Bekijk volle/desktop versie : Beproevingen.



Pagina's : [1] 2

28-01-2010, 17:38
Soms ben je het helemaal zat, zit je er door heen. Dan weet men niet wat hij moet doen, dus doetmen maar dingen waarvan hij weet dat hij deze niet moeten plegen, maar gewoon sirata moustaqeem moet blijven volgen, helaas is zijn hart daar alleen te zwak voor.

Het volgende;

Aisha r.a. heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah s.a.w.s. heeft gezegd:

'' Wat betreft elke beproeving die de gelovige met geduld doorstaat, zorgt Allah ervoor dat deze een boetedoening is voor hem, zelfs een prik van een doorn''. Overgeleverd door Muslim

28-01-2010, 17:41


Ik maak de ene na de andere mee. Er heerst een vloek op mij

28-01-2010, 17:43
De profeet Mohammed vrede zijn met hem verhaalt dat Allah sub7ana wa t3alaa heeft gezegd:

'' Als ik Mijn dienaar beproef met het verlies van zijn intieme vriend en als hij dit verdraagt met geduld, dan geef ik hem geen andere beloning dan het paradijs ''. Overgeleverd door Al-Bukhari


De profeet Mohammed vrede zijn met hem verhaalt:

'' Als Allah het goede wil voor iemand, dan beproeft Hij hem ''. Overgeleverd door Al-Bukhari


Overgeleverd door `Aisha r.a. dat de profeet Mohammed vrede zijn met hem heeft gezegd:

'' Wie de pest krijgt en deze in de quarantaine uitzit, geduld heeft, zich bewust is van het feit dat deze ziekte met de wil van Allah is gebeurd en weet dat hij zijn beloning van Allah zal krijgen, zal hij beloning van Allah krijgen alsware hij een martelaar was ''. Door Bukhari

28-01-2010, 17:45

Citaat door Nayla:
Ik maak de ene na de andere mee. Er heerst een
vloek op mij


'' Geduld hebben is een schone zaak, behalve in je daden voor het Hiernamaals ''. door Abu Dawud en Hakim


Citaat door karim_be:
Tjah.



28-01-2010, 17:47


ghayr!

(up

28-01-2010, 17:48

Citaat door Contigo020:
'' Geduld hebben is een schone zaak, behalve in je daden voor het Hiernamaals ''. door Abu Dawud en Hakim






Idd uiteindelijk maakt alle wereldse roem en faam niets uit. Het enige wat je meeneemt zijn je daden.

28-01-2010, 17:50

Citaat door karim_be:
ghayr!

(up


Allahoema ameen, zjamiha moeslimeen ou zjamiha moeslimaat.



Citaat:
Voelen de inwoners van de steden zich er soms veilig voor, dat Onze bestraffing in de nacht tot hen komt, terwijl zij slapen? Of voelen de inwoners van de steden zich er soms veilig voor, dat Onze bestraffing in de ochtend tot hen komt, terwijl zij spelen? Voelen zij zich soms veilig voor het plan van Allah? Niemand voelt zich veilig voor het plan van Allah, behalve het verliezende volk. Surat An naam - vers 97.

28-01-2010, 17:52
Kort gezegt: nrouh dayes allemaal!

28-01-2010, 17:58
Voor hen die Arabisch kunnen.

قُلْ أَبِاللّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ لاَ تَعْتَذِرُواْ قَدْ كَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ إِن نَّعْفُ عَن طَآئِفَةٍ مِّنكُمْ نُعَذِّبْ طَآئِفَةً بِأَنَّهُمْ كَانُواْ مُجْرِمِينَ




Citaat:
“Zeg: ‘Is het Allaah en Zijn Tekenen en Zijn Boodschapper die jullie bespotten? Maak geen excuus; jullie hebben ongeloof begaan nadat jullie geloofden.’ Als Wij een groep van jullie excuseren, dan zullen Wij een andere groep onder jullie straffen omdat zij misdadigers waren.”
Surat At-tawba.

28-01-2010, 18:06

وَإِذَا مَرُّواْ بِهِمْ يَتَغَامَزُونَ وَإِذَا انقَلَبُواْ إِلَى أَهْلِهِمُ انقَلَبُواْ فَكِهِينَ وَإِذَا رَأَوْهُمْ قَالُوا إِنَّ هَؤُلَاء لَضَالُّونَ وَمَا أُرْسِلُوا عَلَيْهِمْ حَافِظِينَ فَالْيَوْمَ الَّذِينَ آمَنُواْ مِنَ الْكُفَّارِ يَضْحَكُونَ‏ عَلَى الْأَرَائِكِ يَنظُرُونَ هَلْ ثُوِّبَ الْكُفَّارُ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ [/SIZE]




Citaat:
''Voorwaar, degenen die zondigden plachten om degenen die geloofden te lachen. En wanneer zij aan hem voorbij gingen, knipoogden zij naar elkaar. En wanneer zij terugkeerden naar hun volk, keerden zij verheugd terug. En wanneer zij hen zagen, zeiden zij: ‘Voorwaar, zij zijn zeker dwalend!’ En zij zijn niet als bewakers over hen gezonden. Maar op deze Dag zullen degenen die geloven lachen over de ongelovigen. Op rustbanken kijk zij toe. Worden de ongelovigen niet vergolden voor wat zij plachten te doen?” Surat Al Mutaffifeen.


