Bekijk volle/desktop versie : Wie weet hoe je barra kunt maken??



25-01-2010, 22:30

Hey dames,

Wie weet hoe je barra kunt maken. Ik heb dat altijd heerlijk gevonden, en zou het best wel zelf willen maken. Jullie kennen het vast wel het is dat Surinaams/Javaanse broodjes in olie, net als onze marokkaanse sfensz maar dan heel anders...

Anyone..??


25-01-2010, 23:31



Citaat door Teselhiet_Chick:

Hey dames,

Wie weet hoe je barra kunt maken. Ik heb dat altijd heerlijk gevonden, en zou het best wel zelf willen maken. Jullie kennen het vast wel het is dat Surinaams/Javaanse broodjes in olie, net als onze marokkaanse sfensz maar dan heel anders...

Anyone..??



aub.


recept is van ahlam (crybaby)

Bara

--------------------------------------------------------------------------------

Voor ongeveer 30 mini bara`s

Wat heb ik nodig?

300 gram zelfrijzend bakmeel
1tl verse gist gebrokkeld
warm water
100 gram oerdie
1 tl knoflook poeder (of 2 vers gestampte teentjes)
1 tl gemalen komijn
1 tl verse komijn
1 tl geel wortel (garkom/ kurkuma)
1tl zout
10 blokjes gehakte spinazie (van aldi of van iglo OP KAMERTEMPRATUUR)
olie om in te bakken

Bereiding:

Doe alle ingrediënten behalve het water in een kom en meng ze goed.
Doe er langzaam water bij tot je een nat en kleverig beslag krijgt (geen deeg van maken)
Zet de oven 5 minuten aan op 100 graden doe de oven uit.
Doe het beslag in een kom en laat deze 15 min in de warme oven rusten.



Verwarm in een brede pan een ruime bodem zonnebloem olie.
Niet heet laten worden maar alleen warm dus de pit moet tussen de hardste en achtste stand zitten.
Neem het beslag uit de oven.
Maak je handen nat met warm water pak een bolletje beslag en maak het tussen je vingers plat. Maak in het midden een gaatje en laat in de olie vallen. Was je handen en begin opnieuw blijf dit herhalen.
DE OLIE MAG NIET TE HEET ZIJN WANT DAN BLIJFT HET DEEG PLAKKERIG EN RAUW VAN BINNEN!!



Serveer de bara`s met chili saus evt. met een halve tl chili poeder erdoor heen.

26-01-2010, 21:29
Dankjewel Kiki voor je reactie!

Ik zal het proberen. merci(k)