Bekijk volle/desktop versie : Is de islam niet waar?



Pagina's : [1] 2 3 4

27-01-2010, 20:07
Er worden hier vaak bewijzen geplaatst ( meestal wetenschappelijke ) uit de koran waarom de islam waar moet zijn.

Een aantal ervan wordt door de ongelovigen ontkracht.. alleen de vraag is wat wordt er ontkracht? Dat de koran niet waar is ?

Of dat het wetenschappelijk bewijs niet waar is .

De ongelovigen bewijzen dat de koran niet waar is bijvoorbeeld omtrent de 7 hemelen die als wetenschappelijk bewijs wordt gebruikt bij de atmosfeer, stratosfeer enzovoorts en ze als bewijs voor hun oordeel een ander stuk tekst uit de koran gebruiken dat zegt dat de laagste hemel versierd is met sterren..

Dit bewijst echter alleen dat het zogenaamde wetenschappelijk bewijs niet in overeenstemming is met de koran en niet dat de koran daadwerkelijk niet authentiek is.

Ik heb dan maar 1 vraag. Bewijst jullie mij dat de koran NIET waar is.

Maar zodra jullie bewijzen ontkracht is vraag ik om openheid wat betreft de islam en er kennis over op te doen, opdat Allah jullie leiding mocht geven.

Zoniet beseft dan dat je niet op zoek bent naar de echte waarheid omdat het misschien te eng is voor je of om een andere smoes, dat niet een goede reden zal zijn.

Want hoe weet jij of de dag des oordeels er nou echt is, of niet? Stel dat het er is maar je sterft als iemand die er niet in gelooft.. sta je toch voor paal op de dag des oordeels?

Dus hierbij vraag ik jullie nogmaals, zodra je er niet in slaagt de Koran te ontkrachten vraag ik jullie om kennis op te doen over de islam opdat allah jullie mocht leiden.

Wie dan? Kom maar op.

p.s. Ik verwacht een discussie, dus geen scheldpartijen, geen beledigingen over personen of religies hou net netjes.

27-01-2010, 20:13


Ik denk dat sommigen een probleem hebben met het gegeven dat men op het dwangmatige af probeert de wetenschap te bewzijen vanuit de koran, of de koran vanuit de wetenschap. Sommige mensen weten veel van de wetenschap en weten daarom, en tonen dat aan, dat sommige 'wonderen in de koran' helemaal geen wonderen zijn, maar zaken die ook al bekend waren voor de islam.

Persoonlijk zie ik de noodzaak niet van het zo krampachtig in overeenstemming willen brengen van koran en wetenschap. Immers, de wetenschap praat over iets anders als de koran -dat over religie, over God gaat. De koran heeft helemaal niet als doel om alles wetenschappelijk te verklaren, maar heeft als doel -als het een religieus geschrift is, om het verhaal van God te vertellen.
Door zo de nadruk te gaan leggen op de wetenschap, wordt feitelijk de wetenschap het einde van alle tegenspraak, en daarmee God op het tweede plan gezet.

Sommigen die straks zullen reageren, zien dit antwoord als een vorm van haat. Dat is het niet, moge dat duidelijk zijn.

27-01-2010, 20:15

Citaat door Tiberius:
Interessant onderwerp. De Koran wordt inderdaad niet ontkracht door te wijzen op een verkeerde interpretatie ervan. Los van de vraag of men nu wel of niet in de Koran gelooft, kan men slechts de onzin van sommige 'wetenschappelijke' interpretaties ervan aan het licht brengen.


Ja dat inderdaad, maar in tegenstelling tot andere religies, letterlijk ELKE andere religie kan ik of tegenstrijdig heid of met logisch nadenken concluderen dat het in ieder geval de vorm van nu niet het ware geloof is, dat heb ik niet bij de islam gevonden.. dus wie mij hiermee kan confronteren zodanig dat ik geen kant op kan, zal ik van mijn geloof aftreden..

