Bekijk volle/desktop versie : Hogeschool Utrecht



29-01-2010, 17:07
Zijn er hier studenten die de PABO doen op HU?


Wat zijn jullie ervaringen?

29-01-2010, 21:01


upp wil ik ook wle weten

06-02-2010, 19:46
Niemand met ervaringen

06-02-2010, 21:52
Het is een super leuke school.
De opleiding is ook erg interessant. Het sluit heel goed aan bij de stage die loopt.

Wat wil je nog meer weten?

07-02-2010, 12:41



Citaat door fatima_Z:
Het is een super leuke school.
De opleiding is ook erg interessant. Het sluit heel goed aan bij de stage die loopt.

Wat wil je nog meer weten?



Is het moeilijk of valt het wel mee?
Wat zijn je lestijden ongeveer?
Kun je wat meer vertellen over de opleiding?

Haha zo weet ik wat me een beetje te wachten staat!

07-02-2010, 13:25

Citaat door 0ujdia_17:
Is het moeilijk of valt het wel mee?
Wat zijn je lestijden ongeveer?
Kun je wat meer vertellen over de opleiding?

Haha zo weet ik wat me een beetje te wachten staat!


Ik weet niet wat jij moeilijk of makkelijk vindt, ik kan je wel zeggen dat je goed moet zijn in rekenen en taal. Want je moet in het eerste jaar je Citotaal en rekentoets halen. Haal je die niet, moet je van school af.
Van wat ik heb begrepen is dat de norm omhoog gaat in september 2010.

De lestijden verschillen. Maar op zich heb je best nog wel wat vrije tijd over.

Op de opleiding krijg je vakken waarin je les gaat geven op de basisschool.
Ik weet niet of je MBO of op de Havo zit, maar je krijgt dus weer aardrijkskunde, geschiedenis, natuuronderwijs, rekenen, taal, pedagogiek en nog veel meer.

Een tentamen kan gaan over de leerstof maar ook didactisch, dus hoe geef je zo'n les aan basisschool kinderen.

Je gaat in het eerste, tweede en derde jaar op kamp.

Groetjes Fatima

07-02-2010, 18:28
Ik zou ook graag willen weten hoe het nou is in Utrecht, aangezien de Hogeschool Utrecht erg negatief naar voren komt.

Is het een leuke en ook goede school? En waarom heb je dan niet voor Domstad gekozen? Dat blijkt de beste van de drie hoge scholen in utrecht te zijn voor de pabo

07-02-2010, 18:52

Citaat door fatima_Z:
Ik weet niet wat jij moeilijk of makkelijk vindt, ik kan je wel zeggen dat je goed moet zijn in rekenen en taal. Want je moet in het eerste jaar je Citotaal en rekentoets halen. Haal je die niet, moet je van school af.
Van wat ik heb begrepen is dat de norm omhoog gaat in september 2010.

De lestijden verschillen. Maar op zich heb je best nog wel wat vrije tijd over.

Op de opleiding krijg je vakken waarin je les gaat geven op de basisschool.
Ik weet niet of je MBO of op de Havo zit, maar je krijgt dus weer aardrijkskunde, geschiedenis, natuuronderwijs, rekenen, taal, pedagogiek en nog veel meer.

Een tentamen kan gaan over de leerstof maar ook didactisch, dus hoe geef je zo'n les aan basisschool kinderen.

Je gaat in het eerste, tweede en derde jaar op kamp.

Groetjes Fatima



Bedankt voor de informatie. Zo weet ik het ongeveer wat me te wachten staat. Ik kom zelf van het MBO.



07-02-2010, 19:53

Citaat door Sst:
Ik zou ook graag willen weten hoe het nou is in Utrecht, aangezien de Hogeschool Utrecht erg negatief naar voren komt.

Is het een leuke en ook goede school? En waarom heb je dan niet voor Domstad gekozen? Dat blijkt de beste van de drie hoge scholen in utrecht te zijn voor de pabo


Ik heb ook op Hogeschool Domstad gezeten, dat is echt 10 x niks.
Misschien zijn ze daarom ook failliet gegaan. Domstad gaat een onderdeel van de HU worden. Ze kregen veel te weinig aanmeldingen.

De reden waarom IK het op Domstad niet leuk vond is omdat we vakinhoudelijk weinig lessen kregen. Neem bijvoorbeeld geschiedenis.
Dat is voor mij jaren geleden dat ik dat vak heb gehad. Franse Revolutie? wat was dat ook alweer?
Ik had erg veel behoefte aan kennis. En dat kreeg ik daar te weinig.
We kregen didactisch wel veel. Dus hoe je geschiedenis moet geven, hoe je je klas daar enthousiast voor kan maken.

En op de HU krijg je dat allebei.

09-02-2010, 20:31

Citaat door fatima_Z:
Ik heb ook op Hogeschool Domstad gezeten, dat is echt 10 x niks.
Misschien zijn ze daarom ook failliet gegaan. Domstad gaat een onderdeel van de HU worden. Ze kregen veel te weinig aanmeldingen.

