Bekijk volle/desktop versie : A'dam oost: Scholieren opgepakt na mishandeling



Pagina's : [1] 2

26-01-2010, 10:08
Scholieren opgepakt na mishandeling

De politie heeft gisteren negen scholieren van een middelbare school in Oost aangehouden in verband met de mishandeling van de 15-jarige medeleerling.

Het incident gebeurde op 6 januari. Drie scholieren waren al door de school geschorst en werden in hun woning aangehouden. De overige zes werden op school gearresteerd. De verdachten zijn 15 en 16 jaar oud. Van de vechtpartij zijn camerabeelden beschikbaar die door de politie in beslag genomen zijn. De aanleiding was een al langer sluimerend conflict waarbij het slachtoffer met enige regelmaat werd lastig gevallen door zijn medescholieren.

http://www.at5.nl/artikelen/31124/scholieren-opgepakt-na-mishandeling

26-01-2010, 10:39



Citaat door Marcuse:
Scholieren opgepakt na mishandeling

De politie heeft gisteren negen scholieren van een middelbare school in Oost aangehouden in verband met de mishandeling van de 15-jarige medeleerling.

Het incident gebeurde op 6 januari. Drie scholieren waren al door de school geschorst en werden in hun woning aangehouden. De overige zes werden op school gearresteerd. De verdachten zijn 15 en 16 jaar oud. Van de vechtpartij zijn camerabeelden beschikbaar die door de politie in beslag genomen zijn. De aanleiding was een al langer sluimerend conflict waarbij het slachtoffer met enige regelmaat werd lastig gevallen door zijn medescholieren.

http://www.at5.nl/artikelen/31124/scholieren-opgepakt-na-mishandeling



vanwaar die nadruk op OOST?

26-01-2010, 11:07
9 lafbekken die 1 vijftienjarige in elkaar slaan?

26-01-2010, 11:07
ik kom uit oooooost

26-01-2010, 11:08



Citaat door Anne33:
9 lafbekken die 1 vijftienjarige in elkaar slaan?


Ze zagen er stoer uit hoor!

26-01-2010, 11:09
met nadruk op oost tezzz, ze3ma zullen wel mgharba zijn, ro7 tqaoued

26-01-2010, 11:10

Citaat door Abudais:
ik kom uit oooooost

ik woon er naaaaast en kom er daaaaagelijks.


leuke buurt, oost.

26-01-2010, 11:17

Citaat door achja200:
Toch loop jij met oogkleppen op volgens mij.

Jij ziet helemaal nergens criminaliteit van allochtonen, terwijl de politie toch zware stijgingen van overvallen ziet, en oude mensen niet meer de straat op durven. Door Marokkanen.

Volgens mij is Amsterdam ook de moordhoofdstad van Nederland.

Ja, het staat ook in Het Parool.



het gaat hier alleen over scholieren die een andere scholier terroriseren
dat is niet nieuw hoor en zeker niet door Marokkanen uitgevonden
wel de eerste keer dat ik hoor van bemoeienis door de politie omdat het mishandeling wordt genoemd
das een goede zaak, hadden ze veel eerder moeten doen
het is van den zotte dat we boys will be boys en ach die kinderen toch ideeën loslaten op groepen jongeren die als groep een andere jongere agressief benaderen

26-01-2010, 11:22

Citaat door Anne33:
het gaat hier alleen over scholieren die een andere scholier terroriseren
dat is niet nieuw hoor en zeker niet door Marokkanen uitgevonden
wel de eerste keer dat ik hoor van bemoeienis door de politie omdat het mishandeling wordt genoemd
das een goede zaak, hadden ze veel eerder moeten doen
het is van den zotte dat we boys will be boys en ach die kinderen toch ideeën loslaten op groepen jongeren die als groep een andere jongere agressief benaderen


waar lees jij dan dat dat is gebeurd? je reinste invulling.

het blijkt voor veel mensen onmogelijk om zich aan de feiten te houden.

26-01-2010, 11:26

Citaat door achja200:
Het probleem is dat de politie meestal niet ingrijpt als allochtone jeugd zich misdraagt.

Want bij de politieke leiding vindt men het stigmatiseren van allochtoon tuig als tuig erger dan weggepeste homo's en bange oude autochtonen.

Vandaar dat de allochtonenproblemen volledig geëscaleerd zijn in onder andere Amsterdam, Culemborg, Zuilen, Zaltbommel, enz.

