Bekijk volle/desktop versie : Wil jij je toekomstige eerst leren kennen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

26-01-2010, 20:04
Wil jij je toekomstige eerst leren kennen?


Het is overgeleverd dat de Qadi (hoofdrechter) en Faqih (expert in het islamitische rechtssysteem) Shurayh ibn al Alharith trouwde met een vrouw van de stam (Banu) Hanzalah. Op de huwelijksnacht, gingen ze beide twee rak'ahs bidden en smeekte Allah om hun te zegenen. Toen draaide de bruid naar Shurayh toe en zei,

"Zoveel vrouwen die met je konden trouwen en zoveel mannen met wie ik zou kunnen trouwen maar we zijn mektaab (dit is ons lot), ik ben een vreemdeling voor jou en wil je graag beter leren kennen. Vertel mij wat je leuk vind zodat ik me best kan doen en vertel me wat je niet leuk vind dan zal ik me best doen om het te vermijden."

26-01-2010, 20:05


Si

26-01-2010, 20:05
Moeten wel denk niet dat mannen zomaar een meisje haar hand gaan vragen zonder haar te kennen tegenwoordig

26-01-2010, 20:08

Citaat door Exceptionnelle:
Ja

1x haram

Citaat door Greenscarf_:
Si

2x haram

Citaat door Nadita:
Moeten wel denk niet dat mannen zomaar een meisje haar hand gaan vragen zonder haar te kennen tegenwoordig

Topic is niet alleen gericht aan mannen.

26-01-2010, 20:11



Citaat door Exceptionnelle:
Niet als mn broer erbij is

Onrealistisch.

26-01-2010, 20:15
Nope doe maar niet..!! brengt alleen maar ellende en onzekerheden, omdat je toch denkt aah joh er zijn betere!!

26-01-2010, 20:17

Citaat door Exceptionnelle:
Nee, kan, zolang je het zelf wil.
Je leert iemand pas kennen onder 1 dak miflautje.


Citaat door SweetyEsma:
Nope doe maar niet..!! brengt alleen maar ellende en onzekerheden, omdat je toch denkt aah joh er zijn betere!!

Alleen vrouwen met wijsheid en kennis denken zo.


Citaat door Amabelle:
Ja.

Welke ja? de eerste of de tweede?

26-01-2010, 20:19
Het is haram indd, maar ik wil niet met iemand eindigen.
Die opeens een serie moordenaar is ofzo

26-01-2010, 20:19

Citaat door Slaz:
Je leert iemand pas kennen onder 1 dak miflautje.


Alleen vrouwen met wijsheid en kennis denken zo.

Welke ja? de eerste of de tweede?



jaa het is gewoon zo.. tegenwoordig wordt er helaas niet meer gekeken naar wat wel en wat niet haram is.. er wordt gewoon gedaan wat ze het best en het fijnst uitkome!

26-01-2010, 20:20

Citaat door Slaz:



Welke ja? de eerste of de tweede?



Ik zie geen verschil. één ja is voldoende. Aangezien het op 't zelfde neerkomt.

26-01-2010, 20:20

Citaat door Greenscarf_:
Het is haram indd, maar ik wil niet met iemand eindigen.
Die opeens een serie moordenaar is ofzo





Allah i7fed gek

26-01-2010, 20:20

Citaat door Greenscarf_:
Het is haram indd, maar ik wil niet met iemand eindigen.
Die opeens een serie moordenaar is ofzo


Gekkiee!!

26-01-2010, 20:21



Citaat door Slaz:
Wil jij je toekomstige eerst leren kennen?


Het is overgeleverd dat de Qadi (hoofdrechter) en Faqih (expert in het islamitische rechtssysteem) Shurayh ibn al Alharith trouwde met een vrouw van de stam (Banu) Hanzalah. Op de huwelijksnacht, gingen ze beide twee rak'ahs bidden en smeekte Allah om hun te zegenen. Toen draaide de bruid naar Shurayh toe en zei,

"Zoveel vrouwen die met je konden trouwen en zoveel mannen met wie ik zou kunnen trouwen maar we zijn mektaab (dit is ons lot), ik ben een vreemdeling voor jou en wil je graag beter leren kennen. Vertel mij wat je leuk vind zodat ik me best kan doen en vertel me wat je niet leuk vind dan zal ik me best doen om het te vermijden."


Volgens de Islaam mogen wij elkaar leren kennen en onze levensvisies delen , dit zodat je ongeveer weet hoe iemand in elkaar steekt en wat hij/zij met zijn leven wilt doen, uiteraard met mahram erbij en op islamitische wijze.

Echter tegenwoordig heb je hele goede acteurs en actrices dat het moeilijk is iemand zijn ware aard te zien. Vaak doen ze zich heel anders voor alleen voor de act om maar te trouwen. Zit je eenmaal thuis dan komt de duvel pas uit het doosje. Jammer genoeg realiseren ze zich niet dat je zo weer alleen bent

26-01-2010, 20:22

Citaat door Greenscarf_:
Het is haram indd, maar ik wil niet met iemand eindigen.
Die opeens een serie moordenaar is ofzo

Alsof jij in de hand hebt om niet met een serie moordenaar te eindigen????
Als Allah dat wenst dan is het.


Citaat door Amabelle:
Ik zie geen verschil. één ja is voldoende. Aangezien het op 't zelfde neerkomt.

Het komt niet zomaar neer het gaat via een weg.

26-01-2010, 20:22
Ja, ik zou het niet kunnen om met een onbekende het huwelijks bootje in stappen. Onmogelijk

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14