Bekijk volle/desktop versie : Huwelijk & Ouders



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

28-01-2010, 18:05
Het valt me op dat vele marokkaanse ouders nog steeds huwelijkspartners afkeuren en verbieden, en in het ergste geval dochters verplichten om met een bepaalde jongeman te trouwen!

Hoe gaan jullie hier mee om? Is het een broeder overkomen? dat hij een zuster om haar hand ging vragen en niet werd geaccepteerd door haar ouders?




Deel met jullie broeder The Rock


En Moge Allah swt jullie ouders tot inzien doen komen en jullie laten trouwen met wie jullie hartjes begeren...

Ik open deze topic omdat ik een discussie had met mijn zusje (hayateke) moest het er bij vermelden anders is het weer feest thuis

28-01-2010, 18:07


Naar aanleiding van een discussie met hayatteke, dat vermeld je niet hé

28-01-2010, 18:07
Niet meegemaakt alhamdoelilah, maar inderdaad het gebeurd jammer genoeg noch, We kunnen er niks aan doen enkel acsepteren en op Allah swt vetrouwen.

28-01-2010, 18:08

Citaat door Escobar_:
Is toch normaal, ouders kome nog steeds op de eerste plaats

Ja, inderdaad maar wat zou je doen, als je heel veel om iemand geeft en je wilt haar hand vragen maar je ouders weigeren hun zegeningen te geven?? Of omgekeerd een jongeman komt je hand vragen en je ouders weigeren.;

Pff lijkt me moelijk

28-01-2010, 18:09



Citaat door Escobar_:
Is toch normaal, ouders kome nog steeds op de eerste plaats


hier ben ik het mee eens, maar ze hebben geen recht hier op. En de woord van Allah, de Almachtige komt op de Aller eerste plaats.

Tuurlijk respecteren we de ouders. Maar ze maken hun eigen dochters vaak héél ongelukkig

Moge Allah ons allen tot inzien doen komen

28-01-2010, 18:10

Citaat door Gezeur:
Inzien = inkeer?


Mijn ouders hebben alle recht mijn partner te selecteren. Ik trouw niet met iemand die mijn ouders afkeuren.


Ik zou persoonlijk ook niet kunnen trouwen met iemand die mijn ouders afkeuren maar ga je, je er gwn bij neerleggen?? Of eerst vechten en al het mogelijk proberen te doen??

28-01-2010, 18:15
Het is niet het einde van de wereld. Mensen komen en gaan zoals Hayatteke a.k.a. Realist dit beschrijft in haar OT.

28-01-2010, 18:15

Citaat door Gezeur:
Ik vecht niet voor elgawi. Uberhaupt vechten voor iemand die ik niet ken?
Mijn man is iemand die ik niet of nauwelijks heb gekend, voor het trouwen.


En als het iemand is die je van vroeger kent? oude schoolgenoot ofzo, zeg me niet dat je geen enkel jongeman kent..

Iemand van wie je weet dat hij je gelukkig zal maken.. maar jah uiteindelijk is alles mektab.. Allah ihdina koele dzami3ien..

28-01-2010, 18:16

Citaat door Ms_Classy:
Het is niet het einde van de wereld. Mensen komen en gaan zoals Hayatteke a.k.a. Realist dit beschrijft in haar OT.

Ja klopt mensen komen en mensen gaan maar toch laten enkele een voetdruk achter in jou hart maar jah move on voor jou jakk

28-01-2010, 18:17

Citaat door hayatteke:
En als het iemand is die je van vroeger kent? oude schoolgenoot ofzo, zeg me niet dat je geen enkel jongeman kent..

Iemand van wie je weet dat hij je gelukkig zal maken.. maar jah uiteindelijk is alles mektab.. Allah ihdina koele dzami3ien..
hoe kun je dit weten a dikzak? kun je in de toekomst kijken?

28-01-2010, 18:19

Citaat door Escobar_:
Ja dat klopt, het is een moeilijke keuze. Maar uiteindelijk zou ik toch mijn ouders keuze respecteren. Want als je dan toch met die persoon trouwt, dan zal de band met ouders ook verslechteren, en komen er uiteindelijk toch problemen denk ik.



Nog iemand die in de toekomst kan kijken

Nee je hebt gelijk

28-01-2010, 18:20

Citaat door SLAZette:
Mijn ouders hebben het beste met mij voor. Als zij iemand afkeuren vertrouw ik daar op. Zolang je nergens toe gedwongen wordt moet je je ouders juist bedanken!

Ja klopt maar stel je voor ze beoordelen hem gwn op zijn afkomst laat ons zeggen je bent arabisch hij berber en daarom dat ze je niet met hem laten trouwen.. Dat is dan toch geen geldige reden.??

28-01-2010, 18:20



Citaat door hayatteke:
Ja klopt mensen komen en mensen gaan maar toch laten enkele een voetdruk achter in jou hart maar jah move on voor jou jakk

Dingen accepteren en opstaan, horen bij het volwassen worden/zijn. Je leeft niet in een hindoe film waarin je moet gaan strijden voor je ''geliefde''. Reallife - realist.

28-01-2010, 18:22

Citaat door The_Rock:
hoe kun je dit weten a dikzak? kun je in de toekomst kijken?


Ja oke maar toch je gevoel is er gerust bij, je hebt istikhaara gebed verricht en jah gwn je instinct zegt het.. héhé neem de vrouwen instinct niet in twijfel hé

Ik laat mijn lieve broers wel mijn man kiezen jakk?

28-01-2010, 18:22

Citaat door Ms_Classy:
Dingen accepteren en opstaan, horen bij het volwassen worden/zijn. Je leeft niet in een hindoe film waarin je moet gaan strijden voor je ''geliefde''. Reallife - realist.


Ik leef in een Indische film

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14