Bekijk volle/desktop versie : Moslim met baard krijgt gelijk



Pagina's : [1] 2 3 4

26-01-2010, 22:28
Een moslim met baard solliciteerde bij de IND. Hij werd daarom afgewezen. De moslim klaagde bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) en deze commissie stelde hem in het gelijk. De staatssecretaris van Justitie, waaronder de IND valt, heeft onterecht onderscheid gemaakt op grond van religie.

bron en volledige tekst: http://www.wereldjournalisten.nl/artikel/2010/01/26/moslim_met_baard_krijgt_gelijk/

26-01-2010, 22:30


Zo hoort dat, meteen gebruik maken van de CGB.

26-01-2010, 22:37

Citaat door selmae:
Zo hoort dat, meteen gebruik maken van de CGB.


MISbruik

26-01-2010, 22:38

Citaat door Marcuse:
MISbruik


Nee, anders had hij geen gelijk gekregen.

26-01-2010, 22:45


zal niet de eerste zaak zijn waar de rechter anders beslist dan de commissie
die commissie is niet geloofwaardig meer omdat ze te duidelijk beslist naar eigen wens en niet naar de wet
we weten dus nu nog niets omdat de uitspraak onbetrouwbaar is

26-01-2010, 22:46

Citaat:
Als reden geeft de IND dat zij streven naar een zo veilig mogelijke omgeving voor de asielzoekers en dat dat inhoudt dat de hoor-omgeving zo neutraal mogelijk dient te zijn wat inhoudt dat er geen religieuze dan wel politieke uitingen zichtbaar mogen zijn.
Het is allang bekend dat de CGB uitspraken doet die voor de minderheden goed uitpakken. Die uitspraken zijn gelukkig niet bindend. In ieder geval is de IND eerlijk geweest en ik moet zeggen dat hun argumentatie niet vreemd lijkt.

26-01-2010, 22:47

Citaat door Anne33:
zal niet de eerste zaak zijn waar de rechter anders beslist dan de commissie
die commissie is niet geloofwaardig meer omdat ze te duidelijk beslist naar eigen wens en niet naar de wet
we weten dus nu nog niets omdat de uitspraak onbetrouwbaar is



..Omdat het toevallig een Moslim was die aan de deur van de Commissie klopte? Is het voor jouw niet meer geloofwaardig? Hij heeft gelijk gekregen, hoe moeilijk is dat om dat te kunnen lezen?

26-01-2010, 22:51

Citaat door selmae:
..Omdat het toevallig een Moslim was die aan de deur van de Commissie klopte? Is het voor jouw niet meer geloofwaardig? Hij heeft gelijk gekregen, hoe moeilijk is dat omdat te kunnen lezen?



nee omdat uitspraken van de commissie al meerdere keren door de rechter niet ondersteunt zijn geworden
doel van dergelijke commissies is om een snelle betrouwbare uitspraak te krijgen die ook in de rechtbank stand houdt
niet om een uitspraak te krijgen op basis van de wensgedachten van de commissie

verder moet je iets aan je paranoia doen
het is erg vreemd om te roepen dat het wel zal komen omdat iemand moslims is als dat moslim zijn in de hele post niet aan de orde is geweest

commissie is niet binden en gezien het trackrecord van de commissie zou de rechter heel wel het IND gelijk kunnen geven
er heeft helemaal niemand iets gewonnen
enige dat die man heeft is een uitspraak van een commissie die zichzelf door het verleden ongeloofwaardig heeft gemaakt
ik zou als ik om mijn vrouw zijn zou worden afgewezen oid nooit de stap maken naar deze commissie juist om die reden ... ga wel meteen naar de rechter als ik stappen wens te ondernemen

26-01-2010, 22:56

Citaat door gekkeappie:
Een moslim met baard solliciteerde bij de IND. Hij werd daarom afgewezen. De moslim klaagde bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) en deze commissie stelde hem in het gelijk. De staatssecretaris van Justitie, waaronder de IND valt, heeft onterecht onderscheid gemaakt op grond van religie.

bron en volledige tekst: http://www.wereldjournalisten.nl/artikel/2010/01/26/moslim_met_baard_krijgt_gelijk/


En terecht, lijkt me!

26-01-2010, 22:56

Citaat door Anne33:
nee omdat uitspraken van de commissie al meerdere keren door de rechter niet ondersteunt zijn geworden
doel van dergelijke commissies is om een snelle betrouwbare uitspraak te krijgen die ook in de rechtbank stand houdt
niet om een uitspraak te krijgen op basis van de wensgedachten van de commissie

verder moet je iets aan je paranoia doen
het is erg vreemd om te roepen dat het wel zal komen omdat iemand moslims is als dat moslim zijn in de hele post niet aan de orde is geweest

commissie is niet binden en gezien het trackrecord van de commissie zou de rechter heel wel het IND gelijk kunnen geven
er heeft helemaal niemand iets gewonnen
enige dat die man heeft is een uitspraak van een commissie die zichzelf door het verleden ongeloofwaardig heeft gemaakt
ik zou als ik om mijn vrouw zijn zou worden afgewezen oid nooit de stap maken naar deze commissie juist om die reden ... ga wel meteen naar de rechter als ik stappen wens te ondernemen



Ik kan niet achterhalen of je dat ook bij een niet-moslimse exact hetzelfde ging hanteren wat je had getypt. Bedankt, ik snap het al.

26-01-2010, 22:57

Citaat door selmae:
Ik kan niet achterhalen of je dat ook bij een niet-moslimse exact hetzelfde ging hanteren wat je had getypt. Bedankt, ik snap het al.


en uit welk vooroordeel neem jij aan dat ik anders zou typen als het over een niet moslim zou gaan?

26-01-2010, 23:00

Citaat door Anne33:
en uit welk vooroordeel neem jij aan dat ik anders zou typen als het over een niet moslim zou gaan?



Uit voorgevoel, te snel beoordeeld alweer. Niet de bedoeling.

26-01-2010, 23:02



Citaat door Hoogervorst:
Het is allang bekend dat de CGB uitspraken doet die voor de minderheden goed uitpakken. Die uitspraken zijn gelukkig niet bindend. In ieder geval is de IND eerlijk geweest en ik moet zeggen dat hun argumentatie niet vreemd lijkt.


Na volgende 2e kamerverkiezingen zal de CGB een ander aanzien krijgen.

26-01-2010, 23:04

Citaat door selmae:
Uit voorgevoel, te snel beoordeeld alweer. Niet de bedoeling.



grappig dat je dat snelle oordeel, genaamd vooroordeel, uitte in een jankpost waarin je mij beschuldigde van vooroordelen
tijd om eens hard aan jezelf te werken
janken om vooroordelen is totaal ongepast als je zelf net zo erg bent

26-01-2010, 23:07

Citaat door Anne33:
grappig dat je dat snelle oordeel, genaamd vooroordeel, uitte in een jankpost waarin je mij beschuldigde van vooroordelen
tijd om eens hard aan jezelf te werken
janken om vooroordelen is totaal ongepast als je zelf net zo erg bent



Janken? Om wat voor rede Anne? Wilde een bewijs van je hebben waarom de commissie ongeloofwaardig was en ik ging vanuit mijn perspectief uit dat het om die Moslim ging, is geen rare opvatting Anne. Daarnaast gaf ik al toe dat ik vooroordeelde, dat is geen janken.

Pagina's : [1] 2 3 4