Bekijk volle/desktop versie : Conferentie 14 Februarie 2010



27-01-2010, 15:11

27-01-2010, 15:30


p.s. flyer is niet te zien.

27-01-2010, 16:43
Ik hoop dat het nu wel te zien is

27-01-2010, 16:52
Ja perfect...

up

27-01-2010, 20:37


Die sprekers.. nooit van gehoord, zijn het beginners?

27-01-2010, 21:20

Citaat door IslaamFanaat:
Die sprekers.. nooit van gehoord, zijn het beginners?


Aboe ouail die naam heb ik wel vaker zien langskomen maar goed die andere niet maar zuster er zijn wel meer sprekers dan al khattab of m.el hoceimi dat ze niet bekend zijn zegt niks over hen ik ken ook wat sprekers maar die geven geen lezingen dus de ene kiest ervoor de ander niet.


27-01-2010, 21:25
Abou Ouail is een van de broeders die actief zijn met dawa vooral in het zuiden. Hij is een van de studenten van Sheikh Aboe Suhayb. Op de volgende link tref je zijn lezingen op al-yaqeen.

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/media...php?spreker=14

Abou Hadjar is broeder Ahmed Khoudhi. Hij is actief in Amsterdam en geeft wekelijkse lessen in moskee El Tawheed. Ook hij is een van de studenten van Sheikh Aboe Suhayb.

27-01-2010, 21:45

Citaat door Aboe_Adam:

Aboe ouail die naam heb ik wel vaker zien langskomen maar goed die andere niet maar zuster er zijn wel meer sprekers dan al khattab of m.el hoceimi dat ze niet bekend zijn zegt niks over hen ik ken ook wat sprekers maar die geven geen lezingen dus de ene kiest ervoor de ander niet.



Klopt broeder maar het was meer een vraag uit nieuwschierigheid en weetlust.

Mijn vraag was totaal niet verkeerd bedoeld hoor.. Maar ik zeg wel eerlijk dat als ik niets weet over een persoon en dus weinig vertrouwen heb in die persoon, dat de kans dan klein is dat ik spontaan zijn lezingen zal beluisteren en aannemen.. Dit gwn omdat je niet klakkeloos dingen moet aannemen van iedereen om je heen

wa Allah oe a3lam, zo heeft iedereen zijn denkbeeld hierover.

Ik ben gwn voorzichtig als het gaat om kennis opnemen
want voor je het weet ga je bepaalde kennis praktiseren dat misschien helemaal niet van de soenna is..

27-01-2010, 21:50

Citaat door IslaamFanaat:
Klopt broeder maar het was meer een vraag uit nieuwschierigheid en weetlust.

Mijn vraag was totaal niet verkeerd bedoeld hoor.. Maar ik zeg wel eerlijk dat als ik niets weet over een persoon en dus weinig vertrouwen heb in die persoon, dat de kans dan klein is dat ik spontaan zijn lezingen zal beluisteren en aannemen.. Dit gwn omdat je niet klakkeloos dingen moet aannemen van iedereen om je heen

wa Allah oe a3lam, zo heeft iedereen zijn denkbeeld hierover.

Ik ben gwn voorzichtig als het gaat om kennis opnemen
want voor je het weet ga je bepaalde kennis praktiseren dat misschien helemaal niet van de soenna is..



Waarlijk, deze kennis is religie, kijk dus van wie jij je religie neemt.

En ik snap je zuster ik ben er ook voorzichtig mee daar is totaal niks mis mee dus goed dat je het vraagt..

27-01-2010, 22:03

Citaat door IslaamFanaat:
Die sprekers.. nooit van gehoord, zijn het beginners?

Aboe Ouail heb ik vaker gehoord. Zeker geen beginner. Wellicht minder bekend, maar dat is wat anders.

05-02-2010, 19:35

Citaat door IslaamFanaat:
Die sprekers.. nooit van gehoord, zijn het beginners?


Ik heb ooit les gehad van Aboe Oua-il. Ik vind hem een van de sterkste docenten die ik ooit heb gehad, maa-shaa'-Allaah.

Sommige broeders houden zich mee bezig met andere aspecten van de da'wah, zoals het lesgeven en andere zaken, in plaats van het geven van lezingen. Verder is broeder Aboe Oua-il geautoriseerd door shaykh Ahmad Salam, shaykh Fawaaz en shaykh Shershaaby om les te mogen geven. Lesgeven is iets heel anders dan het geven van lezingen en daarvoor moet je meer islamitische bagage en dus meer kennis in huis hebben.

Kortom, wil je een lezing van niveau horen, moet je echt deze conferentie bijwonen. Als je zijn lezing hebt gehoord, zul je begrijpen wat ik bedoel met niveau. Ik moet mijn hersenen uitdagen en oppoken om te begrijpen wat hij nu probeert te zeggen, maa-shaa'-Allaah. Ik hou wel van een beetje intellectuele uitdaging.


P.S. Broeder Abou Hadjar ken ik zelf niet, wel weet ik van hem dat hij door dezelfde shuyuukh is geautoriseerd om lessen/lezingen te mogen geven.