Bekijk volle/desktop versie : Bimbos en Boerkas



28-01-2010, 07:14
http://www.nps.nl/nps/html/bimbosenboerkas.html

28-01-2010, 07:46


Halal gekrijs.

28-01-2010, 07:48
Interessant programma, waarin m.i. de dubbele paspoort hysterie werd ontkracht. Opgeblazen bijzaakje, rechtse hobby.

28-01-2010, 07:52

Citaat door rasjiet:
Interessant programma, waarin m.i. de dubbele paspoort hysterie werd ontkracht. Opgeblazen bijzaakje, rechtse hobby.



Ontkracht???

Ik zag er juist een bevestiging in.


En stuitende rechtsongelijkheid. "Gewone" Nederlanders hebben die mogelijkheid namelijk niet.

28-01-2010, 08:03



Citaat door Mamalou:
Ontkracht???

Ik zag er juist een bevestiging in.


En stuitende rechtsongelijkheid. "Gewone" Nederlanders hebben die mogelijkheid namelijk niet.

Het zal me aan m'n reet roesten. Er is wel meer en stuitender rechtsongelijkheid.
Totaal over de roots van mensen heen walsen en waarom?
Zoals een Turkse jongen terecht opmerkte, was hij wellicht toe aan 'Ein totalen Bluttransfusion..' De waanzin gekroond.

28-01-2010, 08:04

Citaat door Mamalou:
Ontkracht???

Ik zag er juist een bevestiging in.


En stuitende rechtsongelijkheid. "Gewone" Nederlanders hebben die mogelijkheid namelijk niet.

Jij ziet in elke scheet bevestiging van je nieuwe hemel op aarde.

28-01-2010, 08:10

Citaat door rasjiet:
Jij ziet in elke scheet bevestiging van je nieuwe hemel op aarde.



De door links beloofde multiculturele hemel op aarde is een hel gebleken.

28-01-2010, 08:11

Citaat door rasjiet:
Het zal me aan m'n reet roesten. Er is wel meer en stuitender rechtsongelijkheid.
Totaal over de roots van mensen heen walsen en waarom?
Zoals een Turkse jongen terecht opmerkte, was hij wellicht toe aan 'Ein totalen Bluttransfusion..' De waanzin gekroond.



Welke roots??

Ze zijn godverdomme hier geboren!!


Het Nederlandse paspoort is voor de pragmatische allochtonen niet meer en niet minder dan een staasruif-graaivergunning. Een zilvervloot boekje.

Verder blijven ze tot in lengte der eeuwen fijn Turk of Marokkaan en hun reet afvegen met de Nederlandse samenleving.

28-01-2010, 09:05
Afstand nationaliteit

Om Nederlander te kunnen worden, moet u bereid zijn afstand te doen van uw huidige nationaliteit. Dit betekent dat u uw huidige nationaliteit moet opgeven. Op deze regel bestaan enkele uitzonderingen.


U moet bij de indiening van uw verzoek om naturalisatie aangeven als u onder één van de uitzonderingen valt. De IND zal vervolgens beoordelen of u terecht een beroep heeft gedaan op de uitzonderingscategorie. Als u de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen, kunt u geen beroep meer doen op een uitzonderingscategorie.


Als u niet onder één van de uitzonderingen valt, moet u zelf afstand doen van uw oorspronkelijke nationaliteit. Het afstandsverzoek moet u indienen bij de autoriteiten van uw land van herkomst. Dit kan vaak bij het consulaat of de ambassade van uw land in Nederland. Het is belangrijk dat u, vóórdat u de Nederlandse nationaliteit aanvraagt, al vraagt wat de voorwaarden en eventuele kosten zijn voor het afstand doen van uw nationaliteit.


Voor sommige landen moet u eerst toestemming krijgen van de autoriteiten van uw land, voordat u een andere nationaliteit mag aannemen. Het document waaruit de toestemming blijkt, moet u bij voorkeur bij de indiening van het verzoek overleggen.


