Bekijk volle/desktop versie : Ben jij ook verslaafd aan weerleggingen?‏



Pagina's : [1] 2

27-01-2010, 17:58

"Ik adviseer jou en andere jongeren die zich op een afwijkende lijn bevinden.."

"Vervolgens, koester geen afgunst tegen jouw Moslimbroeder slechts omdat hij, ik zeg niet de fout in is gegaan, maar ik zeg, slechts omdat hij afgeweken is!"
[/SIZE][SIZE=5]
[/SIZE][SIZE=2]Hier geeft al-Imaam, Shaykh Muhammad Naasir ad-Deen al-Albaani
- rahimahullaah - een advies aan de jongeren die zich, zoals hij dat noemt, op een "afwijkende lijn" bevinden door hun verslaving aan weerleggingen.[/SIZE][SIZE=5]



http://www.youtube.com/watch?v=cEbc4YtWpOc


27-01-2010, 18:34


Allahuma Aslih alAhwaal

27-01-2010, 19:04
Mashallah, ik las laatst een stukje.

In de Shafi'i madhab leer je bij taharah, dat water als het een bepaald aantal liter is, volgens mij meer dan 200 nog iets liter, dat ongeacht de onreine dingen die erin komen, het water rein blijft, vanwege de hoeveelheid.

Zo moeten wij onze geleerden zien, geleerden zijn oceanen van kennis en goede daden, als ze afwijken in een bepaalde zaak, wordt dan heel de oceaan onrein. Uiteraard niet.

Wasalamoe 'alaikoum.

27-01-2010, 21:00

Citaat door Fassi:


Zo moeten wij onze geleerden zien, geleerden zijn oceanen van kennis en goede daden, als ze afwijken in een bepaalde zaak, wordt dan heel de oceaan onrein. Uiteraard niet.



يقال: اخطائه مغمورة في بحر حسانته


27-01-2010, 21:01


Itla3

27-01-2010, 21:20

Citaat door xxxxxxxxxx:

Advies aan de jongeren die ervan houden om te weerleggen! [/SIZE]
[SIZE=2]- Shaykh Naasir ad-Deen al-Albaani -





http://www.youtube.com/watch?v=cEbc4YtWpOc




Goed filmpje, helemaal mee eens. Men oordeelt te snel!

27-01-2010, 21:29
wijze advisering

27-01-2010, 22:25

Citaat door Fassi:
Mashallah, ik las laatst een stukje.

In de Shafi'i madhab leer je bij taharah, dat water als het een bepaald aantal liter is, volgens mij meer dan 200 nog iets liter, dat ongeacht de onreine dingen die erin komen, het water rein blijft, vanwege de hoeveelheid.

Zo moeten wij onze geleerden zien, geleerden zijn oceanen van kennis en goede daden, als ze afwijken in een bepaalde zaak, wordt dan heel de oceaan onrein. Uiteraard niet.

Wasalamoe 'alaikoum.



haha... Mooie vergelijking!

28-01-2010, 07:53

Citaat door Fassi:
Mashallah, ik las laatst een stukje.

In de Shafi'i madhab leer je bij taharah, dat water als het een bepaald aantal liter is, volgens mij meer dan 200 nog iets liter, dat ongeacht de onreine dingen die erin komen, het water rein blijft, vanwege de hoeveelheid.

Zo moeten wij onze geleerden zien, geleerden zijn oceanen van kennis en goede daden, als ze afwijken in een bepaalde zaak, wordt dan heel de oceaan onrein. Uiteraard niet.

Wasalamoe 'alaikoum.



Juist, zo kan men het ook zien. Maar men moet ook niet vergeten dat er op de goede kant van de weegschaal ook daden zitten en dat deze ook meetellen en dit wordt helaas vaak vergeten door velen. Kortom 1 slechte daad maakt een mens nog niet slecht of een kaffir.

28-01-2010, 16:18


http://www.youtube.com/watch?v=D8RiWr-xJAo


28-01-2010, 17:06
het zijn de geleerden van de selfia die het voorbeeld moeten geven aan de jongeren, weerleggen enz moet weer gedaan worden zoals vroeger gedaan werd, met boeken, en niet op youtube.

hopelijk zien ze nu in wat ze de ummah aangedaan hebben en keren ze terug naar de selef. als ze mensen willen weerleggen moeten ze dat ook doen zoals de selef dat gedaan hebben.

en die telefoongesprekken die opgenomen worden....ppfff

salaam

28-01-2010, 17:11

Citaat door yeahyeah:
het zijn de geleerden van de selfia die het voorbeeld moeten geven aan de jongeren, weerleggen enz moet weer gedaan worden zoals vroeger gedaan werd, met boeken, en niet op youtube.

hopelijk zien ze nu in wat ze de ummah aangedaan hebben en keren ze terug naar de selef. als ze mensen willen weerleggen moeten ze dat ook doen zoals de selef dat gedaan hebben.

en die telefoongesprekken die opgenomen worden....ppfff

salaam


De Fitnah van tegenwoordig!


http://www.youtube.com/watch?v=gPnZZv4mF8U

28-01-2010, 17:15



Citaat door Fassi:
Mashallah, ik las laatst een stukje.

In de Shafi'i madhab leer je bij taharah, dat water als het een bepaald aantal liter is, volgens mij meer dan 200 nog iets liter, dat ongeacht de onreine dingen die erin komen, het water rein blijft, vanwege de hoeveelheid.

Zo moeten wij onze geleerden zien, geleerden zijn oceanen van kennis en goede daden, als ze afwijken in een bepaalde zaak, wordt dan heel de oceaan onrein. Uiteraard niet.

Wasalamoe 'alaikoum.

Dat is precies wat imaam adh-dhahabi ook zegt en hij noemt de tekst van een hadith:
«إِذَا كَانَ اَلْمَاءَ قُلَّتَيْنِ لَمْ يَحْمِلْ اَلْخَبَثَ.Als het water de grote van 2 kruiken(qulatain) heeft bereikt kan het geen onreinheid bevatten.

PS:Er zijn overigens andere hadith die ook over water gaan, dus is dit niet gelijk het oordeel over water.

28-01-2010, 17:17
dat bedoel ik dus, sommige die geleerden bellen en zeggen wat vind je van die en die...

de geleerde moet niet antwoorden gezien de fitnah van nu, maar moet als antwoord geven ga ne keer ne boek lezen ofzo.

salaam

28-01-2010, 19:43
albanai de antropomorfist, !!, de het graf van de profeet salAllahu alaihi wa sallam wenst te verwijderen?!

die de Moeslims adviseerd om weg te gaan uit phalestine?!

Hij is geen Sunnie, maar een mushabbih /Hij die Allah beschrifjt met datgene wat beterking heeft op de schepping

A udhu billahi min hazalfitna al kabier

Pagina's : [1] 2