Bekijk volle/desktop versie : Abu Musa at-Turki "Cameraman van de Mujahideen in Bosnië"



26-01-2010, 14:47
Abu Musa at-Turki

"Cameraman van de Mujahideen."
Operatie 'Mirakel', juli 1995



Hij werd geboren in Duitsland en had Turkse ouders. Zijn ouders hadden onvoldoende geld om hem op te voeden, waardoor zij hem verkochten aan een Duitse familie. Hij werd opgevoed door een ongelovige Duitse familie. Hij was een ideale student en een goed-gemanierd kind, en niemand kon het verschil zien omdat hij een blanke huidskleur had. Toen hij de leeftijd van vijftien jaar had bereikt, gingen er plotseling allerlei dingen fout met hem. Hij verpestte het op school en raakte verward. Hij wist dat er iets anders was aan hem. Hij wist dat hij anders was dan de andere mensen en dat hij geen Duitser was. Een keer had hij een woordenwisseling met zijn Duitse moeder en zij vertelde hem:

"Jij bent mijn zoon niet!"

Hierover vertelde hij: "...Deze verklaring spookte in mijn hoofd en ik keerde terug en vroeg mijn moeder wat ze daarmee bedoelde? Ze weigerde het me te vertellen. Na veel gezeur, vertelde ze mij het hele verhaal, en dat zij nog steeds contact had met mijn Turkse ouders. Mijn biologische ouders, ik begon hen te ontmoeten en trok bij hen in om bij ze te wonen...."

Zo leefde hij een aantal jaren met hen. Op eenentwintigjarige leeftijd, reisde hij naar Bosnie.


En deze broeder had ervaring in het maken van video films en hoe je videotapes met elkaar kunt mixen. Dus maakten ze hem in Bosnie cameraman tijdens de 'Operatie'. Naast een Kalashnikov en zijn wapens droeg hij een camera met zich mee. En deze broeder, ik ben hiervan getuige geweest, vocht aan de frontlinies van de aanvallen van de ongelovigen, met zijn camera, vechtend en reikend naar de Servische bunkers. Voordat de rest van de broeders er waren stond hij bovenop de bunkers. De serviërs schoten vanuit de ramen van de bunkers en hij stond er bovenop te filmen. Toen hij bij de bunkers kwam zei hij me:

"Ik dacht, zal ik een granaat naar binnengooien of zal ik een camera binnen zetten?"


En daarna vertelde hij me dat hij de camera binnen had geplaatst zodat hij de beste opnames zou kunnen nemen om er de beste film van te maken, zodat hij het terug kon sturen naar de broeders die niets weten van Jihaad en zij de Jihaad konden zien op hun tv's, zodat zij de Jihaad kunnen ontdekken en het leren. Dat was zijn intentie, hij wilde de beste opnames, hij vocht altijd aan de frontlinies met zijn camera erbij. In de tweede operatie, nam Allah hem als Shaheed (martelaar), inchAllah.

Veel mensen die Abu Musa kenden, omschreven hem als een wandelende tekenfilm figuur. En als ze naar hem keken dachten ze dat hij dom of zwakzinnig was, maar hij is en was heel slim. Rahimahu Allahu Ta'ala.

Allahumansur alMujahidin fi kuli makaan, wa ja'alana mina shuhada, amien ya rab al'alamien.

Allahuma sali wa salam 'ala nabiyina Muhammed.