Bekijk volle/desktop versie : Lees dit aub...



27-01-2010, 03:11
salam oua3alaikom beste broeders en zusters...

mag ik vragen wat jullie geheimen zijn wat betreft het in stand houden van jullie geloof en hoe jullie dat doen..wie kan mij helpen met tips om ervoor te zorgen dat je een goede moslim wordt...ik wil dat zo graag maar ben geoon een mislukkeling die dat niet waar kan maken...ik heb veel koran in mn hoofd en doe er niets mee hoe graag en graag ik het ook wil..ik heb met alles doorzettings vermogen behalve met onze mooie beeldschone geloof...ik ga graag naar mn vrienden maar nooit naar de moskee,,,ik lees veel boeken en op internet maar maak nooit de wonderbaarlijke koran open...wie kan mij aub tips geven om de leiddraad van mijn leven te vinden en ook vast te houden voor altijd..
Alle soort hulp is meer dan van harte welkom...dank jullie/chokran

Djazaka Allaho Ghairan...

27-01-2010, 03:20


Wat is uw advies aan jongeren die beginnen te praktiseren?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Profeet, diens familie en metgezellen.

Mijn advies richting de jongeren die op het punt staan het rechte Pad te gaan bewandelen is allereerst dat zij Allah, de Verhevene, onophoudelijk vragen om hen met standvastigheid te begunstigen.

Ten tweede dienen zij het reciteren van de Koran te vermeerderen en deze tegelijkertijd ook te overpeinzen. Dit omdat het reciteren van de Koran een grote impact heeft op het hart, met name wanneer dit gepaard gaat met het overpeinzen ervan.

Als derde dient het gehoorzamen van Allah hartstochtelijk te worden voortgezet. Men dient hierin niet te verslappen of gemakzuchtig te worden. Het is ons bekend dat de Profeet (vrede zij met hem) toevlucht bij Allah heeft gezocht tegen onmacht en gemakzucht.

Als vierde dient hij gedreven op zoek te gaan naar een gezelschap van vrome mensen en verre te blijven van slecht gezelschap.

Ten vijfde adviseer ik hen dat wanneer de gedachten ‘de hoop is ver te zoeken en de weg is nog lang’ oprijzen, zij zichzelf berispen en onverzettelijk standvastig houden. Wetende dat het Paradijs omgeven is door lasten en de Hel omgeven is door lusten.

Als zesde dient hij op afstand te blijven van verderfzaaiers, zelfs als dit slaat op oude vrienden. Dit omdat slechte vrienden een effect op hem kunnen hebben, vandaar dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Het voorbeeld van een slechte vriend is als dat van een ijzersmid, of hij verbrandt jouw kleding of hij laat een akelige geur op jou achter.”
(al-Boecharie en Moeslim)

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
(Fataawaa Kibaar cOelamaa al-Oemmah, blz. 1121)


27-01-2010, 03:21
Begin met de basis 5. Dus BIDDEN, BIDDEN , BIDDEN. Zodra je bidt, komt de rest vanzelf. Weet dat salaat de sleutel tot de hemel is.

Dus begin dat op te bouwen, totdat je elke dag je salaat 5 keer per dag verricht. Als je eenmaal bidt, heb je het gevoel te pakken en komen andere dingen erbij. Dan ga je nadenken bij je beslissingen etc etc.

Bovendien, beetje boeken lezen over islam enzo, gewoon de onderwerpen die je interesseren, is ook heel handig. Erg interessant, hoe meer je leest, hoe meer je wil lezen.

Veel succes. Moge Allah jou en al mijn moslim broeders en zuster(incl me ofcourse) leiden insha'Allah

27-01-2010, 03:21
dank je wel beste Broeder...Djazakka Allaho gairan...echt bedankt en mooi uitgelegd.

27-01-2010, 03:22


hartstikke bedankt echt waar.

27-01-2010, 03:38

Citaat door Jaouad_Twity:
dank je wel beste Broeder...Djazakka Allaho gairan...echt bedankt en mooi uitgelegd.


Wa iyaak agie en hou altijd deze woorden in je hoofd..

Vergeet de dood niet want de dood zal jou zeker niet vergeten.


27-01-2010, 03:40

Citaat door unforgettable:
Begin met de basis 5. Dus BIDDEN, BIDDEN , BIDDEN. Zodra je bidt, komt de rest vanzelf. Weet dat salaat de sleutel tot de hemel is.

Dus begin dat op te bouwen, totdat je elke dag je salaat 5 keer per dag verricht. Als je eenmaal bidt, heb je het gevoel te pakken en komen andere dingen erbij. Dan ga je nadenken bij je beslissingen etc etc.

Bovendien, beetje boeken lezen over islam enzo, gewoon de onderwerpen die je interesseren, is ook heel handig. Erg interessant, hoe meer je leest, hoe meer je wil lezen.

