Bekijk volle/desktop versie : En nader niet de ontucht!



27-01-2010, 15:14



[B]Allah (عز و جل) zegt:
وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً
"En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg." (Al Israa’, 32) [/SIZE]

Allah (عز و جل) zegt in het bovengenoemde vers: " تَقْرَبُواْ " (nader).
Met andere woorden: nader ontucht niet en ook niet hetgeen ertoe leidt.
Het plegen van ontucht behoort tot de grote zonden en is een slechte weg.
De rechten van anderen worden hierdoor geschonden en de eerbaarheid wordt aangetast.
Allah (عز و جل) zegt daarom: "nader niet de ontucht."
Het niet naderen betekent automatisch dat het verboden is en dat men dus alle zaken die naar ontucht leiden moet vermijden.
Ontucht is immers de oorzaak van vele scheidingen, ruzies, ziekten en verderf.

De Profeet (صلى الله عليه وسلم) heeft gezegd: "Wanneer de ontuchtpleger ontucht pleegt, treedt al-Iemaan uit hem en wordt het als een beschaduwende wolk.
En wanneer hij (ermee) stopt, keert al-Iemaan zich in hem terug."1

Weet, moge Allah genadig met u zijn, dat Allah ons heeft geschapen met een doel.
Allah (عز و جل) heeft ons zaken toegestaan en andere verboden.
Hij (عز و جل) weet wat goed voor ons is en wat slecht voor ons is.
En ongetwijfeld behoort ontucht tot de slechte zaken.
Allah (عز و جل) heeft het zelfs als derde genoemd na twee andere grote zonden.
Hij (عز و جل) zegt namelijk:
وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَاماً يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَاناً
"En degenen die niet naast Allah een andere god aanroepen en die niemand doden, waarvan (het doden) door Allah verboden is, behalve volgens het recht en die geen ontucht plegen, want wie dat doet zal een bestraffing ontmoeten.
Voor hem zal de bestraffing vermenigvuldigd worden op de Dag der Opstanding en vernederd zal hij daarin eeuwig leven." (Al Furqaan, 68 & 69)

[SIZE="5"]Vervolgens zegt Allah:
إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلاً صَالِحاً فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً
"Behalve degene die berouw toont en gelooft en goede daden verricht.
Voor diegenen wisselt Allah hun zonden in voor goede daden.
En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig." (Al Furqaan, 70)

Beste leden, laat jullie niet verleiden door de verleidingen en geef je niet over aan de influisteringen van de shaytaan.
Je dient vanaf nu oprecht berouw te tonen en niet meer terug te vallen in deze afschuwelijke daad.
Verlaat per direct deze zonde, de mensen die een slechte invloed op je hebben en alle wegen die naar ontucht leiden.

Ik hoop dat deze boodschap de ontuchtplegers bereikt en dat zij terugkeren naar Allah!

1. Sahieh, deze hadieth is overgeleverd door imaam ibn Battah en sahieh verklaard door imaam ibn Taymiyyah en imaam al-Albaanie.[/B]


12-01-2015, 05:18


Hahaha zat je op mn profiel te gluren

12-01-2015, 05:43
Ja klopt maar wat ik zo raar vind. Waren maar 55 bekijks.
Alsof niemand geïnteresseerd is in het geloof. Blijf vooral bezig jij zo leer ik ook eens wat.

12-01-2015, 14:02
Nee komt omdat het hier 5 jaar geleden anders was.

12-01-2015, 14:09



Citaat door maroc_sweety:
Nee komt omdat het hier 5 jaar geleden anders was.
Wat bedoel je
Alles is nu vleselijke verdeelt?

12-01-2015, 14:10
Weinig mensen kwamen toen op islam en ik etc

12-01-2015, 14:16

Citaat door maroc_sweety:
Weinig mensen kwamen toen op islam en ik etc
Blijf ermee bezig aub
Zo help je elkander. Als je tijd hebt blijf zulke dingen verspreiden
Ik kijk er sowieso naar.

12-01-2015, 14:49
Insha allah

12-01-2015, 16:13
In shaa Allah