Bekijk volle/desktop versie : In één van de dagen



29-01-2010, 00:12

In één van de dagen[/SIZE]

[SIZE="3"]In één van de dagen ging de vader met zijn vrouw en kinderen op reis. Onderweg kwamen ze een man tegen die aan de kant stond te wachten. Ze vroegen hem: "wie ben jij?" en hij antwoordde: "ik ben de rijkdom". De vader vroeg zijn vrouw en kinderen of deze man mee mocht rijden. De vrouw en de kinderen riepen tegelijk: "ja, want met rijkdom kunnen we alles krijgen wat we maar willen tijdens onze reis." De man reed dus daarna met hen mee in de auto.

Ze zijn hun reis voortgezet en zagen weer een man in de weg staan. Ze vroegen hem: "wie ben jij?" hij zei: "ik ben de macht en de status." De vader vroeg zijn vrouw en kinderen of deze man mee mocht rijden. De vrouw en de kinderen riepen weer op hetzelfde ogenblik: "ja , want met macht en status kunnen we alles krijgen wat we maar willen." Dus reed de man met hen mee in de auto.

Zo zijn ze meerdere mensen tegen gekomen die al het vermaak van dit wereldse leven voorstellen en deze mochten allemaal meerijden. Totdat een man zei: "ik ben de godsdienst!". De vader keek zijn vrouw en kinderen aan, maar die zwegen en keken de andere kant op. De vader begreep dat deze man niet gewild is en zei tegen hem: "dit is niet de tijd voor godsdienst. Wij willen het leven en haar genot. De godsdienst zal ons dit genot allemaal verbieden en ons het moeilijk maken met allerlei regels en en en,..en dat zal ons te veel worden en we raken vermoeid. Maar het is mogelijk dat wij terugkomen naar u, nadat we het genot van het leven hebben geproefd." Ze lieten hem vervolgens achter en reden door.

Op een gegeven moment zagen ze in de verte een controlepost en een stopbord. Een man stond daar en begon te wijzen naar de vader om uit de auto te stappen. De man zei tegen de vader: "de reis is afgelopen. Stap uit en kom met mij mee." Uit verbazing kwam geen woord uit de mond van de vader, waarna de man zei: "ik ben op zoek naar de godsdienst, maar die zie ik hier niet." De vader zei opgelucht: "oh die heb ik achtergelaten op een kleine afstand. Ik rijd wel terug en breng ik hem mee." De man zei echter: "dat gaat niet, want deze reis in beëindigd voor jou en terugkeren is onmogelijk." "Maar ik heb met mij in de auto mijn vrouw, mijn kinderen, rijkdom, macht, status, en en en..." zei de vader bang. De man zei: "voorwaar, zij zullen jou in niets kunnen beschermen tegen Allah. Alleen de godsdienst had jou kunnen redden, die jij onderweg achterliet." De vader vroeg de man: "wie ben jij dan?" "Ik ben de dood!" antwoordde de man "degene die jij vergat en geen rekening mee hield." Vervolgens keek de vader naar zijn vrouw en kinderen en zag dat de vrouw de auto startte en de reis voortgezet heeft zonder om te kijken.

Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt: Iedere ziel zal de dood proeven, en voorwaar: pas op de Dag der Opstanding zullen jullie je beloning volledig ontvangen, en slechts degene die van de Hel weggehouden wordt en het Paradijs binnengeleid wordt heeft waarlijk succes en het wereldse leven is slechts een misleidende genieting. [3:185 ]


29-01-2010, 00:33


héél mooi masha'allah !!

sommige mensen denken dat ze hier zullen blijven ''Vrees allah en weet dat je hem zult treffen''

moge allah ons leiden naar het rechte pad en ons daarin standvastig houden moge allah ons verlichten en ons makkelijk maken moge allah ons bijstaan in slechte e goede tijden, moge allah ons in kennis doen stijgen en ons tot de oumah van onze profeet saw behoren en ons laten verzamelen in het allerhoogste het paradijs el firdaus insha'allah, allahoum AMIN!

wasalam alaikoum ougti