Bekijk volle/desktop versie : Laatste kans voor poldermoskee



Pagina's : [1] 2

29-01-2010, 22:28
AMSTERDAM - De Poldermoskee in Amsterdam krijgt een laatste kans om de achterstallige huur te betalen. Dat moet uiterlijk eind februari gebeuren. Anders wordt de huur opgezegd. Dat heeft woningcorporatie de Alliantie - de eigenaar van het pand waarin de moskee zit - vrijdag bekendgemaakt.

Het gebedhuis kampt al langer met een huurachterstand. Volgens de Alliantie hadden de twee partijen afspraken gemaakt over het voldoen daarvan. Die moesten uiterlijk deze maand worden nagekomen. De moskee heeft zich wel gehouden aan een deel van die overeenkomsten, maar niet aan alle. Hij krijgt nu - voor de allerlaatste keer - een maand extra de tijd.

De Poldermoskee opende in september 2008 en is bijzonder. Het gebedshuis wil midden in de Nederlandse samenleving staan en richt zich op moslimjongeren met verschillende etnische achtergronden, die echter zijn geboren en getogen in Nederland. De preken zijn er dan ook in het Nederlands. Vrouwen hebben een aparte ruimte, maar kunnen ook in dezelfde zaal als de mannen bidden.

Een woordvoerder van de Alliantie wilde niet zeggen hoe groot de huurachterstand is, wel dat het om ,,een ruim bedrag'' gaat. Volgens hem leverde het betalen van de huur al sinds het begin problemen op. De corporatie zegt ongelukkig te zijn met de situatie, omdat zij de moskee in het stadsdeel Slotervaart een goed initiatief vindt.

Voorzitter van de Poldermoskee Yassmine Elksaihi zei in een reactie eigenlijk blij te zijn met het nieuws dat het gebedshuis tot februari de tijd krijgt. Zij ging er namelijk van uit dat de achterstallige huur uiterlijk deze maand betaald moest worden. "We zijn sowieso heel blij met die laatste kans die we krijgen.'' Ze zei er vertrouwen in te hebben dat het alsnog lukt om het benodigde geld bij elkaar te krijgen. ,,We moeten nu alles op alles zetten.''

Volgens de voorzitter stamt de huurschuld vooral uit de beginperiode van de moskee. Toen waren namelijk nog niet alle kantoor- en bedrijfsruimten in het gebouw verhuurd. Dat was wel nodig om rond te komen. Ook was een deel van de organisaties en stichtingen die wel ruimte huurden, laks met betalen. Tegenwoordig is de moskee volgens haar - op de schulden na - wel financieel gezond. (ANP)

Ik hoop dat ze m sluiten

29-01-2010, 22:32


Waarom hoop je dat ze m sluiten?

29-01-2010, 22:33
faya voor ze! Maar terecht

29-01-2010, 22:33

Citaat door IslaamFanaat:
Waarom hoop je dat ze m sluiten?


Is echt fitna daar

29-01-2010, 22:36


Wat voor fitna?

29-01-2010, 22:38

Citaat door IslaamFanaat:
Wat voor fitna?


ze hebben daar gemixte lezingen gemixte lessen ect ect.
Das gwn een buurthuis daar. Jongens versieren meisjes en omgekeerd ook.

29-01-2010, 22:58

Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
ze hebben daar gemixte lezingen gemixte lessen ect ect.
Das gwn een buurthuis daar. Jongens versieren meisjes en omgekeerd ook.



Klopt

29-01-2010, 23:23

Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
ze hebben daar gemixte lezingen gemixte lessen ect ect.
Das gwn een buurthuis daar. Jongens versieren meisjes en omgekeerd ook.


Hmm dat was alleen tijdens de ramadan zo, dat versier gedoe want vele jongeren kwamen naar de moskee. maar nu je zou een speld horen vallen. Was er pas even snel dhor bidden. Het was vrij rustig.

29-01-2010, 23:32

Citaat door Lady_Soumie:
Hmm dat was alleen tijdens de ramadan zo, dat versier gedoe want vele jongeren kwamen naar de moskee. maar nu je zou een speld horen vallen. Was er pas even snel dhor bidden. Het was vrij rustig.


Dan moet je eens op de zondag gaan kijken

29-01-2010, 23:34

Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
Dan moet je eens op de zondag gaan kijken



Hihi ewa Allaahi 7fedh : )

29-01-2010, 23:57

Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
ze hebben daar gemixte lezingen gemixte lessen ect ect.
Das gwn een buurthuis daar. Jongens versieren meisjes en omgekeerd ook.



Vraag me af waarom ze persé in een 'poldermoskee' hun lusten achterna wilen gaan. Genoeg andere mogelijkheden.

31-01-2010, 01:11

Citaat door Insia.:
Vraag me af waarom ze persé in een 'poldermoskee' hun lusten achterna wilen gaan. Genoeg andere mogelijkheden.



Omdat het voor de meeste broeders en zusters de beste manier is om met een broeder of zuster in contact te komen en deze live te bewonderen en andersom. (om te trouwen)

En ook omdat sommige broeders en zusters denken dat als ze iemand moeten zoeken (om te trouwen), ze dat dan beter in de poldermoskee kunnen doen, omdat daar goed gelovige mensen komen, daarom denk ik.

31-01-2010, 01:13



Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
Dan moet je eens op de zondag gaan kijken




Ik zie aan je ondertiteling dat je anti takvirus bent

31-01-2010, 01:27
Waar is dat geld gebleven die ze hadden opgehaald in de ramadan volgens mij? Er was toen toch duizenden euro's opgehaald hebben ze dat al gebruikt voor hun schuld?

Ik zal er geen traan om laten als de poldermoskee dicht gaat

31-01-2010, 20:14

Citaat door creamo:
Ik zie aan je ondertiteling dat je anti takvirus bent


Dat heb je heel goed gelezen creamo

Pagina's : [1] 2