Bekijk volle/desktop versie : Wat kan ik verwachten? 21+ Toelatingstest



Pagina's : [1] 2

25-01-2010, 22:57
Heeft iemand deze 21+ Toelatingstest gemaakt?
Kan iemand mij infomeren wat ik van deze test kan verwachten.
Ik neem aan dat het pittig is maar wil meer duidelijkheid zodat ik niet voor
verassingen sta.. Als iemand mij kan helpen alvast bedankt.

25-01-2010, 23:37


HAVO eindexamen niveau voor het HBO
VWO eindexamen niveau voor het WO

26-01-2010, 01:31
Engels, Nederlands en nog een derde vak maar ligt aan welke opleiding je volgt dus als je een verzorgings opleiding gaat volgen dan is de derde vak biologie

26-01-2010, 12:05
?? UP! hallo meer info

26-01-2010, 12:17


Hoe kan je zo een toelatings toets aanvragen?!

26-01-2010, 12:24

Citaat door PINO:
Heeft iemand deze 21+ Toelatingstest gemaakt?
Kan iemand mij infomeren wat ik van deze test kan verwachten.
Ik neem aan dat het pittig is maar wil meer duidelijkheid zodat ik niet voor
verassingen sta.. Als iemand mij kan helpen alvast bedankt.


Ook ik zal een 21+ toelatingstest af moeten leggen als ik na de zomer een HBO studie wil beginnen.

Ik lees op verschillende fora dat het "vakkenpakket" afgestemd wordt op de opleiding die je wilt gaan volgen. (google op 21+test/onderzoek/examen)

Het schijnt niet zo heel moeilijk te zijn. Waar een wil is, is een weg......dus met een beetje inzet zullen we er wel komen, Insha Allaah!

Kun je niet informeren op de school waar jij je studie wilt gaan volgen? Misschien hebben ze er ook wel iets over op hun site staan

Succes!

26-01-2010, 12:29

Citaat door BAWS_V2:
Hoe kan je zo een toelatings toets aanvragen?!


Ik geloof dat elke HBO-opleiding zo'n 21+ toelatingstest beschikbaar stelt...het is gewoon een kwestie van aangeven bij het intake-gesprek.....misschien kan het al bij het inschrijven?

26-01-2010, 12:31

Citaat door Fashion_Victim:
Ik geloof dat elke HBO-opleiding zo'n 21+ toelatingstest beschikbaar stelt...het is gewoon een kwestie van aangeven bij het intake-gesprek.....misschien kan het al bij het inschrijven?


Wat een slecht systeem, dus je moet eerst aanmelden en een intake en dan pas vertelen dat je geen diploma hebt -_-''?!

26-01-2010, 12:39

Citaat door BAWS_V2:
Wat een slecht systeem, dus je moet eerst aanmelden en een intake en dan pas vertelen dat je geen diploma hebt -_-''?!


Zo heb ik dat daar niet weg gezet jongeman

26-01-2010, 12:43
Het colloquium doctum

Algemene informatie over het colloquium doctum
Een colloquium doctum is een toelatingsexamen tot een universitaire opleiding voor mensen die 21 jaar of ouder zijn en onvoldoende vooropleiding hebben. De inhoud van het colloquium doctum verschilt per opleiding; wanneer u het examen met goed gevolg hebt afgelegd, hebt u dan ook uitsluitend toelating tot de betreffende opleiding. De inhoud van het colloquium doctum per opleiding vindt u onder de knop 'Informatie per opleiding'.

Algemene toelatingseisen
De normale toelatingseisen op grond waarvan je een opleiding aan een universiteit kunt volgen, zijn:

een vwo-diploma;
een hbo-propedeuse;
een hbo-einddiploma;
een propedeusegetuigschrift van de Open Universiteit Nederland; en
bepaalde buitenlandse diploma's.

Deadline

Let op: bij veel opleidingen geldt als deadline dat je je vóór 28 maart moet aanmelden voor het colloquium doctum om in september met de studie te kunnen beginnen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de opleidingen in de sectoren Taal en cultuur en Rechten. Als je een van deze opleidingen wilt volgen en je moet een colloquium doctum afleggen, dan ben je na 28 maart te laat met aanmelden en kun je dus niet meer in september met de studie beginnen.

Bron:
http://www.studeren.uva.nl/colloquiumdoctum









@ BAWS_V2

Ik lees op de meeste sites van opleidingen waar ze het colloquium doctum beschikbaar stellen dat je daar een aanmeldingsformulier voor kunt downloaden.

26-01-2010, 12:45
Oke chef, maar ik ben 20 en mei word ik 21 is er een mogelijkheid iets aan te vragen nu al?!

26-01-2010, 12:50

Citaat door BAWS_V2:
Oke chef, maar ik ben 20 en mei word ik 21 is er een mogelijkheid iets aan te vragen nu al?!


Deadline

Let op: bij veel opleidingen geldt als deadline dat je je vóór 28 maart moet aanmelden voor het colloquium doctum om in september met de studie te kunnen beginnen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de opleidingen in de sectoren Taal en cultuur en Rechten. Als je een van deze opleidingen wilt volgen en je moet een colloquium doctum afleggen, dan ben je na 28 maart te laat met aanmelden en kun je dus niet meer in september met de studie beginnen.

Bron:

http://www.studeren.uva.nl/colloquiumdoctum

26-01-2010, 12:52



Citaat door BAWS_V2:
Oke chef, maar ik ben 20 en mei word ik 21 is er een mogelijkheid iets aan te vragen nu al?!





natuurlijk is dat mogelijk.
ik heb dat ook aangevraagd en ik word pas in juli 21.
ze zeggen als je in september met de opleiding begint dien je al 21 te zijn.
je kan het op site van een hoge school bij jou in de buurt aanvragen.

26-01-2010, 13:22
Jullie verdienen echt een standbeeld

26-01-2010, 13:44

Citaat door BAWS_V2:
Jullie verdienen echt een standbeeld
'n groen puntje is meer dan voldoende hoor

Pagina's : [1] 2