Veel succes. Moge Allah jou en al mijn moslim broeders en zuster(incl me ofcourse) leiden insha'Allah


En uiteraard het slechte vermijden en veel dua doen Allah vragen om je standvastig te maken want Allah is Degene die tot alles in staat is Allah zegt slechts Wees en Het is.


27-01-2010, 03:40
dat zal ik zeker niet doen, bedankt voor je mooie wijze woorden

27-01-2010, 03:43

Citaat door Jaouad_Twity:
dat zal ik zeker niet doen, bedankt voor je mooie wijze woorden


Alhamdoelillah geen dank broeder.


27-01-2010, 10:31
je moet an de dood denken, darover lezen, wat de straf is voor die geene die ongehoorzaam zjin.

De Prophet sallahu 3alayhi wa salam zij: Een intelligente Mens is iemand die altijd over de Dood naar denkt en darop voorberijd

27-01-2010, 10:33

Citaat door Guy:
Salaam aleikum wa rahmatullaah.

De eerste vraag, gaat over de de middelen die helpen om je Imaan te versterken, indien een persoon een zwak Imaan heeft. Hoe versterkt hij zijn Imaan?

Zie het antwoord van ash-Shaykh Saalih ibn Fawzaan ibn Abdillaah Aal-Fawzaan(moge Allaah hem beschermen). Lid van het Permanente Comité, al-Ladjnah al-Daa'imah.



http://www.youtube.com/watch?v=tjf13OM0c1g


Bismillaah.

27-01-2010, 10:34

Citaat door Guy:
Het is belangrijk (als beginneling!) kennis op te doen en daarbij te beginnen met de geloofsleer(aqeedah) en at-Tawheed. Ik plaats wat boeken waar mee men dient te beginnen en waarmee men inchaAllaah van de mensen van al-Djannah zal behoren indien men dit naleeft.

Bestrijding van de onwetendheid van vele mensen betreffende de aanbidding van anderen naast Allaah- Shaikh Bin Baaz

Uitleg van de drie fundamentele grondbeginselen- Sheikh Moh'ammed ibn Saalih' Al-'Oethaymien

Uitleg van de Fundamenten van het Geloof - Deel 1- Sheikh ibn al-'Oethaymien

Uitleg van de Fundamenten van het Geloof - Deel 2 - Sheikh ibn al-'Oethaymien

De Authentieke Aqeedah (geloofsleer/dogmatiek)- Sheikh Abdulaziz ibn Baaz

De Zes Fundamenten- Sheikh Mohammed ibn Abdulwahhaab

Uitleg van de vier principes betreft Shirk - Sheikh Saalih Aal ash-Sheikh

Uitleg van de Vier Principes - Shaych Zayd Ibn Mohammed al Madkhalee

De Profijtvolle Uitspraken Betreffende Bewijzen voor de Tauwhied Deel 1 -Shaych Mohammed ibn `Abdoel-Wahhaab ibn `Alie al-Yamanie al-Wassaabie al-`Abdilie

De Getuigenis van Tauwhied - Shaykh Dr. Saleh as-Saleh

Niet schrikken, het zijn er veel. Maar je kan er de tijd voor nemen, en het is slechts als tip.

En op deze site zijn meer nuttige artikelen te vinden over Aqeedah(geloofsleer) etc.

http://www.sincerehearts.nl/

Wa salaam aleikum wa rahmatullaah.


Bismillaah, moge Allaah jou standvastig maken op de Waarheid tot je dood.

27-01-2010, 10:40


veel koran lezen en luisteren

27-01-2010, 14:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hele goede topic, Yahdeekum Allah.

24-03-2010, 11:21

Citaat door Jaouad_Twity:
salam oua3alaikom beste broeders en zusters...

mag ik vragen wat jullie geheimen zijn wat betreft het in stand houden van jullie geloof en hoe jullie dat doen..wie kan mij helpen met tips om ervoor te zorgen dat je een goede moslim wordt...ik wil dat zo graag maar ben geoon een mislukkeling die dat niet waar kan maken...ik heb veel koran in mn hoofd en doe er niets mee hoe graag en graag ik het ook wil..ik heb met alles doorzettings vermogen behalve met onze mooie beeldschone geloof...ik ga graag naar mn vrienden maar nooit naar de moskee,,,ik lees veel boeken en op internet maar maak nooit de wonderbaarlijke koran open...wie kan mij aub tips geven om de leiddraad van mijn leven te vinden en ook vast te houden voor altijd..
Alle soort hulp is meer dan van harte welkom...dank jullie/chokran

Djazaka Allaho Ghairan...


ik ben gierig eerlijk gezegd maar wat ik weet is dat je beter maar zoveel mogelijk je deen moet onderhouden

begin met de shaalat af en toe en witte jelaba aandoen en een doek over je hoofd en uiteraard eerst douchen en bidden en beetje lezen