Voor de meeste landen geldt dat u pas afstand kunt doen van uw oorspronkelijke nationaliteit wanneer u de Nederlandse nationaliteit hebt gekregen. U moet wel bij uw verzoek om naturalisatie een verklaring tekenen dat u bereid bent afstand te doen van uw oorspronkelijke nationaliteit. Als u de Nederlandse nationaliteit hebt gekregen moet u contact opnemen met de autoriteiten van uw land van herkomst om het verzoek om afstand in te dienen of een verklaring van afstand af te leggen. Vaak kan dit bij het consulaat of de ambassade van uw land in Nederland. Als de afstandsprocedure is afgerond krijgt u een officiële verklaring van de autoriteiten van uw land van herkomst. Deze verklaring moet u opsturen naar de IND. Als u geen afstand hebt gedaan, terwijl dat wel zou moeten, kan het Nederlanderschap weer worden ingetrokken.

http://www.indklantdienstwijzer.nl/OverviewDetail.aspx?knowledge_id=Samenvattingscher m37NederlanderWordenViaNaturalisatie&maintab=3

28-01-2010, 09:31

Citaat door achja200:
Ik viel er op een gegeven moment in, en toen raakte ik onder de indruk van de voorzitter van de AEL.

Die jongen verwoordde heel goed mijn standpunt over godsdienstvrijheid en de rol van de staat, beter dan ik het kan eerlijk gezegd.
Ik ken zijn naam niet, maar hij is een echte liberaal en ik zal hem gaan volgen in de toekomst.

Opmerkelijk toch dat een moslim, een AEL-er, precies zo denkt als ik. Dat maakt mij echt vreselijk opptimistisch over de integratie van moslims in Nederland.



Vraag is alleen of hij ons geen rad voor de ogen draait met zijn politiek correcte woorden.

Zo glad als een paling.

28-01-2010, 09:33

Citaat door Mamalou:
Ontkracht???

Ik zag er juist een bevestiging in.


En stuitende rechtsongelijkheid. "Gewone" Nederlanders hebben die mogelijkheid namelijk niet.


"Gewone" Nederlanders worden niet gediscrimineerd om hun andere etniciteit in tegen stelling tot allochtonen. Ik denk dat dat nog erger is. Vervolgens zijn er zat kaaskoppen met een dubbele paspoort. Alleen dan niet 1 voor naar Marokko, maar wel 1 voor naar Amerika en dergelijke.

28-01-2010, 09:35

Citaat door LePublicEnemy:
"Gewone" Nederlanders worden niet gediscrimineerd om hun andere etniciteit in tegen stelling tot allochtonen. Ik denk dat dat nog erger is. Vervolgens zijn er zat kaaskoppen met een dubbele paspoort. Alleen dan niet 1 voor naar Marokko, maar wel 1 voor naar Amerika en dergelijke.



Onzin.

Nederlanders moeten hun Nederlandse paspoort inleveren als ze een andere nationaliteit aannemen.

28-01-2010, 09:36



Citaat door rasjiet:
http://www.nps.nl/nps/html/bimbosenboerkas.html


Dit is toch oud nieuws?

28-01-2010, 09:37

Citaat door achja200:
Dat zien we dan wel weer Mamalou.

Voorlopig ben ik het zeer met deze moslim eens, en was ik zeer positief verrast door zijn denkwijze.

We gaan toch niet goede opvattingen afwijzen omdat ze van een moslim komen toch ?



--------------------------------------------------------------------------------

Voor allen die hun hoop op een ‘Europese islam’ hebben gevestigd, pragmatischer, opener en toleranter, zou de Frans/Tunesische imam Hassen Chalghoumi ongetwijfeld als model kunnen dienen.

De man is nu in het nieuws omdat hij maandag door een tachtigtal orthodoxe moslims in zijn moskee nabij Parijs werd belaagd en bedreigd (zie pagina religie van gisteren). Deze commandoactie wordt in verband gebracht met het standpunt van de imam die zich afgelopen vrijdag in een krantinterview (Le Parisien) voor een boerkaverbod had uitgesproken. In werkelijkheid dateren de bedreigingen tegen de imam van zijn eerste toenaderingspogingen in 2006 met de joodse gemeenschap in Frankrijk.