27-01-2010, 20:17

Citaat door AMLO2008:
Ik denk dat sommigen een probleem hebben met het gegeven dat men op het dwangmatige af probeert de wetenschap te bewzijen vanuit de koran, of de koran vanuit de wetenschap. Sommige mensen weten veel van de wetenschap en weten daarom, en tonen dat aan, dat sommige 'wonderen in de koran' helemaal geen wonderen zijn, maar zaken die ook al bekend waren voor de islam.

Persoonlijk zie ik de noodzaak niet van het zo krampachtig in overeenstemming willen brengen van koran en wetenschap. Immers, de wetenschap praat over iets anders als de koran -dat over religie, over God gaat. De koran heeft helemaal niet als doel om alles wetenschappelijk te verklaren, maar heeft als doel -als het een religieus geschrift is, om het verhaal van God te vertellen.
Door zo de nadruk te gaan leggen op de wetenschap, wordt feitelijk de wetenschap het einde van alle tegenspraak, en daarmee God op het tweede plan gezet.

Sommigen die straks zullen reageren, zien dit antwoord als een vorm van haat. Dat is het niet, moge dat duidelijk zijn.


Het doel van de koran heb je niet goed begrepen, het is een leiding, een wonder opzichzelf en het daagt men uit het te ontkrachtigen als zij er niet in geloven..

27-01-2010, 20:25


niemand? kom op ik lees zo veel aanvallen op de islam maar stel ik 1 simpele vraag krijg ik geen antwoord?

27-01-2010, 20:31
Oh ja wel zoals de bijbel met zijn tegenstrijdigheden ( dat maakt het al niet goddelijk meer en er staat toch echt wel in de bijbel dat het gods woord is)
De thora die beweert dat niet joden varkens zijn en dat je alleen als jood geboren kan worden..als dat zo zou zijn dan zou ik niet veel liefde hebben voor god
en de andere religies met krishna en dergelijken die aanbidden in iets wat ze zelf gecreerd hebben want ik heb nooit die daadwerkelijke god gezien die loopt met 6 armen of een olifanten kop dan zou ik meteen overtuigt zijn.. de koran daaren tegen heeft geen van deze kenmerken..

27-01-2010, 20:38

Citaat door hageneesss:
Het doel van de koran heb je niet goed begrepen, het is een leiding, een wonder opzichzelf en het daagt men uit het te ontkrachtigen als zij er niet in geloven..
Begrijp je niet helemaal. Het doel van de koran is anderen uit te dagen om de boodschap te ontkrachten?

Mijn vraag: Wil de koran iets zeggen over wie God is, of over wat wetenschap is?

27-01-2010, 20:40

Citaat door hageneesss:
De ongelovigen bewijzen dat de koran niet waar is bijvoorbeeld omtrent de 7 hemelen die als wetenschappelijk bewijs wordt gebruikt bij de atmosfeer, stratosfeer enzovoorts en ze als bewijs voor hun oordeel een ander stuk tekst uit de koran gebruiken dat zegt dat de laagste hemel versierd is met sterren..

Dit bewijst echter alleen dat het zogenaamde wetenschappelijk bewijs niet in overeenstemming is met de koran en niet dat de koran daadwerkelijk niet authentiek is.
Het voorbeeld (en andere vergelijkbare voorbeelden) bewijzen niet dat de Koran niet waar zou zijn. Het enige wat aangevoerd wordt, is dat het koppelen van de betreffende Koranteksten aan bepaald wetenschappelijk onderzoek niet juist is.

Hierover heeft sheik Saalih al-Fowzaan het volgende gezegd:

Vraag: Wij horen herhaaldelijk over hetgeen dat men de wetenschappelijke wonderen van de Koran noemt, is het toegestaan om deze soort met de Wonderen van de Koran te verbinden en de Koranische Verzen te gebruiken voor verklaring van deze zaken?

Antwoord: Wij hebben meerdere keren over deze zaak gesproken en erop geattendeerd. Wij zeiden: "Het is niet toegestaan om de Woorden van Allaah de Verheven Majesteit te interpreteren behalve met de (bij de geleerden) bekende fundamenten van Tafsier.

