. Dit geldt echter niet voor de tijger, deze heeft een kleinere kop dan een leeuw maar een groter brein. Relatief gezien is de herseninhoud zelfs bijna twee keer zo groot..

Grappig, het zou dan goed kunnen dat je slimmer moet zijn om te overleven in je uppie.
Men dacht lang het omgekeerde...

Pagina's : [1] 2