Hassen Chalghoumi wordt sinds zijn gezamenlijke optredens met vooraanstaande joden als ‘l’imam des juifs’ (de jodenimam) bespot en beschimpt. Ik zag hem maandag op de Franse televisie en las enkele artikelen over hem. Zeker, Chalghoumi is een moedige man die niet bang is tegen de stroom in te roeien. Gisteren verklaarde hij dat hij in levensgevaar verkeert en dat een fatwa boven zijn hoofd hangt.

Maar wat verder opvalt, is het isolement waarin Chalghoumi momenteel verkeert. Dit ondanks de kleine groep imams die hij om zich heen heeft verzameld en die hij een beetje pompeus Conferentie van imams heeft genoemd. Een groepje dat zich sterk wil maken voor een interreligieuze dialoog. Hassen Chalghoumi wordt misschien door niet-moslims, waaronder president Sarkozy zelf, op handen gedragen maar wordt door anderen, en niet alleen salafisten, als een ‘ongelovige’ en een ‘jood’ beschouwd.

Meest schokkend in dit register is de reactie van de UOIF, de grootste moslimorganisatie van Frankrijk, op de commandoactie van maandagavond. Haar voorzitter Fouad Alaoui, die door de imam van meegaandheid met zijn belagers wordt beschuldigd, heeft weinig op met de ‘jodenimam’: ‘We hebben hem al enkele keren gewaarschuwd dat hij op zijn woorden moest letten. Omdat hij anders het risico liep om reacties van extremisten te krijgen.’

De boodschap is duidelijk: als een imam teveel de nadruk op toenadering met joden legt en zich tegen de boerka uitspreekt, heeft hij de onaangename consequenties over zijn standpunt aan zichzelf te danken. Dan hoeft hij kennelijk ook niet op de steun van Tariq Ramadan te rekenen, de man die het boegbeeld van de ‘Europese islam’ pretendeert te zijn.

En dit brengt mij tot de enige conclusie mogelijk: het is met die zogenaamde Europese islam nogal droevig gesteld en de zwaluw Chalghoumi brengt een hypothetische lente niet echt dichterbij. Erger: de jagers houden hun geweer klaar om die vreemde vogel uit de lucht te halen. Want wat men vooral ziet in Frankrijk en elders, is een verbreiding en verharding van de meest orthodoxe vormen van de islam. Haatpreken galmen vaker in moskeeën dan verzoeningsdiscours, hoofddoeken zijn bezig met een spectaculaire opmars en intimidaties tegen andersdenkende geloofsgenoten worden steeds opener en gewelddadiger.

Je kunt altijd van een Europese islam blijven dromen maar voorlopig is de islam verwikkeld in een permanente crisis en is een bron van (interne) conflicten. Alleen jammer dat deze conflicten ook op niet islamitische grond worden uitgevochten.

Ephimenco

http://www.trouw.nl/opinie/columnist...odenimam_.html

28-01-2010, 09:40

Citaat door Mamalou:
Onzin.

Nederlanders moeten hun Nederlandse paspoort inleveren als ze een andere nationaliteit aannemen.


Ik heb het over paspoorten. Ik heb zelf de Nederlandse nationaliteit, maar 2 paspoorten. Althans dat denk ik. Ik heb nooit een Marokkaans paspoort aangevraagd. En Nederlanders hebben dat ook.


Citaat:
Een nationaliteit
Het komt steeds meer voor dat mensen twee paspoorten hebben. Dat raad wijst er nadrukkelijk op dat dit niet alleen geldt voor nieuwe Nederlanders, maar ook voor Nederlandse emigranten. Tijdens haar onderzoek heeft Meurs ook gekeken hoe Nederlanders in het buitenland daarover denken. "Er waren mensen die duidelijk kozen voor één nationaliteit, maar andere vonden het belangrijk in hun nieuwe woonland te naturaliseren, maar toch ook hun verbinding met Nederland niet te verliezen. Het is dus geen eenduidig beeld. En daarom vinden wij het belangrijk dat mensen daar zelf voor kunnen kiezen."
http://static.rnw.nl/migratie/www.wereldomroep.nl/actua/nl/samenleving/240907paspoort-redirected