Bekijk volle/desktop versie : NS wil slogan blijven gebruiken



27-01-2010, 17:12
De NS is het niet eens met het oordeel van de Reclame Code Commissie. Deze oordeelde anderhalve week geleden dat de stelling dat treinen op tijd rijden geen stand houdt. De NS gaat tegen die uitspraak in beroep, in de hoop in de toekomst wel weer reclames van dergelijke strekking te kunnen gebruiken.


Een Belgische student had geklaagd over een reclame waarin gezegd wordt dat "Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein". De Belg vond dat echter onzin, omdat hij tijdens zijn stage vaak last had van vertragingen van de NS.

De NS vindt dat de slogan "overduidelijk een humoristisch karakter heeft". Enige overdrijving moet kunnen, vindt de vervoerder

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/01/ns_wil_slogan_blijven_gebruike.html

Zijn belgen toch nog ergens goed voor

27-01-2010, 17:25



Citaat door timioto:
De NS is het niet eens met het oordeel van de Reclame Code Commissie. Deze oordeelde anderhalve week geleden dat de stelling dat treinen op tijd rijden geen stand houdt. De NS gaat tegen die uitspraak in beroep, in de hoop in de toekomst wel weer reclames van dergelijke strekking te kunnen gebruiken.


Een Belgische student had geklaagd over een reclame waarin gezegd wordt dat "Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein". De Belg vond dat echter onzin, omdat hij tijdens zijn stage vaak last had van vertragingen van de NS.

De NS vindt dat de slogan "overduidelijk een humoristisch karakter heeft". Enige overdrijving moet kunnen, vindt de vervoerder

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/01/ns_wil_slogan_blijven_gebruike.html

Zijn belgen toch nog ergens goed voor

Ik denk dat verreweg de meeste treinreizigers daar de humor niet van in kunnen zien.

Als de NS van overdrijven houdt zou ik de volgende slogan hanteren:

"Reis met de NS, dat is een quest.
Je weet niet wanneer je vertrekt, waar je strandt en of je bedje een campingbedje wordt in een sporthal.
Maar het verbroedert wel".

27-01-2010, 17:27

Citaat door TatTwamAsi:
Ik denk dat verreweg de meeste treinreizigers daar de humor niet van in kunnen zien.

Als de NS van overdrijven houdt zou ik de volgende slogan hanteren:

"Reis met de NS, dat is een quest.
Je weet niet wanneer je vertrekt, waar je strandt en of je bedje een campingbedje wordt in een sporthal.
Maar het verbroedert wel".


Ik moet doordeweeks bijna elke dag lang met de trein.
Ik heb toen tijdens dat winterweer gestrand gezeten in Utrecht
Dus ja, ik kan de humor er bepaald ook niet van inzien.

27-01-2010, 17:55

Citaat door timioto:
Ik moet doordeweeks bijna elke dag lang met de trein.
Ik heb toen tijdens dat winterweer gestrand gezeten in Utrecht
Dus ja, ik kan de humor er bepaald ook niet van inzien.

Ik werk bij die club (als inhuur) ...

Ik heb ook een tijdje met de trein gereisd en vond het inderdaad iedere dag heel spannend ...
Ik hoef die sensatie niet meer en ga tegenwoordig met de auto, terwijl ik om de hoek bij het station werk (met de auto is 2x zo snel, en STUKKEN betrouwbaarder).
Je zou denken: het gaat sneeuwen en ijzelen: laat ik met de trein gaan. FOUT!