Bekijk volle/desktop versie : Eendaagse conferentie - Moskee El Tawheed



Pagina's : [1] 2 3 4

27-01-2010, 20:26




http://eltawheed.nl/index.php?nav=nieuws&nid=534

27-01-2010, 20:30


Die sprekers heb ik nooit wat van gehoord.. zijn het beginners?
Als ik vragen mag natuurlijk

27-01-2010, 20:39

Citaat door IslaamFanaat:
Die sprekers heb ik nooit wat van gehoord.. zijn het beginners?
Als ik vragen mag natuurlijk


Abou Ouail is een van de broeders die actief zijn met dawa vooral in het zuiden. Hij is een van de studenten van Sheikh Aboe Suhayb. Op de volgende link tref je zijn lezingen op al-yaqeen.

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/openperspreker.php?spreker=14

Abou Hadjar is broeder Ahmed Khoudhi. Hij is actief in Amsterdam en geeft wekelijkse lessen in moskee El Tawheed. Ook hij is een van de studenten van Sheikh Aboe Suhayb.

Broeder Amir zit in de jongeren commissie van moskee El Tawheed en heeft vaker lezingen gegeven in moskee El Tawheed.

Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is.

27-01-2010, 20:45
Alsof alle lezinggevers in NL geautoriseerd zijn om lessen te geven.. de meeste zijn gewoon broeders die mawaa3idh geven..

27-01-2010, 20:52



Citaat door haifaany:
Abou Ouail is een van de broeders die actief zijn met dawa vooral in het zuiden. Hij is een van de studenten van Sheikh Aboe Suhayb. Op de volgende link tref je zijn lezingen op al-yaqeen.

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/openperspreker.php?spreker=14

Abou Hadjar is broeder Ahmed Khoudhi. Hij is actief in Amsterdam en geeft wekelijkse lessen in moskee El Tawheed. Ook hij is een van de studenten van Sheikh Aboe Suhayb.

Broeder Amir zit in de jongeren commissie van moskee El Tawheed en heeft vaker lezingen gegeven in moskee El Tawheed.

Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is.


Heb je inshaaAllah wat achtergrond informatie voor mij over Abou suhayb? want ik heb zijn naam vaker horen vallen maar weet er niet veel van..

Ps; dit is niet uit twijfel over de lezing gevers maar gewoon uit weetlust en nieuwschierigheid

27-01-2010, 21:23

Citaat door IslaamFanaat:
Heb je inshaaAllah wat achtergrond informatie voor mij over Abou suhayb? want ik heb zijn naam vaker horen vallen maar weet er niet veel van..

Ps; dit is niet uit twijfel over de lezing gevers maar gewoon uit weetlust en nieuwschierigheid


Hij is een van de eerste studenten van Sheikh al-Albaany. Hij heeft de contact met hem tot de laatste dagen voor het overlijden van de Sheikh onderhouden. Hieronder een aantal boeken die de sheikh heeft geschreven:

1 ما أنا عليه وأصجابي طبع
2 منهجية الدعوة المعاصرة طبع
3 الميسر في تفهيم الفقه الأكبر قيد الطبع
4 مذكرة في علوم القرآن طبع
5 مذكرة في أصول الفقه طبع
6 البينات السلفية طبع
7 مقدمة في فقه أصول الدعوة من شرح حديث جبريل طبع
8 نظرات في منهج الإخوان المسلمين طبع
9 نظرات في كتاب منهج الأنبياء في الدعوة إلى الله طبع
10 مائة طريقة في الدعوة إلى الله طبع
11 إيقاظ الهمة بسيرة مجدد السنة وإمام الأمة قيد الطبع
12 الإسلام منهج الإصلاح طبع
13 حتى لا نسقط في الفتنة طبع



Hier kun je een van de lezingen van de Sheikh bekijken



Meerdere sheikhs uit de Saudie en Emirates en kuwait zijn bij hem in tilburg op bezoek geweest, waaronder: Sheikh Hamad al-Huraiqy, Sheikh al-3ariefi, Sheikh Khalid Shoedjaa3, Sheikh Naayef al3adjmie en anderen.

Samengevat: onder de bekende predikers is hij de meest geleerde Sheikh in Europa. Moge Allaah hem belonen.