Dit wil zeggen: de Koran te interpreteren door middel van (andere Verzen uit) de Koran, of door middel van de Soennah, of via de interpretatie van de Metgezellen en de interpretatie van de Opvolgers. En hier wordt niets extra's aan toegevoegd! Er wordt dus geen interpretatie gemaakt door middel van hedendaagse stellingen, want deze stellingen zijn soms correct maar soms ook incorrect, en het zijn menselijke uitspraken en handelingen.

Dit wordt dus niet gebruikt om de Woorden van Allaah de Verheven Majesteit te interpreteren. We zeggen dus niet, dat dit de bedoeling van Allaah is met dit en dat Vers, want dit zijn uitspraken over Allaah die niet op kennis zijn gebaseerd! Allaah is ver verheven van (zulk soort) uitspraken. En hoeveel stellingen waren ooit eens correct, maar werden na een geringe tijd incorrect en leugenachtig nadat hier een andere stelling opvolgde? Allaah Ta'ala zegt: ((En jullie is slechts een klein gedeelte van de kennis geschonken.)) [Al-Israa`: 85].

Het is dus niet toegestaan om de Koran met dit soort zaken te interpreteren, en we noemen dit geen Wetenschappelijke wonderen van de Koran!

Bron: Vraag 185 al-Iedjaabaat al-Mohime

27-01-2010, 20:42
Notificatie

27-01-2010, 20:43

Citaat door AMLO2008:
Begrijp je niet helemaal. Het doel van de koran is anderen uit te dagen om de boodschap te ontkrachten?

Mijn vraag: Wil de koran iets zeggen over wie God is, of over wat wetenschap is?


Het legt uit wie God is, hoe je dient te leven, hoe je niet dient te leven, dat je geloven moet in de voorgaande profeten en de profeet mohammed, het legt uit dat het de ultieme waarheid is, het legt uit dat de koran zelf kennis bevat dat de mens niet heeft, dat er duidelijkheden en onduidelijkheden in zit, het nodigt de ongelovigen uit tot het geloven in de ware god, het daagt de ongelovigen uit de koran zelf als waarheid te ontkrachten als het niet de boodschap van god is. Dit is wat de koran wil zeggen

27-01-2010, 20:45

Citaat door hageneesss:
Oh ja wel zoals de bijbel met zijn tegenstrijdigheden ( dat maakt het al niet goddelijk meer en er staat toch echt wel in de bijbel dat het gods woord is)
De thora die beweert dat niet joden varkens zijn en dat je alleen als jood geboren kan worden..als dat zo zou zijn dan zou ik niet veel liefde hebben voor god
en de andere religies met krishna en dergelijken die aanbidden in iets wat ze zelf gecreerd hebben want ik heb nooit die daadwerkelijke god gezien die loopt met 6 armen of een olifanten kop dan zou ik meteen overtuigt zijn.. de koran daaren tegen heeft geen van deze kenmerken..

Je levert geen bewijzen dat de koran waar is.
Je opmerking over de bijbel en tegenstrijdigheden is een ongefundeerde opmerking, en geen bewijs dat de koran wel waar is.
De opmerking over de thora 'die beweert dat niet joden varkens zijn' slaat echt nergens op. Waarom zou de thora dat beweren? Beweert de koran dat zelf overigens?
Dat iedereen als jood geboren wordt, is hetzelfde als zeggen dat iedereen als moslim geboren wordt. Ook geen bewijs dus voor de waarheid van de koran of de thora.

Maar Tiberius zegt volgens mij dat je niet kunt zeggen dat de koran niet waar is.Maar je kunt ook niet beweren dat hij wel waar is, zeker niet door wetenschappelijke wonderen. Want daarmee maak je de wetenschap groter dan de koran of dan God> Dat is mijn stelling.

27-01-2010, 20:46

Citaat door hageneesss:
niemand? kom op ik lees zo veel aanvallen op de islam maar stel ik 1 simpele vraag krijg ik geen antwoord?


hoi Hageneesss,
er zijn hier maar een paar niet-Moslims actief op dit forum, dus je zal ook wat geduld moeten hebben.