[SIZE="2"]وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آيَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ وَإِمَّا يُنسِيَنَّكَ الشَّيْطَانُ فَلاَ تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرَى مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ




Citaat:
“En wanneer jij degenen ziet die beledigend spreken over Onze Verzen, wend je dan van hen af, totdat zij over een ander onderwerp spreken. En indien de Shaytaan het jou doet vergeten, zit dan niet, nadat de herinnering (tot jou komt), bij het onrechtvaardige volk.” Surat Al An'aam.

28-01-2010, 18:11

وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللّهِ يُكَفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلاَ تَقْعُدُواْ مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذاً مِّثْلُهُمْ إِنَّ اللّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعاً [/SIZE]




Citaat:
“En het is al geopenbaard naar jullie in het Boek dat wanneer je hoort dat de ayaat van Allaah ontkent of bespot worden, zit dan niet met hen, totdat zij op een ander gesprek overgaan. Maar als jullie met hen blijven, in dat geval zouden jullie zeker als hen zijn. Voorwaar, Allaah zal de hypocrieten en de ongelovigen allen in de Hel verzamelen.” Surat An-nisaa.

[SIZE="3"]ذَلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ حُرُمَاتِ اللَّهِ فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ عِندَ رَبِّهِ




Citaat:
“En wie de Gewijde Zaken van Allaah eert, dat is beter voor hem bij zijn Heer.” Surat Al Hadj.

28-01-2010, 18:13

Citaat door Nayla:
Ik maak de ene na de andere mee. Er heerst een vloek op mij




aangenaam!

29-01-2010, 20:48


Ziekte is een middel om de zonden van een gelovige uit te wissen.
Ibn Mas'oed vertelde dat de Profeet Mohammed vrede zijn met hem zei:


Citaat:
"Wanneer een moslim door een ziekte of andere zaken wordt beproeft, laat Allaah zijn zonden vallen zoals een boom zijn bladeren laat vallen." (Bukhari, Moeslim)
Oem Al- 'Alaa ,de tante van Hakim ibn Haraam, overleverde dat de Profeet Mohammed vrede zijn met hem haar opzocht toen zij ziek was en toen tegen haar zei:


Citaat:
"Hier is goed nieuws voor je, o Oem Al-'Alaa. Waarlijk, Allaah verwijdert de zonden van een moslim wegens zijn ziekte, zoals vuur het vuil van goud en zilver verwijdert. "(Abou Dawoud en At-Tabaraani. Door al-Albaani geklassificeerd als betrouwbaar)
Aisha vertelde dat de Profeet Mohammed vrede zijn met hem zei:


Citaat:
"Geen beproeving treft een moslim, of Allaah wist enkele van zijn zonden hiermee uit; zelfs al is het onbeduidend zoals de prik van een doorn."(Bukhari, Moeslim.)

29-01-2010, 20:59
De Profeet Mohammed vrede zijn met heeft gezegd:


Citaat:
"Op de dag van de opstanding zal er geen dienaar een stap verder zetten voordat die gevraagd wordt over vier dingen; waar hij zijn leven heeft doorgebracht, wat hij in zijn jeugd uitvoerde, hoe hij zijn geld heeft verdiend en uitgegeven en wat hij met zijn kennis heeft gedaan". (Tabarani)

Citaat:
"Degenen die hun eigendommen op de Weg van Allah uitgeven en dan wat zij uitgaven noch met opscheppen, noch met kwetsen laten volgen, voor hun is hun beloning bij hun Heer, er is voor hen geen angst enzij zullen niet treuren". (al-baqara, 262)

29-01-2010, 21:04
wat moet je doen als mensen je lastigvallen met shir, niet een keer, maar paar keer per jaar

Heb het nu al een paar keer verwijderd alhamdoelilah maar mensen blijven haten en misgunnen, hoe blijven deze gestoorde mensen uit mijn buurt, Ik doe dagelijk dua bij het bidden ik hoop dat Allah swt mijn gebeden snel verhoord Amin!

Pagina's : [1] 2