27-01-2010, 21:33
Tayyab, Jazaak Allah ghairan aghi

27-01-2010, 22:10

Citaat door haifaany:
Hij is een van de eerste studenten van Sheikh al-Albaany. Hij heeft de contact met hem tot de laatste dagen voor het overlijden van de Sheikh onderhouden.


Sheikh Sa'd ash-Shathi heeft tijdens zijn laatste bezoek naar Nederland gezegd over Sheikh Abu Suhayb: "Wij zoeken toenadering tot Allah middels zijn liefde"

27-01-2010, 22:16

Citaat door IslaamFanaat:
Heb je inshaaAllah wat achtergrond informatie voor mij over Abou suhayb? want ik heb zijn naam vaker horen vallen maar weet er niet veel van..

Ps; dit is niet uit twijfel over de lezing gevers maar gewoon uit weetlust en nieuwschierigheid


Shaykh Ahmed Salam (Aboe Suhayb) ken je wel. Ken je die ene imam die in het nieuws kwam, omdat hij weigerde Rita Verdonk een hand te geven? Juist, dat is shaykh Aboe Suhayb.

27-01-2010, 22:17

Citaat door Naambestaatal:
Shaykh Ahmed Salam (Aboe Suhayb) ken je wel. Ken je die ene imam die in het nieuws kwam, omdat hij weigerde Rita Verdonk een hand te geven? Juist, dat is shaykh Aboe Suhayb.


Sheikh Aboe Suhayb is niet daardoor bekend bij de moslims BarakaLahufik, de meeste uitnodigers naar Allah in Nederland zijn hem studenten.

zie hier

http://ar.deboodschap.com/index2.php?option=com_mgmedia2&mode=popup&playerid =549a93dc7ac5e9e347b15ee1d1dc5e1c&no_html=1

27-01-2010, 22:20

Citaat door um_7usaam:
Alsof alle lezinggevers in NL geautoriseerd zijn om lessen te geven.. de meeste zijn gewoon broeders die mawaa3idh geven..



autorisatie is niet vereist

wel de correcte kennis en het in acht nemen van de grenzen .

27-01-2010, 22:30

Citaat door xxxxxxxxxx:
Sheikh Aboe Suhayb is niet daardoor bekend bij de moslims BarakaLahufik, de meeste uitnodigers naar Allah in Nederland zijn hem studenten.

zie hier

http://ar.deboodschap.com/index2.php?option=com_mgmedia2&mode=popup&playerid =549a93dc7ac5e9e347b15ee1d1dc5e1c&no_html=1


Het gaat nu even niet om het feit waardoor hij bekend is. Bij de meesten is dat vanwege zijn kennis, maar zij zegt dat zij hem niet kent. Nu herinner ik haar aan iets dat door de media aandachtig werd verspreid, waardoor de kans toch groter is dat ze 'm wel kent.

27-01-2010, 22:37



Citaat door Al-Maghribi:
autorisatie is niet vereist

wel de correcte kennis en het in acht nemen van de grenzen .


Ik bedoelde met autorisatie ook de correcte kennis. Er zijn sommige lezinggevers die niet eens de arabische taal machtig zijn. Ik roddel niet noch weerleg ik hun. Ik waardeer dat deze broeders energie en tijd in da'wah steken.. laakin bedoelde dat de meeste du'aat hier in NL niet 'echt' gestudeerd hebben (als we hun zouden vergeleken met de du'aat uit (arabische) islamitische landen)

27-01-2010, 22:40

Citaat door um_7usaam:
Ik bedoelde met autorisatie ook de correcte kennis. Er zijn sommige lezinggevers die niet eens de arabische taal machtig zijn. Ik roddel niet noch weerleg ik hun. Ik waardeer dat deze broeders energie en tijd in da'wah steken.. laakin bedoelde dat de meeste du'aat hier in NL niet 'echt' gestudeerd hebben (als we hun zouden vergeleken met de du'aat uit (arabische) islamitische landen)


Ze kennen hun positie.

27-01-2010, 22:44

Citaat door xxxxxxxxxx:
Ze kennen hun positie.


Ik heb nergens beweerd dat ze hun positie niet kennen.. mij gaat het meer om de positie die wij hun toekennen.

(Ik bekritiseer deze broeders niet, dus begrijp mij vooral niet verkeerd)

Pagina's : [1] 2 3 4