Bekijk volle/desktop versie : Discipline opbouwen...



Pagina's : [1] 2 3

26-01-2010, 23:55
hoe doe je dat?

Help mij dit te bereiken. Ik heb eigenlijk een heel druk bestaan, ik studeer, werk en heb een huishouden..daarnaast ben ik ook zwanger. Toch voel ik mij op bepaalde vlakken niet gedisciplineerd...loop soms de kantjes ervan af. Dat wil ik niet meer, dat is niet alleen zonde, het kost uiteindelijk veel meer energie.

Give me some tips and tricks!!



27-01-2010, 00:10


Gewoon wat minderen met je werk en studie of helemaal stoppen.
Lekker genieten van je zwangerschap en na de bevalling lekker genieten van het opvoeden van je kindje.

Doe kennis op in de islam, praktiseer die kennis en je zal rust krijgen bi idni Allah.

Waarom moeten vrouwen tegenwoordig zoveel stressen terwijl moeder zijn al een hele belangrijke taak is?


27-01-2010, 09:06

Citaat door yaya_sale:
Gewoon wat minderen met je werk en studie of helemaal stoppen.
Lekker genieten van je zwangerschap en na de bevalling lekker genieten van het opvoeden van je kindje.

Doe kennis op in de islam, praktiseer die kennis en je zal rust krijgen bi idni Allah.

Waarom moeten vrouwen tegenwoordig zoveel stressen terwijl moeder zijn al een hele belangrijke taak is?





Are you serious? Je studeert om meer kennis op te doen en je zelf zoveel mogelijk te ontwikkelen als mens. Educatie is de weg naar ontwikkeling,vrede en vrijheid. En tegenwoordig is dat ook mogelijk voor vrouwen. Niet iedere vrouw wil de hele dag thuis zitten en kinderen baren. De Islam raadt juist aan om zoveel mogelijk kennis op te doen in dit leven en jij doet net of studeren een zonde is als vrouw zijnde..

27-01-2010, 09:12

Citaat door MyMy:
hoe doe je dat?

Help mij dit te bereiken. Ik heb eigenlijk een heel druk bestaan, ik studeer, werk en heb een huishouden..daarnaast ben ik ook zwanger. Toch voel ik mij op bepaalde vlakken niet gedisciplineerd...loop soms de kantjes ervan af. Dat wil ik niet meer, dat is niet alleen zonde, het kost uiteindelijk veel meer energie.

Give me some tips and tricks!!





Maak een planning voor jezelf. Kijk hoeveel tijd je in een week beschikbaar hebt en hoeveel tijd je waaraan besteed. Wat betreft je huishouden: doe de grote dingen in het weekend bv zodat je doordeweeks alleen maar alles hoeft bij te houden. Voor je studie ook proberen alles bij te houden en als het om leren gaat op tijd beginnen, ruim van tevoren. Als je alle stof steeds al doorneemt voor elk college, dan scheelt dat een hoop tijd, omdat je het dan al een keer gezien/gehoord hebt. Probeer naast de dingen die je MOET doen ook genoeg tijd in te plannen voor momenten van ontspanning.

27-01-2010, 09:12



Citaat door Noor7:

Are you serious? Je studeert om meer kennis op te doen en je zelf zoveel mogelijk te ontwikkelen als mens. Educatie is de weg naar ontwikkeling,vrede en vrijheid. En tegenwoordig is dat ook mogelijk voor vrouwen. Niet iedere vrouw wil de hele dag thuis zitten en kinderen baren. De Islam raadt juist aan om zoveel mogelijk kennis op te doen in dit leven en jij doet net of studeren een zonde is als vrouw zijnde..





you have spoken .

27-01-2010, 09:25

Citaat door MyMy:
hoe doe je dat?

Help mij dit te bereiken. Ik heb eigenlijk een heel druk bestaan, ik studeer, werk en heb een huishouden..daarnaast ben ik ook zwanger. Toch voel ik mij op bepaalde vlakken niet gedisciplineerd...loop soms de kantjes ervan af. Dat wil ik niet meer, dat is niet alleen zonde, het kost uiteindelijk veel meer energie.

Give me some tips and tricks!!




misschien een tip: kijk of je het mogelijk is om een huishoudster te nemen. Dat bespaart in de grootste huishoudelijke taken.
Probeer elke dag minstens een half uur te ontspannen en datgene te doen wat je rust geeft!
Sweekends je studie op 1 zetten, hierdoor heb je doordeweeks wat meer tijd over voor rust ná je werk.
En vergeet vooral niet dat je zwangerschap nu boven alles gaat, wanneer je voelt dat het teveel wordt.. stop dan ergens méé.

