Bekijk volle/desktop versie : mijn man bidt niet????



Pagina's : [1] 2 3 4 5

29-01-2010, 16:14
Salaam

We zijn nu ongeveer twee jaar getrouwd en hebben al een kindje van een jaar samen. Mijn man bid niet en als ik het erover heb, dan zegt hij dat het wel komt wanneer hij er klaar voor is??? Ik heb het er ook niet meer over. Het is een lieve man en komt zijn verplichtingen na die hij moet doen behalve dus het aanbidden van allah swt. Dit maakt me af en toe zo verdrietig. Ik weet niet wat ik kan/moet doen? Ik wil niet van hem scheiden, maar als ik hoor dat bidden het verschil maakt tussen een gelovige en ongelovige dan krijg ik kippenvel. Ik maak doe3aat tijdens het bidden of allah mijn man tot inkeer wilt brengen, maar kan iemand me verder wat advies geven hoe ik hier op een goede manier mee om moet gaan?

liefs lobida

29-01-2010, 16:31


ben je de vrouw van Ifiess?

29-01-2010, 16:36
????? nee hahaha ik heb dat stuk net ook gelezen was wel heel toevallig hahah nee dat ben ik niet

29-01-2010, 16:53
maar aan wat advies of iemand anders zijn ervaring met een soortgelijke situatie zou ik heel veel aan hebben!!!

29-01-2010, 16:56


Bij elk gebed tijd moet je zeggen, opstaan je moet er echt voor zorgen dat hij gaat bidden.Praat over de islam en koran etc..Misschien dat hij dan vreest en gaat bidden inschallah!!

Gair inschallah

29-01-2010, 17:02
hij weet heel veel over de islam, hij kent zelfs meer soeras uit zijn hoofd dan mij!!! ik zeg ook altijd tegen hem dat hij zich moet schamen dat hij zoveel weet maar er eigenlijk niets mee doet "bidden". HELPPPPPPPPPPP

29-01-2010, 17:04

Citaat door lobida:
hij weet heel veel over de islam, hij kent zelfs meer soeras uit zijn hoofd dan mij!!! ik zeg ook altijd tegen hem dat hij zich moet schamen dat hij zoveel weet maar er eigenlijk niets mee doet "bidden". HELPPPPPPPPPPP




Maar waarom bid hij dan niet? wat is zijn reden ?Moge allah hem bij staan inschallah

29-01-2010, 17:07
inschallah, hij zegt tegen mij dat het wel komt. Maar wanneer?? straks is het te laat. Zelf na het vrijen doucht hij zich niet en gaat gewoon zo na buiten??? Ik snap het niet. Dit zeg ik hem en dan zegt hij doe ik zo. Wat kan ik nog meer doen dan alleen maar tegen hem praten. Want af en toe lijkt het net of ik tegen een muur praat, be3da daar krijg ik een voldaan gevoel bij want dat is een muur. Mijn man zegt alleen maar dat doe ik nog wel een keer????

29-01-2010, 17:10
Zelfs bij mijn ouders of schoonouders voel ik me verschut staan. Iedereen staat op om te gaan bidden of woedoe te verrichten om te gaan bidden en mijn man gaat na buiten om een sigaretje te roken????Zijn ouders zeggen het hem ook, maar of hij ontwijkt de vraag of zegt zoiets van dat doe ik wel een keer.

29-01-2010, 17:14

Citaat door lobida:
Zelfs bij mijn ouders of schoonouders voel ik me verschut staan. Iedereen staat op om te gaan bidden of woedoe te verrichten om te gaan bidden en mijn man gaat na buiten om een sigaretje te roken????Zijn ouders zeggen het hem ook, maar of hij ontwijkt de vraag of zegt zoiets van dat doe ik wel een keer.


Ik denk dat hij te lui is voor het gebed blijf op hem inpraten tot hij gaat bidden niet opgeven de aanhouder wint.

29-01-2010, 17:17

Citaat door lobida:
inschallah, hij zegt tegen mij dat het wel komt. Maar wanneer?? straks is het te laat. Zelf na het vrijen doucht hij zich niet en gaat gewoon zo na buiten??? Ik snap het niet. Dit zeg ik hem en dan zegt hij doe ik zo. Wat kan ik nog meer doen dan alleen maar tegen hem praten. Want af en toe lijkt het net of ik tegen een muur praat, be3da daar krijg ik een voldaan gevoel bij want dat is een muur. Mijn man zegt alleen maar dat doe ik nog wel een keer????



Een beetje veel info vind je niet

29-01-2010, 17:19
en als ik ongesteld ben moet ik dan ook tegen hem zeggen dat hij moet bidden??
ik bedoel in hoeverre is het mijn plicht als zijn vrouw om hem aan het bidden te krijgen?
Moet hij het niet uit zijn eigen doen?

29-01-2010, 17:33


ja vind je dat veel info l7obl3mar? wat is jouwn advies op deze info die ik heb gegeven?

29-01-2010, 17:35

Citaat door lobida:
hij weet heel veel over de islam, hij kent zelfs meer soeras uit zijn hoofd dan mij!!! ik zeg ook altijd tegen hem dat hij zich moet schamen dat hij zoveel weet maar er eigenlijk niets mee doet "bidden". HELPPPPPPPPPPP

In dit soort situaties is de beroemde aya uit Soerat l-Baqarah: ''Laa iekraaha fied-dien'' (Er is geen dwang in de Dien) niet meer van toepassing omdat het gebed fardh 3ayn is voor iedere moslim. Degene die het gebed niet verricht (terwijl hij weet dat het een verplichting is) uit luiheid, hoogmoed of arrogantie deze persoon is een kaafir volgens de ijmaa3 van de sahabah.

Er is een goede lezing op al-yaqeen van Aboe Isma3iel ''Ik ben moslim maar ik bid niet'' na het luisteren hiervan gaat iemand die werkelijk in Allah gelooft nooit meer een gebed missen. Laat hem hier naar luisteren.

Je kunt en moet je man dus dwingen om het gebed te verrichten, laat hem desnoods met een imam praten of een talib 3ilm, wanneer dit allemaal niet helpt dan zal een moeftie of een qaadie je waarschijnlijk verplichten om van hem te scheiden omdat het niet is toegestaan om met een kaafir samen te wonen. Heel hard maar de dienaar heeft verplichtingen tegenover zijn Heer die nagekomen moeten worden die kunnen en mogen niet worden verloochend of je nu alleen maar 1 aya kent of 7afidh al-qoran.

Moge Allah je laten behoren tot a7l as-sabr.

29-01-2010, 17:40
belgacem dank je voor deze informatie, ik ga er meteen mee aan de slag!!

moge allah je nog meer kracht/info geven om andere te helpen in nood

salaam

Pagina's : [1] 2 3 4 5