Bekijk volle/desktop versie : een gift van allah



Pagina's : [1] 2

29-01-2010, 02:44
Een jonge man was bijna toe aan zijn eindexamen.
Al maanden lang had hij een prachtige sportauto staan te bewonderen in een
showroom van een auto dealer.
Wetende dat zijn vader dit makkelijk kon bekostigen had hij tegen
zijn vader gezegd dat dit alles was wat hij maar wenste.
Toen de dag eindelijk naderde van het eindexamen, had de jonge man signalen van zijn vader verwacht en gehoopt dat deze de auto voor hem had gekocht. Eindelijk op de ochtend van zijn diploma uitreiking riep zijn vader hem in zijn privé-vertrekken.

Zijn vader vertelde hem hoe trots hij toch was op zo’n goede zoon, en vertelde hem hoeveel hij van hem hield. Hij gaf zijn zoon een prachtig ingepakt cadeau. Nieuwsgierig maar toch, wel teleurgesteld opende de jonge man het pakje en vond daarin een mooie in leer gebonden Koran. Boos schreeuwde hij tegen zijn vader: "met al jouw geld en dan geef je mij een Koran???"

Hij stormde het huis uit en liet het Heilige boek achter.

Vele jaren gingen voorbij, de jonge man was een succesvolle zakenman geworden, het ging hem voor de wind. Hij had een prachtig huis en een liefdevolle familie, maar hij realiseerde zichzelf dat zijn vader al behoorlijk oud aan het worden was, en dat hij hem toch maar eens moest gaan opzoeken. Hij had zijn vader na die dag nooit meer gezien.

Maar voor dat hij kon regelen om zijn vader te gaan bezoeken, kreeg hij een telegram waarin stond dat zijn vader was overleden en dat hij de erfgenaam was van zijn vaders bezittingen en moest komen om de zaken af te wikkelen.

Toen hij arriveerde in zijn vaders huis werd hij door verdriet en grote spijt overmand. Hij begon zijn vaders belangrijkste papieren uit te zoeken, en zag toen de nog steeds nieuwe Koran liggen precies zoals hij dat zoveel jaar geleden had achtergelaten. Met de tranen in zijn ogen opende hij de Koran en begon erin te lezen. Toen hij de woorden las, viel er een autosleuteltje uit een envelop wat was bevestigd achter de Koran. Het had een plaatje met de auto dealers naam eraan hangen, dezelfde dealer die zijn o zo felbegeerde sportauto in de showroom had staan. Op het plaatje stond zijn diploma uitreiking datum gegraveerd en de woorden… 'volledig betaald'.

Hoeveel keer missen wij ALLAH’s zegeningen niet, omdat ze niet precies is verpakt zoals wij verwachten?????

30-01-2010, 09:22


Subhan Allah... Echt prachtig!!

19-02-2010, 02:39
Subhana' Allah!!

19-02-2010, 16:14
Up, Up, Up...

12-08-2010, 16:45


Is dit echt gebeurd?of verzonnen?

12-08-2010, 20:34
nou?is ht verhaal waargebeurd of verzonnen?

13-08-2010, 15:13
Het is een verhaal met een moraal.. Mul7id!

Je mist de essentie... Wat maakt het uit of het een waargebeurd verhaal is of niet? Het gaat erom dat we elke keer ALLAH’s zegeningen missen, omdat ze niet precies zijn verpakt zoals wij verwachten...

Heel mooi verhaal!

17-08-2010, 08:00

Citaat door Sexyy_Tangaouia:
Het is een verhaal met een moraal.. Mul7id!

Je mist de essentie... Wat maakt het uit of het een waargebeurd verhaal is of niet? Het gaat erom dat we elke keer ALLAH’s zegeningen missen, omdat ze niet precies zijn verpakt zoals wij verwachten...

Heel mooi verhaal!


juist! en ik heb bovenaan de topic gezet dat ik niet weet of het waargebeurd is, maar waar of niet waar, fhem het moraal!

17-08-2010, 12:49
Relax, ik vroeg alleen of het waar of verzonnen is

02-09-2010, 04:04

Citaat door Mul7id:
Relax, ik vroeg alleen of het waar of verzonnen is


sme7lie als ik zo overkwam, was niet de bedoeling

02-09-2010, 04:58

Citaat door yasmina_baby:
sme7lie als ik zo overkwam, was niet de bedoeling

Msamhalek

02-09-2010, 18:17

Citaat door Mul7id:
Msamhalek



28-09-2010, 16:13


Up

11-10-2010, 12:52
inna allahoe ma3a elsabirien

23-01-2011, 07:16
Up! Heel mooi verhaal, maa shaa Allah.
Bedankt om te plaatsen zuster.

Pagina's : [1] 2