Bekijk volle/desktop versie : Respect!



Pagina's : [1] 2

28-01-2010, 19:37
[ Mijn respect voor haar. Dames neem hier voorbeeld van

Moslima Samira Hayat — ‘Ik wil zélf graag een boerka dragen en niet omdat iemand me zegt dat het moet. Een wet om dat te verbieden zal me echt niet tegenhouden, hoor! De vrouw van de profeet Mohammed was ook geheel bedekt, zelfs haar ogen. Dat voorbeeld wil ik volgen.'

Samira Hayat (23) loopt te winkelen in een straat in het noordoosten van Parijs. In de etalages liggen Korans, bidkalenders en lange vrouwengewaden. Gevels en uithangborden zijn in het Arabisch beschreven.

Samira is gekleed in een soort chador — een lange zwarte jurk die haar hele lichaam bedekt behalve haar handen en gezicht. ‘Ik heb net een doek gekocht hier in de winkel om ook mijn gezicht te bedekken. Wil je ‘m zien?'

Ze pakt de zwarte stof uit de plastic tas, wikkelt de doek geheel om haar hoofd en verbergt nu ook haar handen onder haar jurk. ‘Ik heb pas recent beslist om dit te gaan dragen, een soort boerka dus.'

Waarom wil je dat doen?

‘Ik draag de boerka voor Allah. Voor onze God. Het is binnen de islam geen verplichting om zo'n gewaad te dragen, maar het wordt wel aanbevolen. Je laat ermee zien dat je extra goed je best doet. Ik heb de islam nu een tijd bestudeerd, ik heb veel geleerd en ik begin steeds meer te begrijpen. Nu vind ik het tijd om de aanbevelingen ook op te volgen. Ik wil een goede moslima zijn. Vroeger als meisje liep ik gewoon in de kleren die je overal ziet. Nu draag ik nog deze jurk waarbij je mijn gezicht en handen ziet. Straks met mijn nieuwe doek zie je niks meer, dat is nog beter.'

U doet het vrijwillig?

‘Ja, het is uit vrije wil. Ik ben net als alle andere vrouwen in Frankrijk, ik beslis zelf. Mijn ouders kwamen uit Marokko naar Frankrijk, maar ik ben hier geboren, ik ben hier naar school gegaan. Ik ben gewoon een Française. Waarom denken mensen meteen dat je een Taliban bent als je een boerka draagt? Mensen halen alles door elkaar, Arabieren, moslims, alles wordt op één hoop gegooid. Wij zijn geen Taliban, we zijn mensen net als jullie, mensen met gevoelens en een hart. Het is zo jammer hoe er de hele tijd over ons wordt gesproken. Ik ga een boerka dragen ja, maar ik ben nog steeds dezelfde vrouw. Die jurk maakt me toch niet anders?'

Zonder de doek die uw gezicht bedekt, ziet u er mooi uit, u hebt een mooi gezicht. Vindt u het niet zonde dat te verbergen?

‘Ik wil mijn schoonheid voor mijn man bewaren.' (Lachend) ‘Mijn gezicht, mooi of niet, is niet voor iedereen op deze planeet bedoeld.' ]

28-01-2010, 19:42


MashaAllah, echt mooi.

28-01-2010, 19:42
waarom zo stil he dames ???

waar blijven die reacties met " Ik ben er nog niet klaar voor "

28-01-2010, 19:43

Citaat door Zomers:
MashaAllah, echt mooi.



zeker

28-01-2010, 19:44



Citaat door ONGESCHIKT:
zeker


Bedankt voor het plaatsen.
Ik had 'm nog niet zo uitgebreid gelezen.

28-01-2010, 19:46
Ik ben er nog niet klaar voor




Ben jij de ideale moslim, helemaal klaar met jezelf dat je je geliefde moslimzusters erop wilt wijzen hoe het moet?

28-01-2010, 19:46

Citaat door ONGESCHIKT:
waarom zo stil he dames ???

waar blijven die reacties met " Ik ben er nog niet klaar voor "

helemaal niet.

hier hoef je niet klaar voor te zijn. De boerka, waarbij jij je gezicht bedenkt.. is een vrije keuze. het is niet verplicht om je gezicht te bedekken.


en ja, we leven in Nederland.. zou een vrouw normaal kunnen functioneren met een boerka? nee.. denk het niet

28-01-2010, 19:52

Citaat door _Dromertje_:
Ik ben er nog niet klaar voor




Ben jij de ideale moslim, helemaal klaar met jezelf dat je je geliefde moslimzusters erop wilt wijzen hoe het moet?



het is niet aan mij op te zeggen of ik wel of niet de een ideale moslim ben en dat word niet verwacht er word verwacht te praktiseren. zoek uit wat ideale betekent

28-01-2010, 19:56

Citaat door CleopatraXV:
helemaal niet.

hier hoef je niet klaar voor te zijn. De boerka, waarbij jij je gezicht bedenkt.. is een vrije keuze. het is niet verplicht om je gezicht te bedekken.


en ja, we leven in Nederland.. zou een vrouw normaal kunnen functioneren met een boerka? nee.. denk het niet



ik wil echt een reactie geven maar heb nog niet eerder zo iets doms gelezen dat ik denk dat je me reactie ook niet zal begrijpen

28-01-2010, 19:56
Ik vind het een hele stap
wel dapper van haar.

28-01-2010, 19:57

Citaat door Zomers:
Bedankt voor het plaatsen.
Ik had 'm nog niet zo uitgebreid gelezen.



geen dank en jah klopt hij stond er niet helemaal op vandaar dat ik hem erop heb gezet

28-01-2010, 19:59

Citaat door L3ayla_Jeblia:
Ik vind het een hele stap
wel dapper van haar.


ze vreest Allah en dat heeft niet met dapper te maken de liefde van Allah swt is voor haar belangrijker dan materialisme waar toch een einde aan komt

28-01-2010, 19:59


begin te plaatsten met stukken waarin staat dat boerka dragen een verplichting is.

dit is namelijk iets wat ik nog nooit gehoord.

28-01-2010, 20:00

Citaat door ONGESCHIKT:
ze vreest Allah en dat heeft niet met dapper te maken de liefde van Allah swt is voor haar belangrijker dan materialisme waar toch een einde aan komt



Een burka is geen verplichting..
ik vind het een hele grote stap zo'n burka.

Maar als zij het wilt dragen prima ik heb er geen last van op straat
Ik ken zelf ook een zuster die burka draagt macha'allah.

28-01-2010, 20:02
Burka is te veel van het goeie en niet bestemd voor Europa, basta. Ze loopt wel gewoon op straat alleen zonder mahrem, met een journalist(e), maar wil wel haar geloof optimaliseren. Maar goed, alsnog respect voor haar keuze..

Pagina's : [1] 2