Ik ben hier niet om de Islam aan te vallen of te ontkrachten, ik ben hier juist gewoon neutraal om er meer over te leren.
Ik stel gewoon vragen of probeer meer duidelijkheid over bepaalde zaken te krijgen enz. omdat ik er graag meer over wil weten.

Als ik onwaarheden over mijn eigen Geloofsovertuiging zie of kortzichtigheid of vooroordelen, ook in het algemeen, geef ik informatie of mijn visie daarover.

Verder gelooft voor mij in principe iedereen wat ie maar wil Moslim, Jood, Christen enz. of is Atheist of Agnost, ik respecteer dat verder van iemand en heb niet de behoefte om dat bij iemand te veranderen.
Verder heb ik gemerkt dat discussies over elkaars Geloofsovertuiging en zeker het ontkrachten of aanvallen daarvan geen enkele zin heeft, je raakt onherroepelijk uitieindelijk in een welles-nietes-discussie.
Dus ik heb daar geen behoefte aan.

Ieder zijn/haar eigen Waarheid.

Het enige wat ik hier altijd hoop als Christen is dat ik net zoveel respect terug krijg als dat ik heb voor de Islam.

Vrede zij met jou en vriendelijke groet

27-01-2010, 20:47



Citaat door hageneesss:
Het legt uit wie God is, hoe je dient te leven, hoe je niet dient te leven, dat je geloven moet in de voorgaande profeten en de profeet mohammed, het legt uit dat het de ultieme waarheid is, het legt uit dat de koran zelf kennis bevat dat de mens niet heeft, dat er duidelijkheden en onduidelijkheden in zit, het nodigt de ongelovigen uit tot het geloven in de ware god, het daagt de ongelovigen uit de koran zelf als waarheid te ontkrachten als het niet de boodschap van god is. Dit is wat de koran wil zeggen
Prima. Het wil dus niets over de wetenschap zeggen. Moet men dus ook niet doen. (zie al een post hierover).

27-01-2010, 20:50

Citaat door AMLO2008:
Je levert geen bewijzen dat de koran waar is.
Je opmerking over de bijbel en tegenstrijdigheden is een ongefundeerde opmerking, en geen bewijs dat de koran wel waar is.
De opmerking over de thora 'die beweert dat niet joden varkens zijn' slaat echt nergens op. Waarom zou de thora dat beweren? Beweert de koran dat zelf overigens?
Dat iedereen als jood geboren wordt, is hetzelfde als zeggen dat iedereen als moslim geboren wordt. Ook geen bewijs dus voor de waarheid van de koran of de thora.

Maar Tiberius zegt volgens mij dat je niet kunt zeggen dat de koran niet waar is.Maar je kunt ook niet beweren dat hij wel waar is, zeker niet door wetenschappelijke wonderen. Want daarmee maak je de wetenschap groter dan de koran of dan God> Dat is mijn stelling.


Het gaat mij niet om de bewijzen dat de koran wel waar is, daar geloof ik zelf in met mijn kennis over de koran, het discussie punt is wat maakt de koran dan niet waar?
Daarnaast is de opmerking over de bijbel en tegenstrijdigheden en de thora en zijn teksten en de andere religies met hun beelden juist heel erg gefundeerd, namelijk uit de religies boeken of beelden zelf. Ik heb geen dictaties van de boeken of fotos van de beelden erbij gezet omdat ik er vanuit ga dat het nu wel algemeen bekend is hoe de stand van zaken is omtrent de bovengenoemde religies, als jij daar geen kennis van hebt, hou me op de hoogte dan kom ik wel met bewijs voering.

27-01-2010, 20:51
Ik heb niks ontkracht zien worden

er wordt hier, in discussies over de wetenschappelijke wonderen van de Koran, vaak geroepen ja maar aristoteles wist dat ook, ja maar die wist dat ook, echter zie ik nooit mensen die dat beweren ook concreet bewijs leveren dat de grieken inderdaad over die kennis beschikten.

Voordat je die wonderen kunt ontkrachten, moet je dus eerst bewijzen dat die kennis toen bekend was, dat die kennis bij de arabieren ook bekend was en dat die kennis bij onze profeet bekend was.

Pagina's : [1] 2 3 4