Bekijk volle/desktop versie : Bidden, Help Ik wil wel bidden maar iets houd mij tegen..



Pagina's : [1] 2 3 4

26-01-2010, 17:46
Tip: Dit is een Tip voor jou, voor mij en voor iedereen, laat niemand zich aangevallen voelen.
sorry als die zo lang is neem aub moeite het is het waard geloof me


Ken je het gevoel? Diep van binnen zou je 5x per dag willen bidden, maar iets houdt je tegen, je komt moe thuis en ploft voor de tv, of je gaat eten en hebt geen zin meer, of voor velen meiden na hun maandelijks periode wordt het moeilijk om weer de draad op te pakken.

Nee jij bent geen slecht mens, de shitan heeft je te pakken waar hij je te pakken wil nemen.
Als eerste zeg nu : astagfarallah

zeg: ( lees in arabische uitspraak op, ookal lees je verkeerd Allah subhan wa ta3ela weet wat je bedoeld maar doe wel je best )
Rabbanaa thalamnaa anfoesanaa wa-in lam taghfir lanaa watarhamnaa lanakoenanna mina al-gaasiriena.

betekenis:
Onze Heer, wij hebben onszelf onrecht aangedaan en wanneer U ons niet vergeeft en ons geen genade schenkt, dan zullen wij zeker tot de verliezers behoren.


Stel jij valt in een bak vol met stinkende modder, en je gaat in bad, dan ga je weer in bad, dan weer, dan weer, en dan weer, 5x.
Denk jij dat je nog stinkt of vies voelt ?
Nee je bent schoon.

Zo is het ook met het gebed, elke gebed zuivert je zondes, het gebed is
als een boom in de herfst, de bladeren die erval vallen zijn net als de zondes die van jou vallen met Zijn Toestemming

Stel je hebt een afspraak met een van je ouders of een ander dierbare je spreekt een bepaalde tijdstip af, zou jij expres telaat komen of niks van jezelf laten horen ?
Vast niet...

Waarom dan Allah subhan wa ta3ela wel ?
Hij heeft 5x per dag een 5 minuten afspraak met je,
Hij wacht op..en wacht op je..en wacht op je..en wacht op je..en wacht op je..
Maar je komt of te laat of niet opdagen .

Is dat niet stom ? Elke dag beschermt Hij jou, elke dat doet Hij veel voor je, en Hij bereid zoveel inshallah moois voor je voor in dit leven en in het Hiernamaals en je laat niks van je horen ?

Die 5min.. ff serieus denk na..
Een dag heeft 24 uur... een gebed is ongeveer 5min. 5x5 min = 25min....de dood is sneller dan
1 seconden?

Allah subhan wa ta3ela zegt:

Voorwaar, Ik ben Allah, er is geen god dan Ik.
Aanbid Mij daarom en onderhoud de shalat om Mij te gedenken.
(20:14)

Nee jij bent geen slecht mens en denk niet dat Allah subhan wa ta3ela jou niet vergeeft.

Allah subhan wa ta3ela zegt:


“Zeg: “O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.
(39:53)


Dus mijn tip aan jou is..
wanneer jij thuis komt van school/werk of wat dan ook en je kon je gebed niet op tijd verrichten, haal meteen alles in, en als je toch de mogelijkheid hebt bid op tijd, Allah subhan wa ta3ela wacht op je, elke x als jij bid worden inshallah wat van je zondes verwijdert en het is een communicatie middel met Hem.
En je problemen worden namelijk ook inshallah opgelost, ik heb hetzelf ook meegemaakt, vroeger verwaarloosde ik mn gebed, vaak pech gehad, nu hamdoelilah gaat alles goed, en subhanallah alles wat ik vraag komt op mijn pad, subhanallah en ik overdrijf niet.

Daarnaast denk NIET van, ja ben nog niet klaar voor, als ik wil bidden wil ik meteen mij volledig veranderen, geen strakke kleding, geen muziek, mijn gedrag enz.
Het gebed wordt namelijk apart beoordeeld, en de rest ook.
Gebed is het allerbelangrijkste beste vrienden.
De rest komt inshallah wel vanzelf en je bent niet schijnheilig.
En neem NU de voornemen om weer te gaan bidden, mocht je al bidden al hamdoelilah.
Mocht je het niet kunnen leer het. Genoeg sites.

Leer de grote wassing:
http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=ghusul

Leer de kleine wassing(woedoe):
http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_woedoe

Leer het gebed:
http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_gebed

leer korte koranverzen:
http://www.wix.com/princemysterio/koranverzen

--------------------


Ik leid mijn leven zoals ik het leiden moet,
ik leid mijn leven maar leid ik het wel goed?
Waren de regels maar zoals ze zijn geopenbaard,
de een zegt dit de ander zegt dat alles lijkt nu zo vervaagd.
Ik weet niet hoe het nu met me zal eindigen,
maar als het slecht eindigt zal het me zeker spijtigen.
Ik kan hem nu alleen maar smeken om mij te vergeven,
en me een goede plek in het hiernamaals te geven.
inscha`Allah

26-01-2010, 17:56


Mijn grote vriend is gelukkig goed BEZIG.

26-01-2010, 19:45
Hier kun ik me zelf wel in vinden. Dankjewel zuster

27-01-2010, 13:01
MeschaAllah.

27-01-2010, 13:01



Citaat door lkram:
Hier kun ik me zelf wel in vinden. Dankjewel zuster


Meid het is een Broeder.

27-01-2010, 13:12
Nice, bedankt voor het delen.

27-01-2010, 13:16
Heel mooi. Bedankt voor het posten!

27-01-2010, 16:21
bedankt broeder,

macha'allah het is echt mooi.
Het was zeker de moeite om het te lezen...

nogmaals bedankt

27-01-2010, 18:13
Tbarkallah 3liek, bedankt voor je advies
Moge Allah je belonen fi dounia wa agira

27-01-2010, 18:23
salaam,
ik heb het zelfde probleem voor. Tijdens de ramadan bid ik wel en neem ik voor om verder te bidden.Ik hou het nog geen 2 maand vol.
Wat moet ik doen.
Thnx voor de tekst broeder.

27-01-2010, 21:53
Wooowww, ik ben ontroerd zooo mooi.

Je hebt gelijk als je zo kijkt. Bedankt

27-01-2010, 22:21
masha'allah, hoop dat het degene die niet bidden helpt!

30-01-2010, 01:06


Moge Allah je rijkelijk belonen

31-01-2010, 14:14
ja ik ken dat gevoel zo goed, jaren strijden vechten
en hmdhl kan ik gebed verrichten zonder influisteringen,en op tijd


ps: altijd op tijd bidden,
of anders zegt saitaan toch van,je bent te laat,is toch niet meer geldig

laat saitan niet met julie voeten spelen,en met mij ook niet,

31-01-2010, 22:18
mijn probleem is niet dat ik niet weet dat ik verkeerd bezig ben of niet weet wat mij te wachten staat in het hiernamaals...mijn probleem is veel erger.

Als die woorden doen mij niets. waarom weet ik niet ik heb boekjes gelezen ik ben vroeger naar de moskee geweest voor islam lessen en hadith.ik weet redelijk veel over de islam,maar het gevoel ontbreekt. en hoe raar dit ook klinkt hoe meer ik lees des te meer het mij niets doet.

Pagina's : [1] 2 3 4