Bekijk volle/desktop versie : soera...



24-06-2004, 13:42
Salaam,

Weet iemand misschien hoe die soera heet die je moet doen om te weten wat de goede/verkeerde keuze is?
Ik zit n.l met een vraag die me erg bezighoudt en ik wil graag weten wat de juiste keuze is.
Soekran

24-06-2004, 14:34


Salaam,

Salaat Istigarah..Twee raka'at bidden voor dat je afsluit moet je dit
zeggen.....

O,Allah,ik wil Uw kennis raadplegen en ik zoek de hulp van Uw alom vertegen woordigheid en ik verzoek U om Uw grote gunst.Waarlijk U bent tot alles in staat en ik niet U weet en ik weet niet en U bent de kenner van het onzichtbare.Allah,waarlijk U weet,als deze zaak dus(noem dan hetgeen waarover beslist moet worden)goed voor mij is,voor mijn godsdienst en het welzijn in mijn leven,beveel het dan voor mij en maak het gemakkelijk voor mij en zegen mij daarmee.En als deze zaak slecht voor mij is en voor het welzijn in mijn leven en mijn godsdienst,laat mij er dan afstand van nemen en laat het afstand van mij nemen en beveel voor mij wat goed is,waar het ook gevonden wordt en help mij daar tevreden mee te zijn....

Ma3a saalama

24-06-2004, 14:39
SALAAM ALAYKOUM...

IN HET ARABISCH, DJAZAKA ALLAH O GAIREN!


24-06-2004, 14:52

Citaat:
Origineel gepost door Hijaab
SALAAM ALAYKOUM...

IN HET ARABISCH, DJAZAKA ALLAH O GAIREN!

Ok,Allahoemma innie astagieroeka bi'ilmika wa astaqdiroeka biqoedratika,wa as aloeka min fadlikal azhiem,fainnaka taqdiroe wa la aqdiroe wa ta'lamoe wa la a'lamoe,wa Anta Allamoel-Ghoryoebi,Allahoemma in koenta ta'lamoe anna hadzal amra(noem dan de zaak waarover besloten moet woorden) Gayroen lie fien dienie wa ma'asjie wa aqibati amrie.Adjiliki wa adjilihi.Faqdoerhoe lie wa yassirhoe lie tsoemma barik lie fiehi,wa in koenta ta'lamoe anna hadzal amra sjarroen lie fie dienie wa ma'asjie wa aqibati amrie.............Ik weet niet zeker of ik het wel goed heb vertaalt

Ma3a salamaa

24-06-2004, 14:56


Djazaka Allah O Gairen, Selena!!

Moge Allah Je Belonen!!


24-06-2004, 14:56
26. Smeekbede van de istikhaarah-gebed. [1]
Djaabier Ibn Abdoellah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qor'aan te leren. Hij zei: "Als iemand van julllie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat [2] bidden buiten de verplichte gebed, en dan zeggen:

74. O Allah! Ik zoek leiding in Uw kennis en kracht van Uw macht. en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt over macht en ik niet , U bent alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid gunstig is voor mijn religie en mijn (levens) onderhoud en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens) onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."[3].


"ÇááøåõÜãøó ÅöäøöÜí ÃóÓúÊóÎíÜÑõßó ÈöÚöÇúÜãöß¡ æóÃÓúÊóÞúÜÏöÑõßó ÈöÞõÜÏúÑóÊöÜß¡ æóÃóÓúÜÃáõÜßó ãöäú ÝóÖúÜáößó ÇáÚóÙÜíã¡ ÝóÅöäøóÜßó ÊóÞúÜÏöÑõ æóáÇ ÃóÞúÜÏöÑ¡ æóÊóÜÚúáóÜãõ æóáÇ ÃóÚúáóÜã¡ æóÃóäúÜÊó ÚóáÇøãõ ÇáÛõÜíæÈ¡ ÇááøåõÜãøó Åöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó- æóíõÓóÜãøöí ÍÇÌóÊóÜå - ÎóÜíúÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÞúÜÏõÑúåõ áí æóíóÓøöÜÑúåõ áí ËÜãøó ÈÇÑößú áí ÝíÜå¡ æóÅöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó ÔóÜÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÕúÑöÝúÜåõ æóÇÕúÑöÝúäí ÚóäúÜåõ æóÇÞúÜÏõÑú áí ÇáÎóÜíúÑó ÍóíúÜËõ ßÇäó ËõÜãøó ÃóÑúÖöÜäí ÈöÜå."


"Allaahoemma iennie astakhieroeka bi'ielmieka, wa astaqdieroeka bieqoedratieka, wa as-aloeka mien fadlieka l-'adhziem, fa-iennaka taqdieroe wa laa aqdier, wa ta'lamoe, wa laa a'lam, wa Anta allaamoe lghoeyoeb, Allaahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadha l-amra - [zeg dan wat er moet worden besloten] - Khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Faqdhoerhoe lie wa yassierhoe lie thoemma baariek lie fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haadha l-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Fasriefhoe 'annie wasriefnie 'anhoe waqdoer liey lkhayra h'aythoe kaana thoemma ardiennie bieh". Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen. Allah heeft in de Qor'aan gezegd: "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah."[4]

24-06-2004, 14:58

Citaat:
Origineel gepost door Hijaab
Djazaka Allah O Gairen, Selena!!

Moge Allah Je Belonen!!

Jou ook,Kijk hierboven staat het compleet

24-06-2004, 15:04
hartstikke bedankt mensen..

24-06-2004, 15:07
moge allahswt jullie belonen