Zie je het patroon ook ? Het wordt tijd voor een revolutie, van nietsontziend straffen van allochtoon tuig en hun ouders.


in dit geval denk ik dat we kunnen stellen dat scholen, politiek en politie al jaren wegkijken bij dergelijk jongeren geweld .. ongeacht de afkomst van de groep die terroriseert en de persoon die wordt geterroriseerd
het heeft ook niets te maken met de geescaleerde problemen in oa Amsterdam West en bepaalde wijken in Utrecht
dit is al jaren een probleem en de maatschappij vind eigenlijk al heel lang dat het kind dat gepest wordt het maar zelf moet oplosssen ... terroriseren wordt namelijk gezien als gewoon een beetje pesten als het plaats vindt tussen jongeren .. het slachtoffer moet maar wat harder worden, beter van zich afbijten ..etc etc
ik ben blij te zien dat er nu ingegrepen wordt omdat het ook gewoon domweg mishandeling is

26-01-2010, 11:33

Citaat door Anne33:
in dit geval denk ik dat we kunnen stellen dat scholen, politiek en politie al jaren wegkijken bij dergelijk jongeren geweld .. ongeacht de afkomst van de groep die terroriseert en de persoon die wordt geterroriseerd
het heeft ook niets te maken met de geescaleerde problemen in oa Amsterdam West en bepaalde wijken in Utrecht
dit is al jaren een probleem en de maatschappij vind eigenlijk al heel lang dat het kind dat gepest wordt het maar zelf moet oplosssen ... terroriseren wordt namelijk gezien als gewoon een beetje pesten als het plaats vindt tussen jongeren .. het slachtoffer moet maar wat harder worden, beter van zich afbijten ..etc etc
ik ben blij te zien dat er nu ingegrepen wordt omdat het ook gewoon domweg mishandeling is



pesten op school is een doorn in het vlees van docenten en schoolleiding en er wordt wel degelijk zeer veel aandacht aan gegeven, maar het is een even verschrikkelijk als hardnekkig fenomeen. er zijn heel wat organisaties die zich bezighouden met voorlichting en preventie en het geven van trainingen aan docenten.

het zal echter pas goed aangepakt kunnen worden als de overheid veiligheid op scholen als serieus agendapunt neemt en tot nu toe laat men het afweten.

26-01-2010, 11:39

Citaat door a_tropos:
pesten op school is een doorn in het vlees van docenten en schoolleiding en er wordt wel degelijk zeer veel aandacht aan gegeven, maar het is een even verschrikkelijk als hardnekkig fenomeen. er zijn heel wat organisaties die zich bezighouden met voorlichting en preventie en het geven van trainingen aan docenten.

het zal echter pas goed aangepakt kunnen worden als de overheid veiligheid op scholen als serieus agendapunt neemt en tot nu toe laat men het afweten.



op basisscholen
niet op middelbare scholen
daarbij wordt terroriseren gewoon onder het noemertje pesten geschoven en dat is dus echt iets anders ... iets strafbaars mogelijk ... mishandeling
een van de methoden om pesten te stoppen (en het werkt echt) is het kind leren harder te worden ... hiermee bedoelende niet op alles te reageren en zo de pesters niet hun zin te geven want die zoeken die aandacht
als er geweld gebruikt wordt dan ben je echt al een stap verder en dat stop je niet met harder worden en leren hoe je negeert

26-01-2010, 11:40



Citaat door a_tropos:
pesten op school is een doorn in het vlees van docenten en schoolleiding en er wordt wel degelijk zeer veel aandacht aan gegeven, maar het is een even verschrikkelijk als hardnekkig fenomeen. er zijn heel wat organisaties die zich bezighouden met voorlichting en preventie en het geven van trainingen aan docenten.

het zal echter pas goed aangepakt kunnen worden als de overheid veiligheid op scholen als serieus agendapunt neemt en tot nu toe laat men het afweten.



Docenten zijn zelf doodsbang dus doen ze er geen flikker aan.

26-01-2010, 11:42

Citaat door Mamalou:
Docenten zijn zelf doodsbang dus doen ze er geen flikker aan.



pesten is het domein van de docent voor ingrijpen
terroriseren is het domein van de politie

26-01-2010, 16:10

Citaat door achja200:
Scholen doen liever geen aangfifte uit angst voor een slechte naam. Docenten wordt zelfs verboden om de politie te bellen.

Capitulatiegedrag. Domme autochtone softheid.



waarom maak jij van alles een autochtonen allochtonen verhaal?
dit is echt niet een kwestie waar opvallend veel allochtonen een rol in spelen
groepen die 1 leerling terroriseren zijn niet ineens een probleem nu die derde generatie op de middelbare school komt .. dat probleem is niet nieuw

Pagina's : [1] 2