De reden waarom IK het op Domstad niet leuk vond is omdat we vakinhoudelijk weinig lessen kregen. Neem bijvoorbeeld geschiedenis.
Dat is voor mij jaren geleden dat ik dat vak heb gehad. Franse Revolutie? wat was dat ook alweer?
Ik had erg veel behoefte aan kennis. En dat kreeg ik daar te weinig.
We kregen didactisch wel veel. Dus hoe je geschiedenis moet geven, hoe je je klas daar enthousiast voor kan maken.

En op de HU krijg je dat allebei.



Oke, ik heb zo'n lijst namelijk van de pabo,, en HU staat best laag.
Maarja, hoe zijn de mensen daar (leraren/leeringen) Zijn er veel buitenlanders?

xx

10-02-2010, 20:43

Citaat door Sst:
Oke, ik heb zo'n lijst namelijk van de pabo,, en HU staat best laag.
Maarja, hoe zijn de mensen daar (leraren/leeringen) Zijn er veel buitenlanders?

xx


Wat die lijst betreft, ik heb geen idee waar zij naar kijken. Geloof best dat de HU niet helemaal goed is. vb is dat het jaarrooster al in de zomervkantie klaar moet zijn maar die komt meestal veel later.
Ik praat alleen over mijn drie jaar ervaring op die school.

De leraren zijn echt super aardig. Ook de jaarcoördinatoren. Je kunt altijd persoonlijk bij ze terecht als je vragen ofzo hebt. Van mijn nichten hoor ik altijd dat zij persee alles over de mail moeten vragen. Dat is bij ons niet zo, gelukkig. Ze hebben een vaste plek, waar je naar toe kan.

Op de Pabo moet je vanaf het eerste jaar al stage lopen.
En die wordt ook voor jouw gezocht, dat is echt chill, het scheelt een hoop gesolliciteer naar stage. Je mag nog zelf aangeven of je onderbouw of bovenbouw stage wil hebben.

Wat wel irritant was, was dat de leraren erg lang deden over het invoeren van cijfers. Maar dat is per afgelopen november veranderd. De studenten moeten in de twee tentamenweken toetsen maken en verslagen inleveren en de leraren hebben na die twee weken, twee weken om de cijfers in te voeren. Het mag niet langer.

Er zitten niet zo veel buitenlanders op die school.
In mijn klas zitten 20 studenten. Ik ben de enige Marokaanse en ik heb nog een Turks meisje in de klas. en zo is dat ook ongeveer in andere klassen.

Op die school heb je ook andere lerarenopleidingen. Daar lopen ook weleens wat buitenlanders, engelse, spaanse en franse.

Als ik soms in de kantine zit en ik kijk rond dan is echt het merendeel toch Nederlands.
Soms vind ik dat wel jammer. Iets meer marokkanen zou ook wel leuk zijn

11-02-2010, 20:48

Citaat door fatima_Z:
Wat die lijst betreft, ik heb geen idee waar zij naar kijken. Geloof best dat de HU niet helemaal goed is. vb is dat het jaarrooster al in de zomervkantie klaar moet zijn maar die komt meestal veel later.
Ik praat alleen over mijn drie jaar ervaring op die school.

De leraren zijn echt super aardig. Ook de jaarcoördinatoren. Je kunt altijd persoonlijk bij ze terecht als je vragen ofzo hebt. Van mijn nichten hoor ik altijd dat zij persee alles over de mail moeten vragen. Dat is bij ons niet zo, gelukkig. Ze hebben een vaste plek, waar je naar toe kan.

Op de Pabo moet je vanaf het eerste jaar al stage lopen.
En die wordt ook voor jouw gezocht, dat is echt chill, het scheelt een hoop gesolliciteer naar stage. Je mag nog zelf aangeven of je onderbouw of bovenbouw stage wil hebben.

Wat wel irritant was, was dat de leraren erg lang deden over het invoeren van cijfers. Maar dat is per afgelopen november veranderd. De studenten moeten in de twee tentamenweken toetsen maken en verslagen inleveren en de leraren hebben na die twee weken, twee weken om de cijfers in te voeren. Het mag niet langer.

Er zitten niet zo veel buitenlanders op die school.
In mijn klas zitten 20 studenten. Ik ben de enige Marokaanse en ik heb nog een Turks meisje in de klas. en zo is dat ook ongeveer in andere klassen.

Op die school heb je ook andere lerarenopleidingen. Daar lopen ook weleens wat buitenlanders, engelse, spaanse en franse.

Als ik soms in de kantine zit en ik kijk rond dan is echt het merendeel toch Nederlands.
Soms vind ik dat wel jammer. Iets meer marokkanen zou ook wel leuk zijn



Oke dankjewel!

Nu begin ik toch echt te twijvelen. Ik heb namelijk een nicht op de hu zitten, en die is eht daar helemaal zat haha.

Maarja, bedankt voor je info!

11-02-2010, 21:14



Citaat door Sst:
Oke dankjewel!

Nu begin ik toch echt te twijvelen. Ik heb namelijk een nicht op de hu zitten, en die is eht daar helemaal zat haha.

Maarja, bedankt voor je info!


Hahaha komt wel goed incha Allah

Welke opleiding doet je nicht?

16-02-2010, 13:43

Citaat door fatima_Z:
Hahaha komt wel goed incha Allah

Welke opleiding doet je nicht?


Mijn nicht doet mwd.

En idd inchallah komt het goed