27-01-2010, 09:39

Citaat door Noor7:

Are you serious? Je studeert om meer kennis op te doen en je zelf zoveel mogelijk te ontwikkelen als mens. Educatie is de weg naar ontwikkeling,vrede en vrijheid. En tegenwoordig is dat ook mogelijk voor vrouwen. Niet iedere vrouw wil de hele dag thuis zitten en kinderen baren. De Islam raadt juist aan om zoveel mogelijk kennis op te doen in dit leven en jij doet net of studeren een zonde is als vrouw zijnde..



Helemaal gelijk meid! eindelijk iemand die de juiste visie heeft en daarmee bedoel ik dat ons geloof neit zei blijf lekker luieren en af en toe een boekie pakken over de islam en zie daar : goed bezig. het gaat erom dat je het leven moet leven met de juiste keuzes en beslissingen. wordt beproefd in het leven!

27-01-2010, 09:47

Citaat door maaltje:


you have spoken .




Citaat door Ghita77:
Helemaal gelijk meid! eindelijk iemand die de juiste visie heeft en daarmee bedoel ik dat ons geloof neit zei blijf lekker luieren en af en toe een boekie pakken over de islam en zie daar : goed bezig. het gaat erom dat je het leven moet leven met de juiste keuzes en beslissingen. wordt beproefd in het leven!


Exactly!

27-01-2010, 09:51
maar tegen de TS kan ik het volgende zeggen: maar een goede planning, maar niet al te strakke planning voor jezelf. Maar neem je rust wanneer het teveel wordt ivm je zwangerschap. Studie, werk kan altijd opgepakt worden. Maar je zwangerschap moet goed verlopen 9 maanden lang.

27-01-2010, 09:55
Jezus, wat een triest leven hebben de meeste Marokkaanse vrouwen toch. Meid, stop gewoon met werken. Je hebt een vent die werkt toch?

27-01-2010, 11:31

Citaat door MyMy:
hoe doe je dat?

Help mij dit te bereiken. Ik heb eigenlijk een heel druk bestaan, ik studeer, werk en heb een huishouden..daarnaast ben ik ook zwanger. Toch voel ik mij op bepaalde vlakken niet gedisciplineerd...loop soms de kantjes ervan af. Dat wil ik niet meer, dat is niet alleen zonde, het kost uiteindelijk veel meer energie.

Give me some tips and tricks!!



Je moet alles goed organiseren en dit goed met je man bespreken.. Misschien kan hij je helpen in kleine dingenin het huishouden.

Als je alles goed organiseert en bijhoud dan moet het lukken.

27-01-2010, 14:55

Citaat door marilynmonroe:
Jezus, wat een triest leven hebben de meeste Marokkaanse vrouwen toch. Meid, stop gewoon met werken. Je hebt een vent die werkt toch?



er bestaan gelukkig nog dames die hun leven niet oppervlakkig willen leiden en een bijdrage willen leveren aan een maatschappij waarvan ze de vruchten wel plukken.

27-01-2010, 14:56



Citaat door yaya_sale:
Gewoon wat minderen met je werk en studie of helemaal stoppen.
Lekker genieten van je zwangerschap en na de bevalling lekker genieten van het opvoeden van je kindje.

Doe kennis op in de islam, praktiseer die kennis en je zal rust krijgen bi idni Allah.

Waarom moeten vrouwen tegenwoordig zoveel stressen terwijl moeder zijn al een hele belangrijke taak is?



Zo dom heb je ze hier ook zeg.

27-01-2010, 16:39

Citaat door BoraSita:
Zo dom heb je ze hier ook zeg.



wat is daar zo dom aan? ik vind dat ze daar een punt maakt.
je kunt studeren, werken enz. maar ze maakt een punt op het feit dat we tegenwoordig met zoveel dingen tegelijk bezig willen zijn dat we onze kinderen niet eens een goede opvoeding geven. om maar te beginnen bij de taal wat geen tijd kost! laat staan andere dingen.

dus noem mensen hier niet zomaar dom! weet je wat pas dom is dat wij netzo westers willen leven als de kofar! zodat de joden verder kunnen juichen en toekijken hoe verder wij zinken!

27-01-2010, 16:58

Citaat door Puzzeltje1984:
wat is daar zo dom aan? ik vind dat ze daar een punt maakt.
je kunt studeren, werken enz. maar ze maakt een punt op het feit dat we tegenwoordig met zoveel dingen tegelijk bezig willen zijn dat we onze kinderen niet eens een goede opvoeding geven. om maar te beginnen bij de taal wat geen tijd kost! laat staan andere dingen.

dus noem mensen hier niet zomaar dom! weet je wat pas dom is dat wij netzo westers willen leven als de kofar! zodat de joden verder kunnen juichen en toekijken hoe verder wij zinken!


Please give me break zeg.
Ja het is inderdaad heel dom en erg westers om een studie af te maken en zelfstandig en in het leven te staan en onafhankelijk te zijn van anderen.

En die laatste zin van jou slaat echt alles....

Pagina's : [1] 2 3